trailpark winterberg?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

Trail park zou ook niet bij het "normale" bikepark parcour moeten liggen, maar rond de andere ski pistes. aan de overkant van waar je normaal naar het bikestation rijd.

zie plaatje hierboven van remy_ams100!
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Wij gaan volgende week . ik zal indien ik een beetje behoorlijke internet verbinding heb wat foto s plaatsen en natuurlijk draaien de go-pro's vrolijk mee. .
ben best benieuwd , ik heb begrepen dat het niveau laagdrempelig is dus ik verwacht geen spannende dingen en ga dus gewoon met mijn 29er HT de 100 m vork en dropper zadel moet genoeg zijn naar mijn idee.. Bikepark sla ik over .. heb ik geen fiets en outfit voor .

Jeroen
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

jeroentune schreef:
ben best benieuwd , ik heb begrepen dat het niveau laagdrempelig is
Dat is ook wat ik er van begrepen heb, er zijn nml een aantal "lijnen" uitgezet ...

Ü1 - Rookie round

Trail leicht L (L1, L2 en L3)
Trail Mittel M(M1 en M2)
Trail Schwer S (S1 en S2)

Nu gok ik dus dat de Ü en L sowieso redelijk te doen zijn op een HT, het is wel te hopen .. anders hebben er 2 in onze groep een leuke dag om hun techniek bij te schaven :winkie:

Ik ga zelf met m'n 100mm geveerde duitse wipkip op miniwieltjes, ben dus ook benieuwd :D

En mocht het inderdaad meer op downhillen lijken, dan heb ik binnen no time andere routes tevoorschijn getoverd op de Garmin :-q (Niet iedereen in onze groep heeft daar de skills, en fiets voor ... )
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

jeroentune schreef:Wij gaan volgende week . ik zal indien ik een beetje behoorlijke internet verbinding heb wat foto s plaatsen en natuurlijk draaien de go-pro's vrolijk mee. .
ben best benieuwd , ik heb begrepen dat het niveau laagdrempelig is dus ik verwacht geen spannende dingen en ga dus gewoon met mijn 29er HT de 100 m vork en dropper zadel moet genoeg zijn naar mijn idee.. Bikepark sla ik over .. heb ik geen fiets en outfit voor .

Jeroen



keep up posted !! :-q :winkie:
voor mij staat een weekendje WTB nog in de planning, en ben benieuwd of ik het trailpark aan me lijst ga toevoegen :bier:
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

en we zijn weer terug !

Wij waren als familie met 4 kids voor het eerst in Winterberg en hebben genoten. we hebben prachtig weer gehad en naast het fietsen was er voldoende te doen voor de kids. het klimpark en rodelen vonden ze prachtig .. ook de brug over het bike park was cool en ik heb ondanks wat go/pro problemen toch wel wat materiaal kunnen schieten. Het niveau van het bikepark vond ik niet bijzonder. het was de kwaliteit van de rijders die het verschil maakte. het bike park van serfaus waar wij vorig jaar waren was veel beter in all opzichten.
Het net aangelegde trailpark aan de overkant is voor de XC en trail fietser een leuk alternatief. we hebben met de hele groep de L1 route gereden. dit was met de kleintjes van 8 en 9 toch nog behoorlijk klimmen en deze moesten ook regelmatig afstappen..ook de afdalingen door het bos waren te veel van het goede. toch hebben ze het erg leuk gevonden en in de omgeving van het landal park kunnen de kids leuk rondjes maken.
de 2 oudere kids van 13 hebben prima hun rondes gereden op hun XC fiets. de L1 ronde kennen ze uit hun hoofd.
het trailpark heeft een mix van asfalt , karrensporen en single tracks .. de beste omschrijving die ik kan geven is dat het afsfalt dient als verbindingen van A naar B .. de karrensporen en onverharde wegen zijn op zicht best een sport.. soms verraderlijk glad door gruis of grote keien. meestal moet er geklommen worden op deze paden .. naar beneden gaat het voornamelijk via de singel tracks en dat is dan ook smullen voor de beginners. alle L afdalingen zijn zonder ene probleem te nemen en zijn speels zonder gevaar en kunnen indien gewenst ook echt met snelheid genomen worden .. ik heb een voorlopige 4de en 5de tijd neer gezet op deze tracks en ik vind mijzelf een recreant mtb er.
De M afdalingen zijn echt wat pittiger waar de houding op de fiets erg belangrijk is . ook zitten hier kom bochten en hier en daar een jumpje verwerkt. Ik ben niet toegekomen aan de zwarte afdalingen maar gezien het niveau denk ik dat je hier stevig aan de bak kan. het U parcours zou zijn om te oefenen.
Hier zet ik een vraagteken .. het is meer een bikepark oefen rondje dan een XC ronde .. echter wel erg leuk om te doen ..
Winterberg is heuvelachtig met toppen tot 900 meter .. wat men dus veel tegen komt op dit traipark zijn klimmetjes.. sommige van 200 meter lang, sommige van 700 meter lang .. 10% is geen uitzondering !
ik als niet klimmer heb hier wel mijn uitdaging gevonden en ondanks dat ik hier en daar redelijk kapot zat werd het klimmen steeds meer een uitdaging. kortom .voor de beginner en famile mtb er is het trailpark echt heel erg leuk. de wat meer getrainde mtb er zal zich prima kunnen plezieren op de M en S tracks !
op dit park zit het em niet in de km die men maakt maar in de klimmen en de afdalingen.
Aanrader .. !

