trailpark winterberg?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

funride schreef: di 16 april 2019, 20:17 Ik ga begin Mei een lang weekend naar Winterberg.
Plan is om een halve dag bikepark winterberg te doen en halve dag trailpark.
blijft er nog een halve dag over (ga met gezin dus hele dagen biken zit er niet in)

Nu is natuurlijk Willingen een optie maar als ik zo kijk zie ik naast de DH twee blauwe en een rode flowtrail.
De DH zal ik vast een keer doen maar ben meer op zoek naar "natuurlijke" single trails en die hebben ze er volgens mij niet echt.
Er is wel een Enduro trail maar deze is alleen open tijdens evenementen volgens de site.

Nu zag is dat er in de omgeving nog twee bike parkjes/trails zijn.
-Trailground Brilon
- Mountainbike park Attendorn
Zijn deze de moeite waard om te bezoeken?
Brilon ben ik nog nooit geweest maar wil ik binnenkort doen.

Het trailpark in Winterberg is redelijk natuurlijk maar daar heb ik ook nog nooit gefietst. Het bikepark is dat dan weer totaal niet.

Gisteren ben ik bij Willingen geweest, dit bikepark is natuurlijker kwa omgeving dan bikepark Winterberg maar het aantal tracks is inderdaad minder. Ik moet er wel bij zeggen dat de tracks in Willingen een stuk langer zijn en de wachtrijen bij de lift over het algemeen ook minder lang. De downhill heeft ook erg veel lijnen dus die kun je gerust zien als 3 tracks.

Naja wat je ook kiest het is allemaal super. Hier een video van gisteren in Willingen, er komen van de week nog meer video's online.

https://youtu.be/XA4XqSKGNU4
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Niek123 schreef: ma 22 april 2019, 13:50
funride schreef: di 16 april 2019, 20:17 Ik ga begin Mei een lang weekend naar Winterberg.
Plan is om een halve dag bikepark winterberg te doen en halve dag trailpark.
blijft er nog een halve dag over (ga met gezin dus hele dagen biken zit er niet in)

Nu is natuurlijk Willingen een optie maar als ik zo kijk zie ik naast de DH twee blauwe en een rode flowtrail.
De DH zal ik vast een keer doen maar ben meer op zoek naar "natuurlijke" single trails en die hebben ze er volgens mij niet echt.
Er is wel een Enduro trail maar deze is alleen open tijdens evenementen volgens de site.

Nu zag is dat er in de omgeving nog twee bike parkjes/trails zijn.
-Trailground Brilon
- Mountainbike park Attendorn
Zijn deze de moeite waard om te bezoeken?
Brilon ben ik nog nooit geweest maar wil ik binnenkort doen.

Het trailpark in Winterberg is redelijk natuurlijk maar daar heb ik ook nog nooit gefietst. Het bikepark is dat dan weer totaal niet.

Gisteren ben ik bij Willingen geweest, dit bikepark is natuurlijker kwa omgeving dan bikepark Winterberg maar het aantal tracks is inderdaad minder. Ik moet er wel bij zeggen dat de tracks in Willingen een stuk langer zijn en de wachtrijen bij de lift over het algemeen ook minder lang. De downhill heeft ook erg veel lijnen dus die kun je gerust zien als 3 tracks.

Naja wat je ook kiest het is allemaal super. Hier een video van gisteren in Willingen, er komen van de week nog meer video's online.

https://youtu.be/XA4XqSKGNU4
Ziet er tof uit. Eerlijk is eerlijk, de stabilisatie van de Hero 5 is helemaal zo gek nog niet (heb hem zelf ook). Heb je op 1080 gefilmd maar gerenderd naar 2K? :P

Ik was vorige maand in Winterberg en als ik zo de kaart bekijk is zowel Willingen als Brilon vlakbij. Leuk om ook mee te pakken in dezelfde trip dus.

Ik heb de natuurlijke trails in Winterberg wel gedaan en die zijn best tof. Wel veel omhoog fietsen voor relatief korte downtime. Maar goed, dat zal daar niet veel anders zijn denk ik.
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

MVMVML schreef: vr 17 mei 2019, 15:20
Niek123 schreef: ma 22 april 2019, 13:50

Brilon ben ik nog nooit geweest maar wil ik binnenkort doen.

Het trailpark in Winterberg is redelijk natuurlijk maar daar heb ik ook nog nooit gefietst. Het bikepark is dat dan weer totaal niet.

