Op pad met de Ergon GA2 Grips

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Btje schreef: ma 23 maart 2020, 11:08 De GA3 zijn meer voor de ergonomie. Probeer er achter te komen wat nu het verschil is tussen small en large.

https://www.rosebikes.de/ergon-ga3-grif ... ummer+blue
Zit net een verschil in diameter in de grip.
Small: Recommended for glove sizes Small / Medium (6.5 – 8.5) or for preference of smaller diameter grips.
Large: Recommended for glove sizes Large / X-Large (8.5 – 10.5) or for increased vibration damping.
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 495
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Iemand ervaring met het verschil tussen GA2 en GA2 fat (voor grote handen volgens ergon...)?
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2608
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Btje schreef: ma 23 maart 2020, 11:08 De GA3 zijn meer voor de ergonomie. Probeer er achter te komen wat nu het verschil is tussen small en large.

https://www.rosebikes.de/ergon-ga3-grif ... ummer+blue
+1 voor de GA3

Ik ben niet van de bar-ends, maar door het platte stukje heb je net wat minder druk zonder dat het ten koste gaat van de grip.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
walters
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 2 februari 2010, 18:30

+1 ook erg te spreken over het wat grotere draagvlak bij de ga3
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1555
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Mathijs_7 schreef: vr 27 maart 2020, 07:40 Iemand ervaring met het verschil tussen GA2 en GA2 fat (voor grote handen volgens ergon...)?
Ja: afgelopen jaren met de gewone GA2 gereden en sinds november met de GA2 fat. En ze zijn vet :wink: I.c.m. Roeckl Isar handschoenen (size 9,5) zijn ze voor mij perfect, voldoende "beefy" grip. Met dikke winterhandschoenen vond ik het te veel van het goede, dan worden met name de uiteindes te dik en kreeg ik teveel druk op de buitenkant van mijn handpalmen.

De gewone bar-ends vond ik altijd al te dun: daar kreeg ik bij langere ritjes teveel druk in mijn handpalm. De GA2 deed dat al beter. Met b.v. Specialized handschoenen die nogal dikke pads in de handpalmen hebben zou ik het bij de normale GA2's houden.
Laatst gewijzigd door Nespresso op vr 17 april 2020, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1555
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

[edit]ikloopteklooien :winkie:
Laatst gewijzigd door Nespresso op vr 17 april 2020, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1555
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

[edit]halfdubbelop
carbon bike, titanium collarbone...
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 495
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Heb ze inmiddels ook gemonteerd en valt zeker niet tegen. Hoop binnenkort wat beter te kunnen testen. Rij met vrij dunne gribgrab handschoenen dus moet goedkomen :-q
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1469
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Mathijs_7 schreef: vr 17 april 2020, 20:29 Heb ze inmiddels ook gemonteerd en valt zeker niet tegen. Hoop binnenkort wat beter te kunnen testen. Rij met vrij dunne gribgrab handschoenen dus moet goedkomen :-q
Zolang je niet teveel of beter geen paddingin je handschoenen hebt, gaat dat wel goed. Op ‘t moment dat je in het midden van de hand padding hebt zitten, zul je merken dat het gevormde handvat van Ergon veel druk op je hand veroorzaakt. Ik reed ze zelf altijd met GribGrab Vertical handschoenen. Dat ging prima, ook voor de lange ritten.
“Old, not obsolete”
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Ik heb ze nu een maand of 2 (de GA2, mooi in het blauw passend bij mijn fiets en helm) en in combinatie met Fox Dirtpaw-handschoenen ben ik zeer tevreden. Geeft veel grip door de vorm, geen last van dove vingers (ook niet na 4 uur fietsen) of blaren etc. Hoe ze aanvoelen tijdens flink stuiterwerk weet ik niet, ben niet in Bikeparks, de Alpen of Amerongen geweest hiermee...
Wat mij betreft een aanrader!
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 495
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Ik ben er nog niet uit... Op mijn ragley heb ik het gevoel dat ze te dik zijn en krijg ik pijn aan mijn duimen. Op de lux vind ik ze erg prettig. Zal ook wel iets met houding en stuur te maken hebben...
wtosser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 25 augustus 2010, 13:35

Mathijs_7 schreef: vr 27 maart 2020, 07:40 Iemand ervaring met het verschil tussen GA2 en GA2 fat (voor grote handen volgens ergon...)?
Ik heb na jaren GA2 laatst voor het eerst GA2 fat geprobeerd. Ik heb grote handen, van veel merken passen de grootste handschoenen niet goed en ik vind de fat erg fijn en echt merkbaar dikker. Heb nu trouwens een setje DMR deathgrips er op, niet omdat ik ontevreden was over de Ergons maar om gewoon eens een anders concept te proberen. Zonder handschoenen was het geen daverend succes, als t met handschoenen (ik rij bijna altijd met handschoenen) niet beter voelt ga ik linea recta terug naar de GA2 fat.
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

GA2 Fat op beide bikes. Ik heb meestal XL handschoenen. Wel altijd zonder padding. Heerlijke grips, veel steun, juiste omtrek en goede grip ook bij slecht weer. Heb echt nog nooit gehad dat mijn hand van het stuur schoot.
Een minpuntje. Mijn eerste set sneuvelde door een aanvaring met een paal of boom (of allebei... haha!) de binnenste huls van plastic werd verbrijzeld. Geen reden om te stoppen met fietsen maar je krijgt daar door wel speling op de grip. Gek genoeg was de klap niet hard genoeg voor een valpartij, maar gewoon een flinke tik op het uiteinde.

DMR Deathgrips ga ik ook ooit nog wel proberen, maar die zijn lastiger te krijgen in NL.
Gebruikersavatar
Rembrandt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 12 augustus 2010, 11:12
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 8.0 , Bulls Copperhead 3 2010

Ik heb normale/kleine handen en overgestapt van GA2 naar GA2 FAT. 1e rit was gelijk een van de langere en ik vond het geweldig.
Geen slapende handen, goede demping, goede grip. Helemaal blij mee
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2608
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Rembrandt schreef: di 5 januari 2021, 10:00 Ik heb normale/kleine handen en overgestapt van GA2 naar GA2 FAT. 1e rit was gelijk een van de langere en ik vond het geweldig.
Geen slapende handen, goede demping, goede grip. Helemaal blij mee
Ik heb hele grote handen (maat 14, net als mijn voeten :o )maar vind kleine grips normaalgesproken prettig. Is het verschil in demping echt merkbaar?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Plaats reactie