Hier alvast een filmpje van de familie ronde waar snelheid zeker niet voorop stond maar de fun factor wel ! https://www.youtube.com/watch?v=ZJd3Gbr ... e=youtu.be

rest van de videos en plaatjes volgen !
koendio
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 16:48
Mijn mountainbike: Canyon Grizl CF SL 7/ specialized Diverge
Contacteer:

er zou toch ook een nog makkelijkere route moeten zijn? wij gaan binnenkort en ik twijfel om de mtb van mijn 6 jarig dochtertje (6 versnellingen, verende voorvork) mee te nemen..
Het leuke aan klimmen is dat er een afdaling volgt!!! (als je in het dal begint tenminste)
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

koendio schreef:er zou toch ook een nog makkelijkere route moeten zijn?
Er is een "Rookie round" ( Ü1 - Rookie round ) , waar de "heftigheid" wel een stuk minder zal zijn als in Jeroen's filmpje. Maar in hoeverre de Ü1 route makkelijker zou moeten zijn dan de L1&L2 routes .. daar kan Jeroen je meer over vertellen ... of je moet tot 9 September wachten, dan kom ik net terug uit Winterberg :D :-q
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Hmmm de U1 ronde is vooral kort .. het is eigenlijk geen rondje . het is een soort afdaling met wat hobbels en kombochtjes en hier en daar een jumpje.. je maakt het rondje compleet door via een gruispad weer terug te klimmen naar het begin . ik vond het geen beginners rondje maar ja , ik ben ook "bikers" tegengekomen die met een gehuurde fiets op slippers met 60 per uur van een kiezel weggetje kwamen denderen ... dus wie ben ik om te oordelen..
Je kunt overigens de singletrack afdalingen in L1 en L2 omzeilen door gewoon op het pad te blijven dan kom je ook weer op de route uit ..
Wij vonden het klimmen voor onze kleine kids van 8 en 9 met een 24 en een 26 inch wielmaat mtb best wel heftig. maar onze kleintjes waren ook niet getraind. de 2 andere van 13 kwamen prima vooruit op berg op.

Hier nog even een clipje met ook de onboard cam erin gemixed.

https://www.youtube.com/watch?v=8rwHpE46uZw
arjan174
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 september 2009, 20:56
Mijn mountainbike: Heuvel fs 29 (Vitus Rapide fs)

Oeps hier had mijn verhaaltje moeten staan maar heb zonder erg een nieuwe topic geopend. Als de moderator dit leest en de post die ik geplaatst heb vdaag zal hij denk ik hier wel bijgevoegd worden. Sorry.
gerco 301
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 12 juli 2010, 19:37
Mijn mountainbike: Specialized Turbo Levo FSR

Vorige week naar Winterberg geweest en in de ochtend king uppu gereden (S2)
Moet zeggen heb me super vermaakt!
Mooi alternatief voor mensen die het bikepark teveel vinden.
Enige minpunt waren de bordjes, we waren met 4 man maar waren steeds de bordjes van S2 kwijt, veel heen en weer gereden. Maar verder niets dan hulde :-q
Mooie combi om in de ochtend het trailpark te rijden en na de middag in het bikepark los te gaan.
koendio
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 16:48
Mijn mountainbike: Canyon Grizl CF SL 7/ specialized Diverge
Contacteer:

Zijn er makkelijk alle gps routes te vinden?
Het leuke aan klimmen is dat er een afdaling volgt!!! (als je in het dal begint tenminste)
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Ik heb alleen een gps van de L1 route ........
jvde99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 30 juni 2013, 19:23
Mijn mountainbike: toert 2-3 keer per week door Zuid Limburg

https://www.strava.com/activities/368957650" onclick="window.open(this.href);return false; als je deze narijdt heb je alles wel minimaal 1x gehad;)

Ik vond t trailpark wel leuk, maar je hebt er echt geen fully voor nodig. Heb alles op een gehuurde 29-er gereden. Er was maar 1 puntje waar ik even moeite had maar na een nieuwe poging ging ook die perfect.
Verschil qua niveau zwart en rood vond ik tegenvallen maar je moet wel blijven opletten.
Over de bordjes: Ik had er wat moeite mee, maar mbv een gps waar de trails wel herkenbaar zijn doordat ze als 1 richtingsverkeer erop staan en flink slingeren heb ik alles kunnen rijden. Niet puur de routes gevolgd maar vooral van trail naar trail gereden.
Filmpje komt er binnenkort aan
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Nice Joep !!
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Alle GPX files staan bij de verschillende routes op http://www.trailpark-winterberg.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Per stuk te downloaden. Als ik de kaartjes zo zie lijkt het vooral lastig zoeken door de dubbele lusjes die erin zitten.

In oktober die kant op dus ik ben benieuwd.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Plaats reactie