Technisch rijden met de Camelbak Skyline 10 LR

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Een liter drinken op 100km is natuurlijk veel te weinig, bergen of niet (ik zou wel willen dat mijn auto het deed ;-)).
Bovendien zul je in het hooggebergte toch ook wat meer spullen mee moeten nemen dan op je lokale rondjes. Wat ik zo meeneem op een dagtocht in de Alpen:
Een regen/windjack, wat klein reservemateriaal (bv remblokjes, tieraps, paar inbusboutjes, plakker voor buitenband, powerlinkje), wat meer te eten dan hier, biba, plakspul, tooltje met kettingpons, pompje, beetje EHBO spullen. Als ik echt op hoogte ga komen stop ik ook een droog ondershirtje in mijn rugzak, het kan verrekte koud zijn boven de 2.000m en de Stelvio zit tegen de 2.800m (de pasweg). Ook in de zomer kans dat er nog sneeuw ligt :)
En dan is het nog goed weer, als het slecht weer is heb je nog iets meer nodig (armstukken, korte regenbroek, dikkere handschoenen?)

Ik lees dat deze CB maar 7 liter bergruimte heeft?
Dat is imo echt minimaal voor een rit in het hooggebergte, dat wordt flink proppen of ervan uitgaan dat je reisgenoten alles wel meeslepen (en dan maar hopen dat ze er niet allemaal zo over denken ;-)).
Ik heb geen ervaring met deze CB, maar ik heb wel gemerkt dat een wat grotere rugzak die niet propvol zit fijner draagt dan een kleine rugzak waarvan het rugpand bol staat omdat-ie zo vol zit.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Ohjee
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Valt mee hoor. Met wat creatief laden kan er veel in.
En overleg met je collega's wie wat meeneemt.
20 fietspompen en 35 Demperpompen hoeft ook niet.
Jasje kun je aan de onderkant hangen etc.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Vaak nemen mensen teveel mee. Ik neem mee: dynaplug, regenjasje, pompje (vorkpomp zeker niet), tooltje, biba 2x, en evt arm en beenstukken, wat reepjes. Dus dat moet lukken.
Plaats reactie