[Review] Ortlieb Micro Saddle bag

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Ook een aanrader:
http://www.bike-discount.de/en/buy/wedg ... /wg_id-332

Hij is waterdicht, ruimte voor pompje, Multi-tool en BB, en hij zit met bandjes goed bevestigd.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Na wat rondkijken toch weer voor de Micro gegaan, blijft een erg fijn tasje. Deze keer voor een opvallendere kleur gegaan (wat makkelijker terug te vinden :wink: ) en een extra bandje erom gedaan, kan op deze manier niet meer losschieten in lompe afdalingen (dank Kermit :) ).

Afbeelding
gsxrmars
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 3 juli 2011, 09:34

Oppassen met de ortlieb tasjes, na zelf één verloren te hebben, heb ik er nu één gevonden.
Op de gulberg 20-9 pb me kleur en inhoud en je mag hem ophalen.
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Vandaag er ook een voor de racer gekocht.
Erg positief over wat er allemaal in past.
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Gebruikersavatar
Maddox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: ma 10 december 2012, 21:42

Ik heb de mijne geborgd aan het zadel met een stuk elastiekband. Uiteraard nav de berichten hier, bedankt dus!
Gebruikersavatar
Plato112
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: do 4 juni 2015, 14:45
Mijn mountainbike: Trek Superfly 5 2014

Ben ook op zoek naar een waterdicht zadeltasje aangezien ik mijn telefoon als eens goed nat uit mijn huidige zadeltas heb mogen vissen. De telefoon heeft het wel overleefd maar goed is het natuurlijk niet.

Het probleem is dat mijn telefoon 15cm lang is en ik me afvraag of dat wel in dit tasje zou passen?
http://www.ortlieb.nl" onclick="window.open(this.href);return false; geeft mij namelijk dit:
hoogte:
12 cm
breedte:
11 cm
diep:
8 cm

Kan iemand mij hierover uitsluitsel geven?
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

ik wil ook een nieuw tasje aanschaffen. m'n huidige topeak (best goed ding) zat met een bandje om de zadelpen, en dat schuurt nogal.
de pen op mijn nieuwe fiets wil ik liever niet beschadigen, dus... is de Ortlieb iets?
De meningen wisselen wat als ik het zo lees... meestal tevreden, soms een rammeltje, en heel soms verlies van het tasje?

Rijden de gebruikers van het eerste uur er nog steeds mee, of zijn er inmiddels betere alternatieven?
Mischa1970
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 29 september 2014, 18:21
Mijn mountainbike: Merida Big Nine 300 TFS

Ik rij er nu een jaar mee, hij zit erg stevig aan mijn zadel (ik heb er geen riempje omheen). Wat prettig is is dat hij waterdicht is en meegenomen kan worden met het afspoelen en je hebt geen last van zand in een rits oid. Ik heb er een biba, bandenlichters, multitool, kettingpons en tierips in zitten. Ik heb hem dus vol zitten dus ik hoor niets rammelen. Bij mij komt die niet tegen de zadelpen aan, dus dat schuurt niet.
thompsonbiker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 712
Lid geworden op: zo 16 oktober 2005, 10:54
Mijn mountainbike: Giant XTC 1 29er 2012

Op pagina twee staat een bericht van iemand die een tasje is verloren op de gulberg...

gsxrmars schreef:Ben mijn Ortlieb micro helaas verloren afgelopen zondag.
Heb er zo'n 2000km mee gefietst op mtb routes.
Weet niet hoe het kan, dat ik hem ben verloren.
Maar hij rammelde wel al, zoals kermit ook aangeeft.
Dus toch een waarschuwing bij deze, bij speling, trek er een keer aan om te controleren of hij nog goed vast zit.

Mocht je een orange ortlieb micro tasje vinden (Waalre of op de Gulberg) zou ik het graag weten.
Zou mooi zijn als ik mijn spulletjes nog terugkrijg.
Toch zonde om een parktool multitool, Co2 pompje + patroon, binnenbandje, ty-wraps en 5 euro te verliezen.
A single track mind.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hm, bij mij blijfthij nog goed hangen, maar denk dat ik er uit voorzorg ook maar iets op verzin. Is een fijn ding, ook omdat-ie mijn zadelpen met rust laat. Geen lelijke schuurplekken erop.

En heb er inmiddels ook één gekregen, als dank voor meewerken aan een onderzoekje over Ortliebtassen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Stefke123
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 7 november 2015, 00:09
Mijn mountainbike: YT Capra CF Comp 2
Contacteer:

Klopt, gsxrmars! Ik heb zelf ook wel eens zo'n tasje gevonden. De mijne had dan verder geen noemenswaardige inhoud, maar het blijft toch zonde!
“Set your goals high, and don’t stop till you get there.” – Bo Jackson
Sports & fitness
Plaats reactie