Onderweg met de Thule 933 Easyfold XT

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 886
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Mamba schreef:Zouden 2 full's hier ook op passen? Is altijd drama met de achterdemper. Bij mij althans.
Jahoor laatst gelukt. Even puzzelen, maar het paste
gabsor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 12:11
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 8 | Trek X-Caliber 9| Giant Terrago
Contacteer:

700 eu voor een fietsendrager? Zit er een auto aan vast???
KAMIKAZE-FREAK
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 401
Lid geworden op: do 31 januari 2013, 17:19

gabsor schreef:700 eu voor een fietsendrager? Zit er een auto aan vast???
als dat zo zou zijn dan zou ik niet in die auto willen rijden
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Hoe zit het met een carbon frame op deze drager? Je hebt dan wel die carbon frane protector maar veel fabrikanten van mtb's geven aan dat alleen klemmen op de zadelpen is toegestaan ivm garantie?
Kane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: zo 17 september 2006, 21:10

Wat is er mis met de prijs, lees toch wel wat opmerkingen.. voor kwaliteit betaal je gewoon...
Dressed4succes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 27 november 2018, 23:27

ben voor Carbon toch liever op Thule Outride
Gebruikersavatar
Jumping jack
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 15 mei 2020, 17:32

Maaarek schreef: zo 3 september 2017, 08:56 Hoe zit het met een carbon frame op deze drager? Je hebt dan wel die carbon frane protector maar veel fabrikanten van mtb's geven aan dat alleen klemmen op de zadelpen is toegestaan ivm garantie?
Met de acutight knop (met koppelbegrenzing) en de carbon frame protector is het bij mij tot op heden nog nooit fout gegaan. Klemmen op de zadelpen is vaak onmogelijk (door de geometrie van de fiets / drager)... Je zou evt de thule fietsframe adapter (982) nog kunnen overwegen. Die klem je tussen balhoofd en zadelpen, en daar kun je dan klem van de fietsdrager op bevestigen.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2129
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ja, die adapter is perfect en niet duur.

Gaat bij mijn carbonnen frame in ieder geval prima.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik rij al >10jr met carbonnen frames (ook vaak lichtere raceframes) op een fietsendrager en nog nooit een adapter of wat dan ook gebruikt.
Je moet de klem niet muurvast zetten, goed = goed. Je fixeert vaak de fiets met de spanbandjes op de wielen, de klem is puur voor stabilisatie.
En ja, ook gewoon met 150km/u door Duitsland voor de Dolomieten Marathon of 140km/u door Frankrijk over de tolweg.
Bicycle, bicycle, bicycle
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 769
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Ik draai al jaren die klikdingen van Thule gewoon op de bovenbuizen van verschillende carbonnen Sworksen, met geknepen billen en luisterend naar eventueel gekraak. Ik doe dat dan wel vlak voor de zadelpenbuis. De voorkeur is natuurlijk recht op de zadelpenbuis natuurlijk, maar meestal lukt dat maar op 1 van de 3 fietsen want het is altijd mikado passen en meten (gedoe dus)
Voor lange ritten doe ik er een op maat geknipt vaatdoekje tussen, maar draai hem altijd tot het koppelklikje erin komt. Dan zit het pas vast.
De wielen zet ik per stuk vast met 2x een 1t cargo strap.
De lange ritten (450km naar Winterberg bijv) fixeer ik ook het voorwiel door het stuur met van die cargostraps naar de zadelpen te tuien.
Heel dat circus staat achter op een Rangerover en ik rijd dan vrij stevig naar de bestemming.
Meestal gaat dat goed maar man man man wat een drama die fietsendrager met van doe grote pretbakken erop.
Probleem met die Thule dragers is dat de wielen niet echt vast staan, en de fietsen veel te dicht op elkaar.
Ik ben al een tijdje met een nieuw soort drager bezig waarbij de fietsen minimaal 25cm hoh staan en bovendien getrapt in hoogte.
Dat moet een drager worden voor 4 XL downhill bikes waarbij 95% van de stabiliteit uit het klemmen van de wielen moet worden gehaald.
Daarover later meer.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2752
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Uit een ander topic, maar (voor mij) een oplossing:
Peelrijder schreef: vr 5 augustus 2022, 19:44 Inmiddels heb ik zelf een oplossing gemaakt, ik heb een beugel gelast van RVS.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4276
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Of zet het juist op de zadelbuis zo hoog mogelijk vast, daar zitten twee carbonnen buizen kan het echt niet mis gaan!

Bij mij is ie vorig jaar wel een keer eraf geschoten, die *&^ weg in zuid frankruk naar spanje ineens volle zijwind viadukt en schuin achter een vrachtauto. De esp ging knipperen terwijl ik rechtuit reed. Dan hangt je fiets er wel bij aan de riempjes.

Waarschijnlijk zat de knop niet goed vast er zat ee doek tussen voor beschadiging, dat doe ik dus nooit meer.
De situatie was ook wel extreem.
Pinonoir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: vr 20 februari 2009, 21:25

Gewoon een Spinder Explorer met zadelpenbevestiging en de fietsen ruim uit elkaar.
Plaats reactie