Rondje om de kerk met de B'Twin waterzak 500

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
kontroll
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: do 5 november 2015, 20:03
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 (2016)

Opgepast: de waterzak met modelnummer 500 die Decathlon momenteel verkoopt, is een kleiner model (3l - 1l water)
De opvolger van de versie uit de review (6l - 2l water) heeft het modelnummer 520 gekregen.

Ikzelf heb een tweetal maanden geleden het "oude model 500" (deze uit de review) gekocht bij de opruiming van de oude stock (kostte me nog € 12).
Erg tevreden van !

Ik drink erg veel (want verlies onderweg veel vocht), maar 2L is voldoende voor tochtjes van 3u.
De rugzak biedt voldoende ruimte om daarnaast mijn spullen voor onderweg mee te nemen (regenjasje, multitool, reserveband, pompje, energiereep, gsm, arm/beenstukken bij twijfel over temperatuur,...).
=> geen zadeltasje of bidon meer nodig
Ellen...
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 20 april 2016, 15:18

Ik heb tas net gekregen modelnummer 500. Gelukkig is deze nog 6l - 2l water.
Heb de tas ook in de opruiming gekocht was de laatste. Had dus mazzel dat dit nog het ''oude'' model was.
Schrok wel even toen ik het bericht las (had de tas daarvoor al besteld).
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Ik zal mezelf niet quoten maar ik heb in september 2015 en bericht gepost in dit onderwerp. Destijds had ik net m'n waterzak binnen. Vandaag tijdens een fietsrit heb ik m in de eerste beste afvalbak gegooid. Zonder flauw te doen kan ik zeggen dat het kwalitatief ver te wensen over laat. Zowel de rugtas als de bladder zijn van slechte kwaliteit. Gebruiksgemak is ook ver te zoeken. Dit uit zich met name in het materiaalgebruik, sluitingen e.d. Ik zeg...........niet kopen.
Wat zal ik zeggen...…..
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat komt maar deels overeen met mijn ervaringen.
Ik heb een maand geleden ook het "oude" model in de opruiming gekocht voor 12,95. Voor die prijs kun je je amper een buil vallen :)

Ik zocht een klein rugzakje voor (vooral) wegritjes waar niet veel meer in hoeft te passen als genoeg te drinken en daar voldoet hij prima voor. Uiteraard is er verschil merkbaar met duurdere rugzakken (ik heb andere van Camelbak en Ergon) maar daar is de prijs ook naar. Het rugpand is erg eenvoudig, de gespen doen wat goedkoper aan. Maar het functioneert.
De vakindeling vind ik best praktisch om kleine spullen georganiseerd op te kunnen bergen.

Wat ik erg prettig vind is de sluiting van de waterzak met een clip. Echt tien keer beter dan die prehistorische schroefdop van Camelbak. Het slangetje is vrij dun waardoor het (zoals in de review ook genoemd) makkelijk knikt en het mondstuk is minder dan dat van Camelbak. Dat overigens gewoon past, dus ik heb er een Camelbak-kraantje in gedaan.

Samenvattend: ja, je merkt aan sommige dingen dat het een goedkoper produkt is.
Maar het werkt wel en voor die 13 euro koop je bij Camelbak nog geen slang met mondstukje...

Of ik er drie tientjes voor uit zou geven? Hangt een beetje van het doel af. Zoek je een rugzak voor je lokale rondjes of wil je er ook regelmatig mee naar de Ardennen en/of mee op vakantie? Voor het eerste doel lijkt het me een aardig rugzakje, voor het tweede doel zou ik toch wat meer uitgeven aan een bewezen hoogwaardige rugzak.
Die extra euro's zijn snel vergeten, het plezier van goed spul merk je elke keer dat je het gebruikt :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Heb m inmiddels vervangen voor een Camelbak met een (oeroude degelijke) schroefdop.
Wat zal ik zeggen...…..
Pinetrax
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 9 november 2021, 21:05

Naar mijn ervaring kan toch niets tippen aan de oerdegelijke kwaliteit van Camelbak. Los van de drinkzakken ben ik voor het biken ook zeer grote fan van de Camelbak Podium series. Gedaan met stinkende beschimmelde drinkbussen als je ze eventjes vergeten bent na het biken :o Ze doordenken gewoon alles van A tot Z in hun productontwerp en nemen alle pijnpunten weg die een gebruiker ervaart.

Check zeker dit eens: https://gpxadventures.com/nl/review-is- ... mtb-bidon/

Zeer tevreden van! :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29781
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Grappig
Ik heb mn lekkende, moeilijk schoon te maken Camelbak waterzakken aan de wilgen gehangen en gebruik sindsdien de zakken van Decathlon. (met Camelbak slang en tuitje)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie