Op pad met B'Twin 700 serie

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Nu de zon eindelijk zijn ware aard durft te tonen kan de korte broek en shirt weer
uit de kast gehaald worden.
Tijd om de nieuwe 700 serie van Decathlon eens aan het daglicht bloot te stellen.

Afbeelding

Als eerste kijken we naar de broek. Deze telt in totaal 11 segmenten om de optimale pasvorm te genereren.
De segmenten lopen een stukje hoger door dan we gewend zijn. Maar aan de voorkant verdiept deze ietwat
en aan de achterkant loopt de meshe structuur een stukje dieper door om meer koeling te verkrijgen.
De pasvorm van de broek is klein. Je bent waarschijnlijk al gewend aan de Franse maatvoering maar terwijl ik
in de winterbroek van B'Twin makkelijk met de XL wegkom valt de XXL versie kort uit. En dan bedoel ik niet de
lengte van de pijpen maar de lengte van de bretels. Deze mochten gerust een paar cm. langer zijn. En dan heb
ik al geen al te lange torso.
Passen in de winkel dus, maar dat zeg ik er bij alle kledingtesten bij. Vooral omdat geen enkel persoon dezelfde
lichaamsbouw heeft.

Tijdens het biken zit de broek prima. De bretels hebben zich na een paar tochten wat meer op laten rekken en
je voelt ze niet trekken. De bretels zijn ook een beetje aangepast en bestaan niet meer uit 100 % meshe, bij de
schouders is de meshe vervangen door een gladde stof. Dit voorkomt schuren en snijden als je de broek op je
blote bast draagt tijdens een spinningles in de sportschool of een hete zomerdag.

De zeem doet ook prima zijn werk. Deze bestaat uit 7 delen, 2 grote pads van 15mm. en 4 kleine van 9 mm.
Tussen de pads is een geperforeerd kanaal aangebracht wat de vochtafvoer bevorderd. De grote omliggende
pad sluit zich om het zadel heen om wrijving van je benen te verminderen.

Afbeelding

De zeem gedraagt zich ook prima en na een lange bike-tocht van ongeveer 7uur heb ik nog steeds geen last
van de zeem. Alleen van mijn benen die ondertussen leeggelopen zijn.
De onderkant van de pijpen zijn voorzien van een brede anti-kruipstrip van ongeveer 8 cm. breed. De strip voelt
glad en soepel aan maar blijft wel prima op zijn plaats zitten.

Dat het shirt gemaakt is voor zomers weer is goed te zien aan de meshe stukken onder de oksel en een 10 cm.
brede meshe strip die over de rug loopt. Aan de voorkant de lucht erin, en aan de achterkant eruit.
De rits loopt zoals je mag verwachten over de totale lengte van het shirt en aan de bovenkant van de rits zit een
flapje waar deze in valt zodat de sluiting niet kan irriteren.
Qua maatvoering valt het shirt redelijk goed. Zelfs iets aan de ruime kant zodat ik voor een maat L heb gekozen
ipv. een XL. Zo kun je dus wel eens tussen twee maten in vallen.
Maar het shirt zit lekker, striemt en klemt nergens.

Tijdens het fietsen wordt het shirt op de plaats gehouden door dezelfde brede anti-kruipstrip als in de broek.
Niet eentje van 8 cm. De 4 cm. strip zorgt ervoor dat het shirt beneden blijft. De mouwtjes zijn niet uitgerust met
een anti-kruipstrip maar blijven uit zichzelf al op de plaats zitten.
De stof wordt beschreven als "uitermate licht" en dat zie je zelfs als je door het shirt heen kijkt. De stof wordt
tegenwoordig zo dun geweven dat je de bedrukking aan de achterkant kunt zien. Lekker licht van gewicht dus.
Maar de nieuwe weeftechnieken zorgen er wel voor dat er zo goed als geen wind door de stof komt en je lichaam
warm genoeg blijft bij flinke tegenwind. Een goed ondershirt is met het Nederlandse weer wel aan te raden.
Eigenlijk ben ik aan het wachten op de korte mouwen versie van het B'Twin Aerofit 700 ondershirt.
Dat zou een mooie voorjaarscombi kunnen geven. (Edit: deze is op het moment van publiceren al uitgebracht.)

Afbeelding

Aan de achterkant is het shirt uitgerust met wel liefst 5 zakken. 3 grote voor gereedschap en eten. een kleinere
voor je fietspomp en een afsluitbaar en waterdicht zakje voor je smarthphone of mp3 speler. Het afsluitbare
zakje heeft namelijk een doorgang voor de oordopjes van je telefoon of muziekspeler.

De bijpassende sokken maken het tenue af. Over sokken valt niet heel veel te schrijven maar toch moet ik even
vermelden dat ze prettig zitten en zijn uitgerust met een elastische meshe voor een betere zweetafvoer. De hiel
en tenen zijn uitgerust met Fricion Free garen wat irritatie en blaren moet voorkomen. Er is een aparte linker en
rechtersok voor een betere pasvorm. Ze doen in ieder geval hun werk als ze in de schoenen zitten.

De broek is verkrijgbaar in de maten S t/m XXL
De adviesprijs bedraagt € 49,99
De broek is verkrijgbaar in diverse kleuren.

Voor meer informatie klik je op:
http://www.decathlon.nl/fietsbroek-700- ... 54170.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Het shirt is verkrijgbaar in de maten S t/m XXXL
De adviesprijs bedraagt € 45,99
Het Shirt is verkrijgbaar in diverse kleuren.

Voor meer informatie klik je op:
http://www.decathlon.nl/shirt-km-heren- ... 54151.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De sokken zijn verkrijgbaar in de maat
De adviesprijs bedraagt € 9,99
De sokken zijn verkrijgbaar in diverse kleuren

Voor meer informatie klik je op:
http://www.decathlon.nl/fietssokken-700 ... 53901.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Plaats reactie