Mountainbiken in het Reichswald bij Nijmegen?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
marcel frenk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 719
Lid geworden op: za 29 november 2003, 16:14
Mijn mountainbike: S-Works Epic Carbon `07

@alex1985: stuur eens een PB-tje aan Downhill1967. Als hij niet op vakantie is mag je misschien wel een keer mee op een van zijn strafexercities!
(Frisse benen meenemen dus, bij Licht Verzet doen we wel aan gemütlich, maar niet aan gemächlich)

Ik heb nog wel een GPS track liggen van een van de Hel van Groesbeek edities. Die kan ik op verzoek wel toemailen. Helemaal integraal nafietsen kan niet, ivm toestemming grondeigenaren. Tevens slaat deze track een paar mooie hindernissen over, dus een keer meefietsen met iemand die de weg weet is per saldo leuker!
MennoE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 1 maart 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Trek8000
Contacteer:

rijden jullie met licht verzet ook wel eens door het reichswald?
Ik zit er sowieso ook over te denken om mij misschien aan te sluiten.. tot hoe laat trainen jullie eigenlijk op de woensdag?
Ach misschien moet ik maar eens mailen en vragen of ik es een keertje mee kan fietsen ter orientatie..
gr,
menno
kaatje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 05:12
Mijn mountainbike: specialized
Contacteer:

marcel frenk schreef:Ik kijk een beetje op van de negatieve comments over De Diepen.

Kom er al jaren, over het algemeen wordt je er prima bediend.
Nu in de grote zomerdrukte moeten ze het doen met jeugdige vakantiehulpjes, wellicht is er sprake van een slechte lichting? Geen jeugd die deugt, maar slecht opgevoede snotapen?
Dit is zeker de intentie niet van de eigenaren.

De Diepen is een van de weinige toko`s waar je modderbesmeurd mag binnenstappen en gaan zitten. Ze hebben er zelfs een doos met doeken voor staan die je kunt gebruiken om het meubilair onbesmeurd te houden. Vind ik een pluspunt.

daar zeg ik verder ook niets van , maar hoe we werden behandeld aan de telefoon was niet zo netjes, was misschien inderdaad zo een snotaap, maar ik draai altijd wel weer bij , dus dat komt wel goed :-q
marcel frenk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 719
Lid geworden op: za 29 november 2003, 16:14
Mijn mountainbike: S-Works Epic Carbon `07

@MennoE:
Licht Verzet traint van april t/m september op de woensdagavond. Start 18.30u bij Hotel Sionshof, gelegen aan de rotonde waar de Nijmeegsebaan en de Scheidingsweg samenkomen.

In de maanden november t/m februari trainen we op zondagmorgen, start 9.30u, ook bij Sionshof.
In oktober en maart zijn er vaak geen of in ieder geval minder trainingen.

Wel zinnig om je vooraf even aan te melden.
Contactgegevens op http://www.lichtverzet.nl" target="_blank

Wellicht tot ziens dus!
MennoE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 1 maart 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Trek8000
Contacteer:

Dank je marcel, ik heb gemaild dus waarschijnlijk tot binnenkort!
gr,
menno
NEOS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 358
Lid geworden op: di 14 oktober 2008, 20:14

Het is leuker om bij Hendrik van Merlijn te pauzeren dan bij de pannenkoekenbakkers....... :bier:
MennoE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 1 maart 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Trek8000
Contacteer:

Ja Merlijn is wel echt een schattig plekje, kom er ook graag!
Gebruikersavatar
dirtbag
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 27 november 2006, 22:40
Mijn mountainbike: is net weer schoon

Gisteren gaaf gebiked in het Reichswald. Ik was daar nog noot geweest, en zeker aan de randen is er spectaculair te biken. Prima dropoffs, met name aan de Gennepkant. En door de structuur van het bos is verdwalen niet echt gemakkelijk. En met wat beleid (niet remmen :P ) beschadig je weinig. Ook midden in het bos lopen soms mooie singletracks.
de geest is gewillig, het lichaam ook, maar soms de fiets niet!
kaatje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 05:12
Mijn mountainbike: specialized
Contacteer:

vandaag nogmaals in het Reichswald geweest was wel weer even geleden zeg. was wel leuk maar ik heb veel op verharde paden gereden wist even niet meer hoe of wat. dus ben maar niet te ver gegaan. weet iemand of er uberhout daar een vaste route komt dat zal wel gaaf zijn, nu verdwaal ik alleen maar continue. en volgens mij waren er niet meer veel bikers geweest bepaalde paadjes waren ook dicht gegroeid, dat was wel jammer. maar verder is het keimooi daar

greetttzzz kaat
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Hé, da's toevallig! Vandaag ook in het Reichswald geweest. Het is daar inderdaad heel goed biken.
Er bestaat geen vaste route, maar we hebben met GPS een oude toertocht gevolgd. Ook wij hebben gemerkt dat er veel (moois) is dichtgegroeid, dus hier en daar maar onze eigen route gevolgd. Veel onverhard en singletracks. Misschien kun je wat met dit draadje: Nijmegen rood/groen --> uitbreiding naar Reichswald?
modder zuigt!
kaatje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 05:12
Mijn mountainbike: specialized
Contacteer:

Mark-xt schreef:Hé, da's toevallig! Vandaag ook in het Reichswald geweest. Het is daar inderdaad heel goed biken.
Er bestaat geen vaste route, maar we hebben met GPS een oude toertocht gevolgd. Ook wij hebben gemerkt dat er veel (moois) is dichtgegroeid, dus hier en daar maar onze eigen route gevolgd. Veel onverhard en singletracks. Misschien kun je wat met dit draadje: Nijmegen rood/groen --> uitbreiding naar Reichswald?

hey die Mark,

thanks ik zal eens even kijken was jij toevallig niet die biker in het zwart die ik tegenkwam ik had zwart roze kleding aan en een camelbak?

greettzzz kaat :-q
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

We waren met z'n tweeën, dus denk van niet. Mijn maatje is zo rap dat ik de hele rit met de tong bijna tussen de spaken heb gebiked :roll: Daardoor ook weinig oog voor andere bikers gehad.
Als je het Reichswald op google maps bekijkt is het best een overzichtelijk bos. Met hulp van een kompas is het makkelijk terug naar Nederland navigeren (immer gerade aus 8) )
modder zuigt!
Cubuz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 22 augustus 2010, 15:47

Is het toegestaan om aan de andere kant van de grote weg te biken? Dus het gedeelte waar de Geldernberg ligt?
Volgens Google maps zijn daar ook aardig wat Hm te pakken.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Het antwoord op je vraag vind je op de eerste pagina van dit draadje. En hier heb je een paar routes van een localo. Viel Spaß :-q
modder zuigt!
Cubuz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 22 augustus 2010, 15:47

Ok, had ik nog niet gezien.
Vanochtend nog wel in het Reichswald geweest, aan de westkant, maar het was lekker blubberen.
Plaats reactie