In het zadel met de Brooks Cambium C15 carved

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Het zadel nu dik 3 maanden intensief gebruikt op de MTB met alle weersomstandigheden. Het zit heerlijk...maar in het katoenen dek zitten nu toch kleine beschadigingen. Rij met baggy dus zou door een ritssluiting of zo kunnen komen...verder nog tevreden. Zal er nog een foto van plaatsen.
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Sinds dit weekend ook een C15 in het bezit, ter vervanging van een gobi op mijn 29er fully.

Bevalt erg goed, fijn comfortabel zadel, ritje van 70km mee gemaakt op zaterdag. Met ook flink wat technische paden. Met als conclusie, een erg fijn zadel. Voor een langere rit prima comfort, meer dan de gobi. Daarbij ziet het er ook gewoon goed uit. Ik kreeg van mijn mede bikers wel vragen over de "spijkers" in het zadel, of je dat niet voelde, maar daar heb ik geen last van gehad.

Ik heb het zadel besteld naar aanleiding van tevredenheid over een b15 op mijn gravel reesert. De Lederen brooks zadels zijn toch minder geschikt in modderige omstandigheden, vandaar de keuze voor een c15 op de MTB. In vergelijking met de b15 is de c15 toch iets minder comfortabel. De zit op de lederen brooks is echt helemaal perfect, dat zadel is ook goed ingereden, dat was in het begin wel anders. Maar je merkt wel dat het lederen zadel zich echt naar jou zet.

Voor mijn Singelspeed mtb heb ik inmiddels ook een c15 besteld.

Wel een punt, heb het idee dat het oppervlak van een c15 iets ruwer is in vergelijking met andere zadels, door de structuur van het katoen. Dus ben benieuwd of dit op termijn invloed gaat hebben op de duurzaamheid van mijn shorts en het dek zelf (zoals hierboven vermeld). Na 1 rit is hier natuurlijk nog niets over te zeggen.
Misschien dat de mensen die al wat langer met een cambium zadel rijden, hier iets over kunnen zeggen.
mikebike
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 10 augustus 2008, 13:45
Mijn mountainbike: Gilbertson Inferno Rohloff

Rij ook met de Carved c17 op mijn graffel bike, en vandaag er nog 1 bij besteld voor mijn Mtb.
Heerlijke zadels, die er ook supermooi uitzien!
Two wheels addicted
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Inmiddels is de C15 verhuisd naar mijn Croix de Fer... ik ben er ook al mee naar Luxemburg op en neer gefietst... ook voor de lange afstand dus een lekker zadel... ik rij er ook dagelijks mee op en neer naar mijn werk. Ik hoor nu wel een piepje onder het zadel vandaan komen. Eens kijken of ik dat weg kan krijgen.
Nog steeds tevreden...
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Plaats reactie