Green Hill Bikepark

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
coming
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 14 januari 2011, 18:07
Mijn mountainbike: Canyon Stoic

Zijn er as zondag 27Nov toevallig nog mensen van plan naar GH te gaan? Heb zojuist een ticket gekocht (las op instagram dat dit wel het laatste weekend kon zijn)

Heb trouwens geen bevestiging etc ontvangen, en order staat ook nergens in mijn GreenHill account (heb wel bankafschrijving gegevens) Is dit een bekend probleem toevallig? Niet dat ik daar zondag voor niets sta met enkel een printscreen van de bankafschrijving, en dat het dan vervolgens uitverkocht is :lol:
Ride it out.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

coming schreef: za 26 november 2022, 01:30 Zijn er as zondag 27Nov toevallig nog mensen van plan naar GH te gaan? Heb zojuist een ticket gekocht (las op instagram dat dit wel het laatste weekend kon zijn)

Heb trouwens geen bevestiging etc ontvangen, en order staat ook nergens in mijn GreenHill account (heb wel bankafschrijving gegevens) Is dit een bekend probleem toevallig? Niet dat ik daar zondag voor niets sta met enkel een printscreen van de bankafschrijving, en dat het dan vervolgens uitverkocht is :lol:
Dan is je transactie mislukt. Je krijgt het geld dan terug gestort binnen een paar dagen. Is een bekend probleem. Ik zou het opnieuw doen en dan met PayPal betalen. Dat werkt wel .
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ook eens in green hill geweest.
Liggen best wat leuke lijnen, degene aan de andere kant van de lift is best leuk !
Nu begin ik net wat met springen en hogere drops, ik vond de snelheid hier heel moeilijk juist te hebben.
De drop de groomer af sowieso steeds te hard, de andere eigenlijk ook.
Ook met springen vond ik het lastig, denk je de juist flow te hebben, mis ik ineens 1 tafel finaal.

Desalniettemin erg leuk, lift werkt perfect en niet te vergeten goed eten ! Nog niet eerder meegemaakt bij een bikepark.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7365
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Zoals een goed bikepark in het Sauerland betaamt, moet je ook je eigen festival / evenement hebben:

Beyond the Hill:
Afbeelding
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ja, maar lijkt meer alleen gezelligheid: Expo, Bier, BBQ en een Whip off contest (op een heel serieuze nieuwe heuvel) ....... zou tof zijn als er wat meer races of events waren.
Maar 't is een begin :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1415
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Nadeel is dat je dat weekend niet met je eigen fiets de berg op kunt/mag.

Zelf fietsen is dit weekend niet mogelijk/toegestaan. De exposanten nemen fietsen mee, die je samen met de liftkaart dan tijdelijk gratis kunt lenen. Dit geeft je de kans om exclusief de nieuwste fietsen te testen op de Green Hill Trails.

https://bynd-festival.de/faq/
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Nadeel?
Toch fijn om nieuwe bikes af te raggen?
Denk alleen niet dat het dan heul veul bikes zijn.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1415
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

HarrySlingerLove schreef: vr 21 juli 2023, 18:13 Toch fijn om nieuwe bikes af te raggen?
Neuh, dat is niet aan mij besteedt. Ik val liever met mijn eigen fiets dan met die van iemand anders.
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Kwestie van niet vallen dus :winkie:
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
coming
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 14 januari 2011, 18:07
Mijn mountainbike: Canyon Stoic

Greenhill krijgt er permanente wc’s/douches bij voor als je bijv een nacht blijft kamperen die dus s’avonds/s’nachts open blijven :-q Ze willen proberen het voor dit weekend klaar/open te hebben ivm het bynd the hill mtb festival. Ik was er afgelopen vrijdag samen met Mr Walkalot, en er vinden toch veel positieve veranderingen plaats. De Mammut lijn had tevens nieuwe houten features in sommige bochten. Na het festival wordt de de nieuwe lijn onderin ook toegankelijk voor het publiek begreep ik, met een leuke drop/dubbels/sharkfin en slopestyle jumps om te eindigen.

Het wordt alleen maar vetter en vetter in GH :-q
Ride it out.
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33



Sam en blake hebben het gezellig op de groene heuvel
Gebruikersavatar
Flowstateofmind
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 7 september 2022, 08:39
Mijn mountainbike: Scout 275 & Mega 290
Contacteer:

coming schreef: di 15 augustus 2023, 13:37 Greenhill krijgt er permanente wc’s/douches bij voor als je bijv een nacht blijft kamperen die dus s’avonds/s’nachts open blijven :-q Ze willen proberen het voor dit weekend klaar/open te hebben ivm het bynd the hill mtb festival. Ik was er afgelopen vrijdag samen met Mr Walkalot, en er vinden toch veel positieve veranderingen plaats. De Mammut lijn had tevens nieuwe houten features in sommige bochten. Na het festival wordt de de nieuwe lijn onderin ook toegankelijk voor het publiek begreep ik, met een leuke drop/dubbels/sharkfin en slopestyle jumps om te eindigen.

Het wordt alleen maar vetter en vetter in GH :-q
Mag je daar gewoon gratis blijven kamperen dan? Op de parkeerplaats net als in Malmedy?
Gebruikersavatar
coming
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 14 januari 2011, 18:07
Mijn mountainbike: Canyon Stoic

Flowstateofmind schreef: do 21 september 2023, 16:25

Mag je daar gewoon gratis blijven kamperen dan? Op de parkeerplaats net als in Malmedy?
Jup :-q Ze vroegen voorheen een kleine bijdrage (€5,-) maar nu niet meer..
Ride it out.
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Afgelopen vrijdag voor het eerst GH park bezocht. De sleeplift hield mij enigzins tegen, dacht dat het nogal vermoeiend zou zijn, ik rag graag een track in 1 keer naar beneden om vervolgens te recupereren in de lift (jaja ouwe lul - bijna 60). Anyhow het viel mij alles mee in de lift, alleen de eerste keer niet de gebruiksaanwijzing gelezen en in het steile stuk aan het vechten geweest om voorwiel op de grond te houden. RTFM, als je gewicht op puntje zadel en stuur brengt is er niets aan de hand :D

Wel een erg leuk bike park voor erbij dat GH!
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Gisteren nog geweest, park lag er goed bij. Laatste nieuwe houten feature had 2 slachtoffers gemaakt, 2x ambulance erbij. Later op de dag werd ie afgesloten.

3x gehad dat de klem los kwam van de stem (dual crown), 2x op tijd kunnen pakken en opnieuw vastzetten. Derde keer was in het steilste stuk boven, gelukkig op tijd kunnen vangen toen ie loskwam en met m’n hand vastgehouden. Ideaal is het niet helaas.

Mammut, Groomer en Canadian Tuxedo lagen er super bij, soms beetje glad en 2wheel drifts maar goed controleerbaar. Veel snelheid mogelijk. Combo Time Shift- Mixtape blijft ook mooi. Had de houten brugdrop bij Jukebox niet verwacht, gelukkig genoeg snelheid en verder geen probleem. Maar als je het bordje ‘drop’ over het hoofd ziet en denkt de brug te kunnen rollen heb je wel een probleem haha.
Plaats reactie