Trailpark winterberg

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

ktmbiker1990 schreef:
Dennisvdb schreef:Haha wat wil je dan? Trail rijden gaat ook over leuke singletrails naar beneden, niet om puur omhoog te rijden zoals je bij veel XC marathons helaas ziet.
Mijn voorstelling van het trailpark was iets anders dan de werkelijkheid, desondanks is het leuk voor een middagje te rijden maar ook niet langer vanwege de geringe aantal kilometers.

Ik ben wel een liefhebber van Trailparken, maar moet zeggen dat Winterberg niet het beste voorbeeld is. Winterberg heeft een relatief klein oppervlak en alle routes volgen min of meer de zelfde klimmen. Verschil tussen de zwarte en de rode is vaak maar enkele lijnen in de downhill, 90% van de route overlapt. In andere trailcenters zie je vaak veel maar variatie in de routes en heb je meer het gevoel een technische uitdagende tocht te maken. Beoordeel het concept trailcenter dus niet op alleen Winterberg ;-)
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

Dunc@n schreef:
Ik ben wel een liefhebber van Trailparken, maar moet zeggen dat Winterberg niet het beste voorbeeld is. Winterberg heeft een relatief klein oppervlak en alle routes volgen min of meer de zelfde klimmen. Verschil tussen de zwarte en de rode is vaak maar enkele lijnen in de downhill, 90% van de route overlapt. In andere trailcenters zie je vaak veel maar variatie in de routes en heb je meer het gevoel een technische uitdagende tocht te maken. Beoordeel het concept trailcenter dus niet op alleen Winterberg ;-)

...dan ben ik heel benieuwd of even wat tips kan geven van trailparks die echt de moeite waard zijn te bezoeken, op rijdbare afstand van NL. :-q :-q
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

dope-on-wheels schreef:
Dunc@n schreef:
Ik ben wel een liefhebber van Trailparken, maar moet zeggen dat Winterberg niet het beste voorbeeld is. Winterberg heeft een relatief klein oppervlak en alle routes volgen min of meer de zelfde klimmen. Verschil tussen de zwarte en de rode is vaak maar enkele lijnen in de downhill, 90% van de route overlapt. In andere trailcenters zie je vaak veel maar variatie in de routes en heb je meer het gevoel een technische uitdagende tocht te maken. Beoordeel het concept trailcenter dus niet op alleen Winterberg ;-)

...dan ben ik heel benieuwd of even wat tips kan geven van trailparks die echt de moeite waard zijn te bezoeken, op rijdbare afstand van NL. :-q :-q
Kijk eens bij Singltrack Pod Smrkem (http://www.singltrekpodsmrkem.cz/) of Bikepark Wales (http://www.bikeparkwales.com/)
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 897
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

He, da's lekker dichtbij zeg!
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Nog andere tips, anders toch maar eens gaan kijken dan denk ik.
Plaats reactie