bikepark Willingen

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7837
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Bram87 schreef: di 30 juli 2019, 14:53 ik vond de enduro trail machtig mooi, of zoals ik tijdens de afdaling riep: 'eindelijk weer eens echt mountainbiken' :) vond 'm wel slopend, redelijk shaky armen na een paar keer rijden
Hij was zeker gaaf. En de eerste paar honderd meter liep die ook lekker, daarna kwamen helaas mijn lichamelijke beperkingen in mijn handen te snel opspelen en ging het niet meer. Idd, miste ik ook een beetje de flow. Je moet snel gaan, maar als je de snelheid ergens kwijt raakt ben je in deze track eigenlijk verloren, omdat je de snelheid bijna niet kan terug krijgen. Was ook nog wel redelijk mul. Als die wat harder zou worden zal het waarschijnlijk wat beter gaan lopen. Maar is wel een leuke toevoeging naast de DH track.

Maar Bram, volgende keer iets minder hard schreeuwen, je verstoorde mijn geluid van mijn Hopenaaf :lol: :lol: :lol:
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1713
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

mud mate schreef: wo 31 juli 2019, 11:07 Maar Bram, volgende keer iets minder hard schreeuwen, je verstoorde mijn geluid van mijn Hopenaaf :lol: :lol: :lol:
als je probeert om snelheid te houden en dus lekker meetrapt hoef je je ook niet druk te maken om het geluid van je naaf ;)
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

baron062 schreef: di 30 juli 2019, 12:47
Daarom gebruikte ik ook het woord "iets". En ja, dat ligt ook aan de berijder natuurlijk. 29er wielen zal ook wel helpen.

De flowtrails zijn wel erg simpel, en zo hoeft ie natuurlijk niet te zijn. Paar maandjes verder en de grootste scherpte zal er wel vanaf zijn.
Ja makkelijk is hij inderdaad niet. Of 27.5 en 29 inch wielen veel verschil uit maken durf ik niet te zeggen maar het zal vast wel een beetje. Ik heb ook 27.5 en het is aardig werken inderdaad, maar dat vind ik ook het mooie aan die trail :D

Ze kunnen daar nog wel iets gebruiken zoals die IXS downhill in Winterberg. Die heeft ook zowat alles van ruw tot flow in een afdaling.
bjornc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: do 3 september 2015, 21:11

Ieder zn niveau natuurlijk;

Heb vandaag voor t eerst een bikepark bezocht.
Begonnen met de makkelijkste flow trail, daarna flow country.
Deze loopt halverwege samen met flowtrail.

Daarna per ongeluk de freeride genomen, maar de hindernissen kon je ook prima overslaan... chicken uiteraard.
De freeride daarna bewust nog eens genomen, maar vond hem te veel rammelen
Mijn absolute favoriet was dus flow country.

En met 0% ervaring in sprongen op een gegeven moment toch maar wat tables geprobeerd te springen.
Aanvankelijk sprong m‘n achterwiel te hard omhoog, maar nadat de rebound wat rustiger gesteld was ging ie super.
Heb er zelfs wat gecleared.

Absoluut voordeel van Willingen tov Winterberg vond ik de drukte, was er vanochtend om 9:30... en was samen met totaal 3 andere rijders op de flow en freeride trails.
Bij Winterberg heb ik staan kijken eerder deze week, en daar was het wel ff anders...

Dus voor de beginnende parkbiker kan ik Willingen absoluut aanraden!
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1713
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik begreep dat de Downhill in willingen juist weer wat uitagender was dan in Winterberg....ik vond de Downhill in Willingen in ieder geval heel leuk, zoveel verschillende lijnen
Kahuna matata
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: za 22 december 2012, 16:44
Mijn mountainbike: Kona Kahuna 29er

Voor de eerste keer park naar Willingen geweest. Hier kun je echt zonder enige park-ervaring terecht. Als je op de heuvelrug kunt fietsen en je neemt jezelf een beetje in acht, dan kun je hier zonder enig probleem heerlijk tekeer gaan.

De trails zijn overzichtelijk, fietsverhuur was betaalbaar, liften niet druk en onderweg een relaxte sfeer zonder het idee dat ik per ongeluk in een wedstrijd terecht was gekomen. Ik rij aardig door, maar toch zou ik het niet relaxt vinden als ik het gevoel kreeg 'in de weg' te rijden.

Superleuk om te doen en echt een ideale omgeving om aan het hele idee van dit soort trails te wennen.

Ik had zoonlief van 14 mee en die had de dag van zijn leven. Dit gaat zeker nog een paar keer gebeuren in de toekomst. Wat een feest!

NB minder tof was het Schlagerfestival in het dal. 10 uur 's ochtends bussen vol (toen al) aangeschoten Duitsers die rond 16 uur compleet K.O. in de bosjes lagen. Dat was voor de kleine wel even wennen....
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7837
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Afgelopen woensdag weer even een dagje geweest. Ze waren ondertussen hard bezig met de Enduro track verder te leggen.
Bij het laatste stukje hadden ze de Endurotrail al liggen, maar deze was kennelijk nog maar net klaar en erg zacht en l;iep dus nog niet lekker...

Niet alleen mijn mening, maar de mening van meerdere die ik er over hoorde.

Verder weer heerlijk gefietst. 2x De DH track genomen. Is toch wel erg gaaf om te zien hoeveel verschillende lijnen je daar wel niet kunt rijden.

Of te wel, weer prima vermaakt, en het was er weer heerlijk qua drukte. Door de vakantie wel iets drukker, maar het voordeel van door de weeks is dat het boven en beneden bij de zuiptenten een stuk rustiger is.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7341
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

De sauftouri's hebben wel de gondellift betaald...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3832
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Komende tijd ook eens die kant op. Begreep dat er voor je XC bak ook wel wat leuks te vinden is. Maar ik zoek nog een plek om te slapen. Dan de 2e dag naar Winterberg. Hebben jullie tips voor een goed hotel of b&b?
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7837
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Tijgerhaai schreef: zo 18 augustus 2019, 18:17 Komende tijd ook eens die kant op. Begreep dat er voor je XC bak ook wel wat leuks te vinden is. Maar ik zoek nog een plek om te slapen. Dan de 2e dag naar Winterberg. Hebben jullie tips voor een goed hotel of b&b?
Waldhotel ligt aan de piste, het eten is daar goed. Verder geen idee. Heb van de week op de camping in Brilon gestaan. Kwartiertje rijden en dus ook goed te doen. Tevens nog leuke routes vanaf de camping te rijden aan de overkant van de weg. Hebben ze ook stacaravans te huur.

Met een XC bike ook zeker goed te doen.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7837
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

cheeta schreef: zo 18 augustus 2019, 18:08 De sauftouri's hebben wel de gondellift betaald...
Daarom neem ik de K1 lift wel :lol: :lol: :lol: :lol:

Past mijn Nicolai ook nog eens beter op, dan in de gondel.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4110
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

mud mate schreef: zo 18 augustus 2019, 20:30
cheeta schreef: zo 18 augustus 2019, 18:08 De sauftouri's hebben wel de gondellift betaald...
Daarom neem ik de K1 lift wel :lol: :lol: :lol: :lol:

Past mijn Nicolai ook nog eens beter op, dan in de gondel.
Vindt je het gek met die onmundig lange wielbasis.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7837
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

baron062 schreef: zo 18 augustus 2019, 20:37
mud mate schreef: zo 18 augustus 2019, 20:30

Daarom neem ik de K1 lift wel :lol: :lol: :lol: :lol:

Past mijn Nicolai ook nog eens beter op, dan in de gondel.
Vindt je het gek met die onmundig lange wielbasis.
Nou nee... eigenlijk niet. Nu moet alleen meneer Vogel, beneden aan de lift mijn fiets nog herkennen... Moet wel zeggen dat vorige week vrij snel een lampje bij hem ging branden. :lol:
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

Tijgerhaai schreef: zo 18 augustus 2019, 18:17 Komende tijd ook eens die kant op. Begreep dat er voor je XC bak ook wel wat leuks te vinden is. Maar ik zoek nog een plek om te slapen. Dan de 2e dag naar Winterberg. Hebben jullie tips voor een goed hotel of b&b?
Als je niet voor low budget gaat en een gewoon goed hotel wil kan ik je zeker H+ hotel aanbevelen in Willingen. Ik ben er al meerdere keren geweest. De locatie is super mooi, kamers zijn goed en schoon en het ontbijt is super. Het ligt wel wat verder van het bikepark af, maar met een XC bike zijn dat nog geen 10 minuten fietsen :-q
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3832
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ziet er goed uit. Je fiets kan je daar ook veilig stallen? (niet dat dat kreng buiten aan de boom staat)
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
Plaats reactie