Gisteren ben ik bij Willingen geweest, dit bikepark is natuurlijker kwa omgeving dan bikepark Winterberg maar het aantal tracks is inderdaad minder. Ik moet er wel bij zeggen dat de tracks in Willingen een stuk langer zijn en de wachtrijen bij de lift over het algemeen ook minder lang. De downhill heeft ook erg veel lijnen dus die kun je gerust zien als 3 tracks.

Naja wat je ook kiest het is allemaal super. Hier een video van gisteren in Willingen, er komen van de week nog meer video's online.

https://youtu.be/XA4XqSKGNU4
Ziet er tof uit. Eerlijk is eerlijk, de stabilisatie van de Hero 5 is helemaal zo gek nog niet (heb hem zelf ook). Heb je op 1080 gefilmd maar gerenderd naar 2K? :P

Ik was vorige maand in Winterberg en als ik zo de kaart bekijk is zowel Willingen als Brilon vlakbij. Leuk om ook mee te pakken in dezelfde trip dus.

Ik heb de natuurlijke trails in Winterberg wel gedaan en die zijn best tof. Wel veel omhoog fietsen voor relatief korte downtime. Maar goed, dat zal daar niet veel anders zijn denk ik.
Thanks! Het is gewoon in 2.7k gefilmd
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Afbeelding

Dit is het 2e deel van ons eerste bikepark-bezoek in Winterberg. Waar gekeken wordt of je als MTBer zonder superskills zo'n park kan pakken en of dat zelfs op een hardtail kan met een veer-voorvork....

https://www.youtube.com/watch?v=WWCJwnAPVFU
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag de trails gereden best wel een leuk parkje paar uurtjes wel kunnen vermaken en was lekker dichtbij het vakantie huisje :-D
Alleen de groene trail is alleen maar brede paden en geen singletracks
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Die groene is de familytrail, toch?
Hoe zijn die andere trails?
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik heb 2 weken terug de zwarte ronde gereden omdat het bikepark te druk was. Leuke trails met best wat flow, niet heel spannend maar de moeite waard als xc rondje.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Makkelijk schreef: zo 25 augustus 2019, 09:57 Ik heb 2 weken terug de zwarte ronde gereden omdat het bikepark te druk was. Leuke trails met best wat flow, niet heel spannend maar de moeite waard als xc rondje.
Thnx :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

TenZNL schreef: za 24 augustus 2019, 23:20 Die groene is de familytrail, toch?
Hoe zijn die andere trails?
Groene heet de PP geloof ik. Is saai.
De blauwe en blauw rode en idd de zwarte zijn best geinig.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

De groene is alleen brede paden de andere zijn wel leuk om te doen zijn ook goed te combineren. Het is in ieder geval leuk vermaak voor een paar uurtjes maar dan heb je alle trails wel gezien en waarschijnlijk meerdere keren :lol:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

MVMVML schreef: zo 25 augustus 2019, 12:44 Groene heet de PP geloof ik. Is saai.
De blauwe en blauw rode en idd de zwarte zijn best geinig.
Thnx, dan vermijden we die groene :)
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

TenZNL schreef: zo 25 augustus 2019, 14:01
MVMVML schreef: zo 25 augustus 2019, 12:44 Groene heet de PP geloof ik. Is saai.
De blauwe en blauw rode en idd de zwarte zijn best geinig.
Thnx, dan vermijden we die groene :)
Waarschuw je wel van te voren ik zit hier nog twee weken :lol:
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Aangezien het bikepark nu zo mega druk is dat je 1,5 uur voor openingstijd in de rij moet gaan staan als je iets wil huren hebben we het trailpark maar gepakt. Helaas is het nogal saai en totaal niet boeiend.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Juan007 schreef: di 21 juli 2020, 15:13 Aangezien het bikepark nu zo mega druk is dat je 1,5 uur voor openingstijd in de rij moet gaan staan als je iets wil huren hebben we het trailpark maar gepakt. Helaas is het nogal saai en totaal niet boeiend.
Zwart en Rood/Blauw zijn best grappig toch?
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

Juan007 schreef: di 21 juli 2020, 15:13 Aangezien het bikepark nu zo mega druk is dat je 1,5 uur voor openingstijd in de rij moet gaan staan als je iets wil huren hebben we het trailpark maar gepakt. Helaas is het nogal saai en totaal niet boeiend.
Echt niet normaal, ik was er gister en ik ben zo blij dat ik mijn eigen spul heb. Kon gewoon naar dat 2de loket toe voor een liftkaart. 5 minuten in de rij en gaan. Ik moet zeggen dat de wachtrij bij de lift zelf wel te doen is, ziet er erger uit dan het daadwerkelijk is.

Was een geslaagde dag, wat nieuwe features gedaan en eindelijk gelukt om wat dubbels volledig te srpingen!
Plaats reactie