Op pad met de nieuwe Camelbak Mule LR

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
Plaats reactie
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Afgelopen week presenteerde Camelbak op Eurobike de nieuwe Mule LR
en Hawg LR. De namen zijn niet nieuw maar de LR serie staat voor Lowrider
waar het waterreservoir onderin de rugzak zit. Dit voor een betere gewichts-
verdeling tijdens technisch rijden.

Afbeelding

Alhoewel de rugzak pas afgelopen weekend gepresenteerd werd reden wij
al een maandje rond met de nieuwe Mule LR. De kleur rood van de rugzak
zoals je op de fotos ziet zal in Europa niet geleverd worden. Dat worden
andere kleurstellingen.

Bij de eerste LR serie rugzakken stond LR nog voor Lumbar, dat is sinds
vorig veranderd naar Lowrider. Dat klinkt ook een stuk duidelijker dan Lumbar.
Het drinkreservoir hangt dan ook op een zo laag mogelijk punt. En het reservoir
vormt zich ook een beetje naar de ronding van je rug. Niet in de
lengte zoals bij de andere Camelbak series. Het reservoir heeft ook plaats
voor 3 liter vloeistof. Genoeg voor een lange dagtocht in de Ardennen of in
het buitenland. Het slangetje kun je trouwens heel makkelijk van het reservoir
losklikken, zo kun je het reservoir vullen zonder de hele slang los te rijgen.
De slang kun je links of rechts dragen maar er is vanuit Camelbak gekozen
om aan de rechterkant een magnetische clip te maken waar je de slang
in vastzet. Zo trek je heel makkelijk de slang los van de rugzak en zodra je
uitgedronken bent klikt het magneetje de slang zelf terug op de juiste plaats.
Het waterslot van het drinktuitje is ook wat veranderd. Dat lijkt nu op een klein
kogelkraantje. Het is nu ook geen hoek van 90 graden meer maar eerder 45.
Het lijkt dan ook net iets ergonomischer. Om een hogere flow te krijgen met
iets minder weerstand is dit jaar ook gekozen om de slang iets dikker te
maken. En dat merk je best goed zodra je aan het drinken bent.

Afbeelding

Wat ook niet onbelangrijk is. Het volume van de rugzak. Deze bedraagt 15 liter
waar het 3 liter reservoir nog bij komt. Meer dan genoeg ruimte voor lange
dagtochten. De rugzak is opgedeeld in wel 8 vakken! Met in die vakjes nog
een paar kleine vakjes. Vakjes genoeg zou je zeggen.
Het eerste vak wat we tegenkomen vanaf de rug bekeken is het gedeelte
waar het lowriderreservoir zich in bevindt. In dit vak zie je als je goed kijkt
een klein flapje waar zo te zien een kleine ruimte is om een rugbeschermer
te plaatsen.
Het tweede vak wat we tegenkomen is een groot vak voor je binnenbanden,
fietspomp, windjack, vorkpomp, zonnebrandolie en andere spulletjes.
Het derde vak is een stukje kleiner maar mooi om je eten en EHBO spulletjes
in kwijt te kunnen. Ook zit er in dit vak een meshe zakje om je beurs, sleutels
of telefoon in te stoppen. Het derde vak is een klein vakje wat Camelbak
eigenlijk voor ogen heeft voor je telefoon. Maar persoonlijk heb ik mijn telefoon
liever iets dieper en beter beschermd in de rugzak. Maar het kleine zakje is
ook ideaal om de batterijen in te doen van je hoofdlamp tijdens een nachtrit.
Of om het gereedschapstasje in te doen wat je bij de Camelbak krijgt.
Het vierde gedeelte is een buitenboordcompartiment met in het compartiment
een gedeelte wat afgesloten is met klittenband. Hier zit standaard de regenhoes
in van de rugzak.
Verder zitten er nog twee kleine zakjes aan de zijkanten van je heupband.
Ideaal voor een klein multitooltje of een paar energierepen.

Afbeelding

Het draagcomfort van de rugzak is prima. Bij technische stukken merk je
goed dat de rugzak netjes op zijn plaats blijft en niet de neiging heeft om in
je nek te zakken. Ook bij het op en neer vliegen van een singletrack blijft de
rugzak op zijn plaats en klotst niet op en neer.
Voor de warmteafvoer zit er een groot geperforeerd stuk schuim aan de
bovenkant van je rug. De onderkant en heupriemen hebben ook een dikke
geperforeerde padding wat uit verschillende laagjes bestaat. Ook zijn nu de
schouderbanden uitgerust met een geperforeerde padding. Alles om de lucht
door de rugzak te laten circuleren. Oftewel het Air Flow principe van Camelbak.

Afbeelding

Wil je tijdens een fietstocht je helm aan de rugzak hangen (Tijdens bijvoorbeeld
een wandeling of klimtraverce) dan kun je deze heel makkelijk
bij het vierde compartiment aan de straps hangen. Zo kun je en je helm kwijt
maar je kunt ook nog steeds bij alle compartimenten van de rugzak.

Afbeelding

De M.U.L.E LR en H.A.W.G LR zijn vanaf oktober verkrijgbaar.

De M.U.L.E is verkrijgbaar in de kleuren:
Black/Laser Orange, Racing Red/Pitch Blue en Sulfur Springs / Fiery Coral

Adviesprijs verkoop is € 149,95

Voor meer informatie klik hier:
http://www.camelbak.com/en/Internationa ... ks.aspx?pa.." onclick="window.open(this.href);return false;.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Patrick, heb je toevallig meer foto's?
Ik ben wel benieuwd hoe de rugkant eruit ziet namelijk.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Adviesprijs en beschikbare kleurtjes toegevoegd.

@ Kevin, als ik het morgen niet vergeet zal ik dat nog even doen.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Patrick? :D :P
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

KevinBel schreef:Patrick? :D :P
Zodra ik weer in berijk van normaal internet :bier:
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Plaats reactie