Wind tegen met het B'Twin windjack Ultralight 500

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
Plaats reactie
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

De zomervakantie is ten einde en de zon verschuilt zich steeds vaker achter schapenwolkjes en heuse
donderkoppen. De avondritten komen ook weer langzaam uit de kast en voor deze tochten gingen
we op pad met het windjack Ultralight van Decathlon.

Afbeelding

Je kent het gevoel wel. Je start met een zacht briesje en er is niets aan de hand, maar naar mate
de tocht vordert wordt het frisser en begint het zelfs te miezeren.
Dan is een dun windjackje wat in je rugzak of fietsshirt zit een aangename verrassing.
En klein en licht is het windjack wel. Het gewicht van dit pakketjes bedraagt in de maat XL slechts
93 gram en past perfect in een van de zakjes van je fietsshirt. En uiteraard is het compact genoeg
om ergens in je rugzak te stoppen.

Afbeelding

De maatvoering van het jack is prima. De maat XL valt prima, een lange rug en lange mouwen.
Aan het uiteinde van de mouwen zit een neopreen band. Deze had in mijn ogen een stukje
strakker mogen zitten. De mouwen kruipen daarentegen niet omhoog tijdens het fietsen.
Aan de achterkant van de onderzijde van het jack zit dezelfde neopreen band om het jack goed
over je fietsbroek aan te laten sluiten.

Afbeelding

Het jack is gemaakt van Biospere stof. Dit houdt de wind goed tegen en de miezer druppelt netjes
van het jack af. Het beschermt ook nog tijdens een licht buitje maar als de tocht langer gaat duren
en het regent gestaag door dan is een echte regenjas een stuk comfortabeler. Maar in gevallen
van nood doet dit jack prima zijn werk.
Het ademend vermogen door de stof is nihil maar er zijn zweetafvoeren gemaakt onder de oksels
en bij de schouderbladen. Isoleren doet het jack nauwelijks maar daar is het ook niet voor gemaakt.
Dat moet je met de onderkleding oplossen. Of simpelweg wat harder trappen om het warmer te
krijgen.

Opvouwen is een peulenschil. Het jack duw je gewoon in elkaar in een zakje wat onderdeel uitmaakt
van het jack. Zo kun je die in ieder geval nooit kwijtraken.

De adviesprijs van het B'Twin Ultralight 500 jack bedraagt € 25,95
Het jack is verkrijgbaar in de kleuren geel, blauw, wit en oranje

Voor meer informatie klik je op de volgende link:
http://www.decathlon.nl/windjack-ultral ... 83389.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Is dit ook zo'n jack waarvan je natter wordt van het gebrek aan ventilatie en ademend vermogen, dan van de miezer waartegen het moet beschermen :winkie: ?

Dan ben ik al voorzien :bier: .
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Kapitein Iglo schreef:Is dit ook zo'n jack waarvan je natter wordt van het gebrek aan ventilatie en ademend vermogen, dan van de miezer waartegen het moet beschermen :winkie: ?

Dan ben ik al voorzien :bier: .
:lol: +1
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef:Is dit ook zo'n jack waarvan je natter wordt van het gebrek aan ventilatie en ademend vermogen, dan van de miezer waartegen het moet beschermen :winkie: ?
Het is geen Goretex en doordat het zo dun is isoleert het ook minder en heb je meer koeling.
Het is ook weer geen vuilniszak. Zit er een beetje tussenin. ( Nee geen Gore-vuilniszak :bier: )
Nu zweet ik zelf ook heel snel op de torso maar het water stroomde aan het einde van de
tochten niet aan de binnenkant van het jack naar beneden.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
Bosi
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 29 november 2015, 18:27
Mijn mountainbike: Specialized CCC

Absoluut genoeg ventilatie en ademend vermogen! Zeer lekker jasje tegen de wind en eenvoudig weg te stoppen in rugzak of een van de drie vakjes op je rug van je shirt.

Enige nadeel vind ik de zwaarlopende rits. Er zit niks tussen en ik moet behoorlijk veel kracht zetten om de rits te openen of te sluiten. Te goedkope rits of productie foutje?

Zal er eens mee terug gaan om te kijken wat men er van vindt.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Doet me een beetje denken aan de Sportful HotPack, maar dan voor een fractie van de prijs?
De Sportful Hot Pack heeft een goede ventilatie en is redelijk wind- en waterdicht, afgelopen weekend was ik erg blij met dit jasje: wisselend van 10 graden en miezer, 15 graden en volle zon tot 6 graden en volle regen (de hagel hadden we gelukkig net gemist :wink: ).
Mike-zijn-bike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 20 april 2016, 17:26

Overweeg ook dit windjack te kopen, vooral omdat hij zo goed lijkt te ventileren in combinatie met de wind- en waterdichtheid. Ook best voordelig, maar wacht denk ik toch nog even op een korting. Zag dat Decathlon regelmatig actiecodes heeft die op https://www.kortingbox.nl/sport-outdoor/sport-fitness" onclick="window.open(this.href);return false; worden gepubliceerd. Is me het wachten nog wel even waard, vooral ook omdat ik nog niet helemaal zeker ben van mijn keuze :)
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Ik heb er zo eentje voor de racer gehaald... echt fijn dat ie zo klein is op te vouwen. Lijkt me een prima noodjack.
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Plaats reactie