Willingen vs Winterberg

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Sjoerd001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 14:08
Mijn mountainbike: Cube Stereo 140 c:62 Race 29

Eens met de vergelijking qua tracks hier in het topic.

Wat nog niet benoemd is, is de "apres MTB". Willingen is dan wel top, hier begint het feest na een dagje biken bovenop de berg en daarna sluit je het beneden af. Ik weet niet wat het is daar in Willingen, maar het lijkt wel of alle sport teams, vrijgezellen feesten, etc van Duitsland naar Willingen komen. In Winterberg is het vooral even na kletsen bij je appartement en Pano bar / Bob haus.

Verder in de dorpjes zelf is het aanbod gelijk (beiden een Dorfalm :-q )
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Breng nog 4 elementen in voor deze vergelijking
1- Huur van materiaal:
- Winterberg: is best omslachtig, omdat je 14 dagen van te voren moet reserveren en betalen. Fietsen zijn prima (oa. Commencal Slash). Protectie ook prima.
- Willingen: proces en materiaal ken ik niet, maar zijn wel meerdere lokaties tegenwoordig waar je kan huren. Lijkt ook goedkoper

2- Afspuitplekken:
- Winterberg heeft maar 1 plek. Onderaan de lift. Veel te druk einde dag. Wel gratis
- Willingen: weet van een betaalde plek bij bakjes lift. Is er nog 1 bij de K1 stoeltjes? Gratis?

3- Liftpas voor dag
- Winterberg: 34,50 (vanaf 9.30)
- Willingen: 34,00 (vanaf 9.00). Heeft ook familie passen die voordelig zijn

4- Openingstijden:
- Winterberg: 9.30 - 17.25
- Willingen: 9.00- 17.00 Maar heeft in zomer op de vrijdag ook avond openstelling, meen tot 20.00.
danny87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 10:45

ReinierT schreef: do 16 juli 2020, 15:33

2- Afspuitplekken:
- Winterberg heeft maar 1 plek. Onderaan de lift. Veel te druk einde dag. Wel gratis
- Willingen: weet van een betaalde plek bij bakjes lift. Is er nog 1 bij de K1 stoeltjes? Gratis?

Bij de k1 lift zit bij de parkeerplaats waar ook het winkeltje zit een afspuitplaats met 2 waterslangen even op de knop drukken en je heb een minuut water en dit koste niks :-q
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

En nog een groot voordeel van Willingen, als je de laatste lift mist, fiets je zo naar de auto. :winkie:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

naze1975 schreef: ma 20 juli 2020, 21:55 En nog een groot voordeel van Willingen, als je de laatste lift mist, fiets je zo naar de auto. :winkie:
Goeie. Dit lijkt me echt iets dat je pas door hebt als je het zelf ervaart in praktijk :wink:
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

ReinierT schreef: ma 20 juli 2020, 22:11
naze1975 schreef: ma 20 juli 2020, 21:55 En nog een groot voordeel van Willingen, als je de laatste lift mist, fiets je zo naar de auto. :winkie:
Goeie. Dit lijkt me echt iets dat je pas door hebt als je het zelf ervaart in praktijk :wink:
Nee dat had ik de eerst run al door :bier:, ik was dan wel weer net te laat voor de afspoelplek :winkie:, dus "vieze" fiets ingeleverd.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

ReinierT schreef: do 16 juli 2020, 15:33 Breng nog 4 elementen in voor deze vergelijking
1- Huur van materiaal:
- Winterberg: is best omslachtig, omdat je 14 dagen van te voren moet reserveren en betalen. Fietsen zijn prima (oa. Commencal Slash). Protectie ook prima.
- Willingen: proces en materiaal ken ik niet, maar zijn wel meerdere lokaties tegenwoordig waar je kan huren. Lijkt ook goedkoper

2- Afspuitplekken:
- Winterberg heeft maar 1 plek. Onderaan de lift. Veel te druk einde dag. Wel gratis
- Willingen: weet van een betaalde plek bij bakjes lift. Is er nog 1 bij de K1 stoeltjes? Gratis?

3- Liftpas voor dag
- Winterberg: 34,50 (vanaf 9.30)
- Willingen: 34,00 (vanaf 9.00). Heeft ook familie passen die voordelig zijn

4- Openingstijden:
- Winterberg: 9.30 - 17.25
- Willingen: 9.00- 17.00 Maar heeft in zomer op de vrijdag ook avond openstelling, meen tot 20.00.
Huren bij Santa Cruz dealer in Winterberg.
Ik zou naar Lac Blanc gaan.
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie