bikepark Willingen

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Hoe moeilijk kan het zijn om even een niet-flowtrail door het bos naar beneden te leggen zou je zeggen... Daar hoef je eigenlijk bijna niks voor te doen behalve de weg te wijzen en misschien een paar stukjes hout te timmeren :lol:
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7341
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Dat zit niet in Diddie Schneider z'n portfolio...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Misschien moeten ze Rowan Sorrel even uitnodigen dan.
'BUILT not Bought '
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1136
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Morgenavond naar Willingen en dan vrijdag daar in het Trailpark rijden. Zaterdag naar Winterberg. M'n nieuwe GT Sensor eens de vuurdoop geven.
Ben benieuwd. Heb geen ervaring met zulke trailparken. De flowy tracks gaan wel lukken. De pittigere tracks maar eens zien. Ik heb wel ervaring met kortere tracks rondom Tecklenburg en Bad Iburg (veel ook nog op de hardtail).
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

Herman de Biker schreef: vr 21 juni 2019, 16:03 En zo enduro is die enduro niet :)
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik vond dit de tofste afdaling van allemaal bij de enduro wedstrijd. Erg lang en echt wel slopend voor de benen. Voor mij is dat echt wel een enduro afdaling... zie de video in de link beneden :-q

https://youtu.be/AsSqk1bJNFI
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7837
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Leuk filmpje Niek :-q
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Niek123 schreef: do 18 juli 2019, 18:50
Herman de Biker schreef: vr 21 juni 2019, 16:03 En zo enduro is die enduro niet :)
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik vond dit de tofste afdaling van allemaal bij de enduro wedstrijd. Erg lang en echt wel slopend voor de benen. Voor mij is dat echt wel een enduro afdaling... zie de video in de link beneden :-q

https://youtu.be/AsSqk1bJNFI
Herman bedoelt niet deze! Wordt dit "de enduro afdaling" genoemd? Er stond bij de opening een bordje "Enduro" bij de ingang rechts van de freeride.

De afdaling die jij in het filmpje laat zien is mooi! Is deze permanent (stiekem) te rijden of alleen bij de enduro series?
Waar woke is, is vuur
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

Makkelijk schreef: do 18 juli 2019, 22:29
Herman bedoelt niet deze! Wordt dit "de enduro afdaling" genoemd? Er stond bij de opening een bordje "Enduro" bij de ingang rechts van de freeride.

De afdaling die jij in het filmpje laat zien is mooi! Is deze permanent (stiekem) te rijden of alleen bij de enduro series?
Dan hebben we het over een andere idd. Jullie bedoelen dan de oude met het brugje rechts naast de freeride denk ik?

Deze ligt waar de flowtrails starten een stukje links ervan. Officieel is dit alleen een enduro afdaling voor de scott enduro series maar ik heb geen idee of deze zo ook te rijden is. Ik zou denken van wel... hopelijk dit weekend proberen :)
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Niek123 schreef: vr 19 juli 2019, 01:17 Deze ligt waar de flowtrails starten een stukje links ervan. Officieel is dit alleen een enduro afdaling voor de scott enduro series maar ik heb geen idee of deze zo ook te rijden is. Ik zou denken van wel... hopelijk dit weekend proberen :)
Ben ook benieuwd of ie te rijden is, want wat ik op je filmpje zie is zeker de moeite waard :-q
'BUILT not Bought '
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1136
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Niek123 schreef: vr 19 juli 2019, 01:17
Makkelijk schreef: do 18 juli 2019, 22:29
Herman bedoelt niet deze! Wordt dit "de enduro afdaling" genoemd? Er stond bij de opening een bordje "Enduro" bij de ingang rechts van de freeride.

De afdaling die jij in het filmpje laat zien is mooi! Is deze permanent (stiekem) te rijden of alleen bij de enduro series?
Dan hebben we het over een andere idd. Jullie bedoelen dan de oude met het brugje rechts naast de freeride denk ik?

Deze ligt waar de flowtrails starten een stukje links ervan. Officieel is dit alleen een enduro afdaling voor de scott enduro series maar ik heb geen idee of deze zo ook te rijden is. Ik zou denken van wel... hopelijk dit weekend proberen :)
Heb je hem gereden? Zie dit bericht te laat, anders had ik afgelopen vrijdag even links naast de flowtrails gezocht. Het eerste deel lijkt goed te doen. Het laatste deel is wat tricky en ik denk steiler dan het in het filmpje lijkt. Is het misschien vergelijkbaar met de Blackline in Winterberg? Daar zitten ook tricky stukjes in die je met wat meer vertrouwen en op snelheid moet rijden merkte ik. Iets wat mij niet overal lukte.

In de Freeride in Willingen zaten leuke stukjes en dan vooral de natuurlijke tracks tussen enkele bochten door. Downhilltrack niet gereden, want had geen volledige protectie en fullface helm (nee, ook niet gehuurd daar). Iets voor een volgende keer dan maar.
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

Cubie schreef: ma 22 juli 2019, 23:20
Niek123 schreef: vr 19 juli 2019, 01:17

Dan hebben we het over een andere idd. Jullie bedoelen dan de oude met het brugje rechts naast de freeride denk ik?

Deze ligt waar de flowtrails starten een stukje links ervan. Officieel is dit alleen een enduro afdaling voor de scott enduro series maar ik heb geen idee of deze zo ook te rijden is. Ik zou denken van wel... hopelijk dit weekend proberen :)
Heb je hem gereden? Zie dit bericht te laat, anders had ik afgelopen vrijdag even links naast de flowtrails gezocht. Het eerste deel lijkt goed te doen. Het laatste deel is wat tricky en ik denk steiler dan het in het filmpje lijkt. Is het misschien vergelijkbaar met de Blackline in Winterberg? Daar zitten ook tricky stukjes in die je met wat meer vertrouwen en op snelheid moet rijden merkte ik. Iets wat mij niet overal lukte.

In de Freeride in Willingen zaten leuke stukjes en dan vooral de natuurlijke tracks tussen enkele bochten door. Downhilltrack niet gereden, want had geen volledige protectie en fullface helm (nee, ook niet gehuurd daar). Iets voor een volgende keer dan maar.
Ja ik heb hem gereden. Hij was bijna helemaal te rijden op de laatste 20m na.

Zelf vind ik deze moeilijker dan de black line...
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3233
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Is dat niet degene die vanaf het meer naar beneden gaat ?
Daar zaten best een paar interessante features in :o
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

tiewrap schreef: di 23 juli 2019, 10:42 Is dat niet degene die vanaf het meer naar beneden gaat ?
Daar zaten best een paar interessante features in :o
Nah het meer ligt er wel een stukje vanaf nog. Het is echt 5 meter links van de flow trail
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3233
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Dat is die wij hadden gereden toch ?

Degene die ik bedoel staat ook aangegeven als downhill dacht ik.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

tiewrap schreef: di 23 juli 2019, 14:17 Dat is die wij hadden gereden toch ?

Degene die ik bedoel staat ook aangegeven als downhill dacht ik.
O de downhill lijn bedoel je dan. Dat is een officiele track van het bikepark en is idd echt downhill. Niet te vergelijken met deze. Dit is veel off camber met veel boomwortels, echt een enduro lijn
Plaats reactie