Je tweede huid met de B'Twin Aerofit 700

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
Plaats reactie
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Afgelopen tochten heb ik Het B'Twin tenue 520 aan een review onderworpen.
Hieronder droeg ik het nieuwe Aerofit 700 als basislaag.
Een ondershirt ontwikkeld samen met de FDJ wielerploeg.

Afbeelding

Ondershirt, thermoshirt, basislaag of zweetshirt?
Verschillende namen voor hetzelfde ding. Maar vroeger werd het veelal een zweetshirt genoemd.
Dit vooral door toendertijd het gebrek aan ademend vermogen.
Nu in het jaar 2015 kunnen we de naam zweetshirt rustig weg laten uit het mountainbike woordenboek.
Want je wilt de transpiratie op je torso zo snel en effecient mogelijk afgevoerd hebben.

Het nieuwe Aerofit 700 van Decathlon is er zo eentje. Het is een basislaag met lange mouwen voor koude
omstandigheden. Het is gemaakt uit 97% polyamide en 3% elastane.

Afbeelding

Het shirt voelt heel licht aan en zodra je het aan hebt voelt het inderdaad aan als een tweede huid.
De maatvoering is Europees en maat XL draagt ook als een echte XL. Het shirt sluit overal netjes strak
overheen en ook bij de armen zit het niet te flabberen. Zo wordt het zweet op de beste manier afgevoerd.
Tijdens verschillende tochten viel het me inderdaad op dat mijn torso niet echt vochtig was.
Ook bij een flinke tocht door Zuid Limburg waar heel wat calorien verbrandt worden bleef het shirt zijn werk doen.
Nu draag ik over mijn ondershirt ook een fietsshirt met daaroverheen een jack. Een kwestie van laagjes pellen.
Nu is het zaak dat als je 3 laagjes draagt de tweede en derde laag ook goed moeten ademen. In mijn ogen moet
vooral de tweede laag goed zijn werk doen. Want bij koude en vochtige weersomstandigheden kan de derde laag
vaak wat meer moeite hebben met de afvoer van transpiratie.
Nu heb ik al jaren niet meer gebiked met een ondershirt met lange mouwen maar dat is me absoluut niet
tegengevallen. De armen bleven ook goed droog en zweet werd netjes afgevoerd naar de buitenlucht.

Afbeelding

Om nog even terug te komen naar het technischa gedeelte van het shirt.
Het is op twee verschillende manieren geweven.
De voorkant is geweven via een dichte structuur zodat wind geen vat op het lichaam heeft. Terwijl de
achterkant een meshe structuur heeft om transpiratie bij de rug nog sneller af te voeren. Onder de oksels
zit ook een meshe structuur. De mouwen bestaan ook uit 2 gedeeltes. De bovenkant is dicht geweven
terwijl de onderkant een open structuur heeft. Aan het uiteinden van de mouwen en het shirt zit een
elestische band om het shirt goed op de plaats te houden.

De adviesprijs van het shirt is € 29,95 en komt in de maten S - XXL
Het is verkrijgbaar in de kleur zwart of wit.

Voor meer informatie klik je op:
http://www.decathlon.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Borry
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 14 augustus 2015, 17:18
Mijn mountainbike: Devinci Atlas CF/ Trek Fuel ex 9

Klinkt erg goed. Het proberen waard lijkt mij.
slakkie13
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 16 december 2015, 21:38

thx hier ook zeker proberen waard.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1441
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Bedankt voor de info. :-q
Binnenkort een paar aanschaffen.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Kun je dit shirt beschouwen als vervanger voor een windstopper-jack zonder mouwen dat je over je kleding draagt? Ook tijdens koude ochtenden en avonden met temperaturen rond of onder het vriespunt?
Ik zoek namelijk nog een windstopper voor onder mijn gesponsorde kleding van het werk.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

deefdeef schreef:Kun je dit shirt beschouwen als vervanger voor een windstopper-jack zonder mouwen dat je over je kleding draagt? Ook tijdens koude ochtenden en avonden met temperaturen rond of onder het vriespunt?
Ik zoek namelijk nog een windstopper voor onder mijn gesponsorde kleding van het werk.
Het is geen windstopper, althans ik draag hem met een shirt en daar zelfs nog een jasje overheen.
Het overshirt en jasje dienen dan als windstopper.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Plaats reactie