Product-test Boeshield T9 Bicycle Lubrication

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29781
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Fietsen toch ook?
Je kan de hele dag wegblijven, moe, stinkend en nat vh zweet thuiskomen en meteen de douche in duiken.
Niemand die het vreemd vindt.
En als er daarna tussen de lakens niets gebeurdt is dat logisch, want nog doodmoe.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8732
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 1 januari 2021, 19:56 En als er daarna tussen de lakens niets gebeurdt is dat logisch, want nog doodmoe.
Dat zou mijn vrouw dus erg vreemd vinden 🤔
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29781
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

byorka schreef: vr 1 januari 2021, 20:32
ThaSingleTrackMastah schreef: vr 1 januari 2021, 19:56 En als er daarna tussen de lakens niets gebeurdt is dat logisch, want nog doodmoe.
Dat zou mijn vrouw dus erg vreemd vinden 🤔
Zuperman :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
JorisB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 21:13
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

Hier een fan -naast vrouwen en fietsen- van de finish line ceramic wax lube, afvegen en erop druppelen, blijft beter hangen in nattigheid dan de Squirt, loopt ook echt mooi stil. Minimaal gedoe maximale glide (beter voorzetje voor schunnige teksten kon ik even niet verzinnen)
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 16:55

JorisB schreef: do 2 februari 2023, 23:32 Hier een fan -naast vrouwen en fietsen- van de finish line ceramic wax lube, afvegen en erop druppelen, blijft beter hangen in nattigheid dan de Squirt, loopt ook echt mooi stil. Minimaal gedoe maximale glide (beter voorzetje voor schunnige teksten kon ik even niet verzinnen)
Nochtans aan de hand van zijn test resultaten is dat de slechtste wax ooit getest.
https://zerofrictioncycling.com.au/lubetesting/

Ik heb een hele tijd boesshield gebruikt en vind dat het spul erg snel weg is met nat/winters weer. En dat het bijzonder snel roest.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2752
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

sandercl schreef: za 4 februari 2023, 18:41
JorisB schreef: do 2 februari 2023, 23:32 Hier een fan -naast vrouwen en fietsen- van de finish line ceramic wax lube, afvegen en erop druppelen, blijft beter hangen in nattigheid dan de Squirt, loopt ook echt mooi stil. Minimaal gedoe maximale glide (beter voorzetje voor schunnige teksten kon ik even niet verzinnen)
Nochtans aan de hand van zijn test resultaten is dat de slechtste wax ooit getest.
https://zerofrictioncycling.com.au/lubetesting/

Ik heb een hele tijd boesshield gebruikt en vind dat het spul erg snel weg is met nat/winters weer. En dat het bijzonder snel roest.
Goed kijken, is de aerosol versie van boeshield, niet de flacon. Ik heb de flacon overigens ook gebruikt, niets mis mee, maar squirt is net iets fijner vind ik.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 16:55

Peelrijder schreef: za 4 februari 2023, 20:35
sandercl schreef: za 4 februari 2023, 18:41

Nochtans aan de hand van zijn test resultaten is dat de slechtste wax ooit getest.
https://zerofrictioncycling.com.au/lubetesting/

Ik heb een hele tijd boesshield gebruikt en vind dat het spul erg snel weg is met nat/winters weer. En dat het bijzonder snel roest.
Goed kijken, is de aerosol versie van boeshield, niet de flacon. Ik heb de flacon overigens ook gebruikt, niets mis mee, maar squirt is net iets fijner vind ik.
Ik had het over de finishline ceramic wax die hij gebruikte
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 16:55

Ik ben nu sinds 2 weken overgestapt naar effetto mariposa flower power wax. Dat zou een van de beste drip lube waxes zijn die hij ooit getest heeft .
Kwa prijs valt die ook goed mee.

Ben benieuwd hoe die het doet want uit de test resultaten heeft die bijzonder lage wear rates in alle weer condities
JorisB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 21:13
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

sandercl schreef: za 4 februari 2023, 18:41
JorisB schreef: do 2 februari 2023, 23:32 Hier een fan -naast vrouwen en fietsen- van de finish line ceramic wax lube, afvegen en erop druppelen, blijft beter hangen in nattigheid dan de Squirt, loopt ook echt mooi stil. Minimaal gedoe maximale glide (beter voorzetje voor schunnige teksten kon ik even niet verzinnen)
Nochtans aan de hand van zijn test resultaten is dat de slechtste wax ooit getest.
https://zerofrictioncycling.com.au/lubetesting/

Ik heb een hele tijd boesshield gebruikt en vind dat het spul erg snel weg is met nat/winters weer. En dat het bijzonder snel roest.
Opvallend want op heel veel plekken goede reviews, het loopt stil en onderhoudsvrij. Roest kan een ding zijn als je je fiets in de nat en de kou houdt, maar daar doe ik niet aan
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29781
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een review is geen test :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8732
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

En wat is een test.
Voor mij zegt een test pas iets boven de 80 km en liefst met wat regen of een plasje water.

Alle testen onder de 50 km zeggen me helemaal niks.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 16:55

Het is en blijft een labo test, en die is waarschijnlijk anders dan in het field.
Maar alles word onder dezelfde omstandighedenheden en op dezelfde manier met dezelfde onderdelen getest.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1713
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik gebruik Boeshield inmiddels al een jaar of 7 naar volle tevredenheid. Het houdt de boel schoon, koekt absoluut niet aan op de derailleurwieltjes en is makkelijk aan te brengen. In natte omstandigheden smeer ik wel na elke rit, en bij ritten van 50+ kilometer nat wordt de ketting merkbaar luidrichtiger (voor zover je dat kan horen als de boel toch al onder de modder zit).
Ook bij kurkdroge/stoffige omstandigheden is het met 2 ritten van 50km wel nodig om wat bij te druppen.

Als ik het vergelijk met Muc Off Wet Lube: wet lube smeert beter in de modder, MAAR maakt de boel echt pikzwart, derailleurwieltjes lopen volledig vol met dikke zwarte olie-achtige zooi, ik wil dit spul echt niet meer.
Muc Off Dry Lube doet het dan weer slechter in de regen, en bij droog/stoffig hield deze het bij mij ook niet langer dan 50km vol. Dus Boeshield doet het al 2x zo lang.
Vergelijk met echte wax heb ik niet.

Ik heb op 3 flesjes Boeshield een aandrijflijn (sram GX 11s met de goedkoopste pc1110 ketting) meer dan 6.000 kilometer gereden zonder een centje pijn en zonder ketting te wisselen.
Dennis75
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 6 mei 2022, 10:40
Mijn mountainbike: Scott Scale 970 2022

Hier een leuke test van verschillende merken. Zelf gebruik ik Chain Lube, overigens tot volle tevredenheid. Maar het volgende flesje gaat wss Muc Off worden.

https://www.youtube.com/watch?v=FbFNrnQ4QUo&t=15s
Karren maar!!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29781
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Grappig hoe je een chainlube kunt testen zonder een meter te fietsen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie