Tips omgeving Nohfelden.? (Saarland)

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Ben volgende week met het gezin in Nohfelden. Heel grofweg tussen Trier en Saarbrucken. Fietsen is niet het hoofddoel maar de bike gaat wel mee. Misschien dat ik er nog een middagje alleen tegenaan ga. Iemand tips voor een beetje leuke singletrack daar in de omgeving?
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Nou, ik ben er inmiddels geweest, en het is een mooie omgeving! Maar 1 ochtendje op de fiets gezeten, maar dat was zeer de moeite waard. Ik ben een beetje op de bonnefooi met Osmand op de telefoon en een gps track als leidraad het bos in gereden, kwam uiteindelijk uit op 43 km en 1700 hm. Door de dikke laag herfstbladeren waren ook de brede paden hier en daar best spannend (remmen = glijden), maar singletrack was er zeker ook te vinden. Op 1 van die singletracks kwam ik opeens bordjes tegen van een uitgezette route (deze), dat had ik niet verwacht ivm de 2-meter regel. Was ook nog eens op de Schaumberg, daar was het het drukst met wandelaars van de hele tocht.
Mooie wandelpaden om te biken: Rotelsteinpfad (het stuk langs de beek bergaf doen, en niet bergop zoals ik deed), en de tafel-tour bij de Imsbach.
Give me little bits of / more than I can take
dputje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: do 15 april 2010, 21:24
Mijn mountainbike: scott scale 29er rc

ik ga in de zomervakantie naar nohfelden
je hebt de route toevallig op gps??
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Zag net pas je bricht dputje. Ik heb de route die ik gereden heb wel op m'n telefoon staan maar die zou ik niet gebruiken als ik jou was want ik ben een paar keer verkeerd gereden enzo. Mijn inspiraties:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=hcupdcxivratqdpz" onclick="window.open(this.href);return false;
met wat stukjes uit deze twee eraan vast
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=zowhqpbrelvbmbhw" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=figghjysddveyrof" onclick="window.open(this.href);return false;
Er staat nog een stuk meer op gpsies, geen idee of dit de beste zijn.
En de uitgepeilde route die ik hierboven gelinkt heb is dus best OK, en lekker makkelijk gewoon de bordjes volgen. Idem voor de twee wandelroutes, gps tracks op de site van Saarland verkrijgbaar (klink link in post hierboven). Dat Rotelsteinpfad is echt mooi, ik moest regelmatig lopen omdat ik de verkeerde kant om ging, maar naar beneden langs die beek is echt vet volgens mij. Zoek wel een tijd uit dat het rustig is anders zit je constant aan de remmen.
Give me little bits of / more than I can take
Plaats reactie