trailpark winterberg?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
LordoftheSquirrels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 26 maart 2020, 16:32

Juan007 schreef: di 21 juli 2020, 15:13 Aangezien het bikepark nu zo mega druk is dat je 1,5 uur voor openingstijd in de rij moet gaan staan als je iets wil huren hebben we het trailpark maar gepakt. Helaas is het nogal saai en totaal niet boeiend.
Ja die rijen zijn inderdaad niet normaal voor de verhuur. Al kan in het centrum van Winterberg ook overal mooie fietsen huren, denk dat veel van die fietsen er eigenlijk nog wel beter uitzien dan wat ik bij het bikepark zelf zag. Natuurlijk wel iets meer gedoe om eerst daar een bike op te halen maar ik denk het wel waard mocht je zelf geen geschikte fiets hebben.
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Wij (ik en mijn vriendin) zouden 5 dagen blijven maar zijn na 2 dagen al vertrokken omdat we voor mijn vriendin materiaal moesten huren wat door de drukte gewoon niet te doen was. Ja, tenzij je om half 8 voor de deur gaat liggen totdat ze open gaan. Aangezien dat pas om 9:30 is vonden we dat iets teveel van het goede.

We verbleven in een appartement 50mtr van het bikepark (Gipfelsturmer) maar heb er geen meter gereden. Erg zuur...
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik begrijp dat het verwarrend is maar dit topic gaat niet over het bikepark maar over het trailpark bij Winterberg, de aangelegde trailtjes buiten het bikepark dus.

Er lopen diverse topics over bikepark Winterberg, één van de meest recente die deels over het bikepark gaat is bijvoorbeeld deze: viewtopic.php?f=17&t=145974

Hier dus verder over de trailtjes.

Thx.
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

Ik ben zaterdag naar het Trailpark geweest. De blauw-rode route 1x gereden. En de rode routes en de zwarte route 2x gereden.
Zijn mooie routes. Veel technische stukjes en ook een jump line. Was blij dat de wortels droog waren.
Vond de afstand van de routes alleen een beetje aan de korte kant. Dus vervolgens ging ik naar de overkant van de weg het Bikepark in. 2x de Continental track en 1x de SRAM flow country gereden. Was erg gaaf. Zonder liftjes, elke keer weer naar boven gefietst. Bij elkaar 45km gereden.
In 1 dag op en neer gereden vanuit Barneveld. Was goed te doen en de moeite waard.
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

bjlevi schreef: di 6 oktober 2020, 10:52 Ik ben zaterdag naar het Trailpark geweest. De blauw-rode route 1x gereden. En de rode routes en de zwarte route 2x gereden.
Zijn mooie routes. Veel technische stukjes en ook een jump line. Was blij dat de wortels droog waren.
Vond de afstand van de routes alleen een beetje aan de korte kant. Dus vervolgens ging ik naar de overkant van de weg het Bikepark in. 2x de Continental track en 1x de SRAM flow country gereden. Was erg gaaf. Zonder liftjes, elke keer weer naar boven gefietst. Bij elkaar 45km gereden.
In 1 dag op en neer gereden vanuit Barneveld. Was goed te doen en de moeite waard.
Vanuit Barneveld? Ohw jeah, Barneveld!!!
Klusteam MTB Zuid Veluwe
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Heeft iemand ook enig idee hoe de stand van zaken omtrent dit project momenteel is?
https://www.velozine.nl/nieuws/binnenko ... uwe-stijl/
Juh!
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Is het nodig op je liftpassen op voorhand te kopen (wegens drukte etc)?
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Of het nodig is weet ik niet, maar handig is het wel. Wij hadden nog oude (Oostenrijkse) skipassen liggen die bruikbaar waren. En anders kun je ze uit een automaat onderaan het skill-parkje halen geloof ik.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

Rasmazzer schreef: wo 27 juli 2022, 09:04 Is het nodig op je liftpassen op voorhand te kopen (wegens drukte etc)?
Ik was er afgelopen zaterdag, kon gewoon bij de verhuur een liftpas halen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

George schreef: do 30 juli 2020, 16:44 Ik begrijp dat het verwarrend is maar dit topic gaat niet over het bikepark maar over het trailpark bij Winterberg, de aangelegde trailtjes buiten het bikepark dus.

Er lopen diverse topics over bikepark Winterberg, één van de meest recente die deels over het bikepark gaat is bijvoorbeeld deze: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... 7&t=145974

Hier dus verder over de trailtjes.

Thx.
Ik quote mezelf even, de verwarring is begrijpelijk maar het trailpark Winterberg is toch echt iets anders dan het bikepark daarover lopen meerdere andere topics waaronder degene in de link hierboven.

Thx.

Ik heb overigens verder niets meer vernomen over de geplande uitbreiding van de trails in het Sauerland. Misschien heeft Corona roet in het eten gegooid? Mocht iemand meer weten dan lees ik daar graag over, ik mag graag het bikepark combineren met wat trailtjes als ik er toch ben...
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

George schreef: wo 27 juli 2022, 18:22 Ik heb overigens verder niets meer vernomen over de geplande uitbreiding van de trails in het Sauerland. Misschien heeft Corona roet in het eten gegooid? Mocht iemand meer weten dan lees ik daar graag over, ik mag graag het bikepark combineren met wat trailtjes als ik er toch ben...
Vorige week heb ik de route : nr 45 Willinger trail quartett gefietst. Daar, voor Duitse maatstaven, redelijk wat singletracks tegen gekomen. Ook een paar afdalingen die S2 waren. Op gegeven moment kwam ik bij een afdaling waar je over een wandelpad naar beneden ging, maar daarnaast was een hele lange stuk singeltrack gemaakt met jumps etc. Geen idee of dat een legaal gemaakt stuk was maar het was voor mij te technisch dus heb ik dat stuk overgeslagen.
Dus het lijkt erop dat er wel meer singletracks te vinden zijn op de vaste Sauerland routes. Ik hoop dat dit gaat doorzetten.



S2 Afdaling foto 1/2. Een afdaling van, ik gok 1 tot 2/3km lang, Ik denk dat het op strava het segment: Scott enduro S2. Maar dat kan ook een ander segment op de route zijn zoals: route nr30 extreme downhill
Afbeelding

Klim
Afbeelding

Afbeelding

S2 Afdaling foto 2/2
Afbeelding

Afbeelding
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Mooi!
Zijn er ergens bestanden beschikbaar om de route te rijden?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Je zou zeggen dat je vrij snel een hit hebt wanneer je Willinger Trail-Quartett 45 invoert bij Google:
https://www.willingen.de/themen/bike/mo ... tt-45.html
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Arjan76 schreef: do 28 juli 2022, 22:33 Mooi!
Zijn er ergens bestanden beschikbaar om de route te rijden?
Zie post hierboven.

Er zijn nog steeds veel brede paden, ik denk 90-95%. Maar wel heerlijke pittige klimmetjes en prachtige omgeving. Wanneer er dan een stuk singletrack komt is het extra genieten.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Leuke omgeving om te rijden, sommige foto's komen bekend voor.

Zat in oktober in Niedersfeld en ben ook over die paden gereden richting Willingen bikepark en daar een afdaling gepakt. Er zijn veel brede paden inderdaad, maar de omgeving is schitterend en als je dan een singletrack tegen komt is het extra genieten. Op Komoot vind je een aantal bekende singletracks die je aan elkaar kunt lussen voor een route, dan weet je zeker dat je er niet aan voorbij rijdt :-q
Plaats reactie