[faq] Wachtwoord vergeten?

Gesloten
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

*** Update ***

Tegenwoordig werkt de wachtwoord-service weer naar behoren.

Je kunt hem niet vinden?

volg dan deze link:

http://www.mountainbike.nl/forum/ucp.ph ... ndpassword" onclick="window.open(this.href);return false;


Mocht je er nog niet uitkomen:

Oei.. Wachtwoord vergeten! We hebben natuurlijk niet allemaal een geheugen als een olifant, we loggen niet dagelijks in en we hebben niet allemaal onze username als wachtwoord gekozen.

Daarvoor heeft de maker van de forumsoftware een prachtfunctie ontworpen: "Wachtwoord vergeten?". Als hij werkte, tenminste.. Na meerdere problemen bij users hebben we zelf even wat getest, en het blijkt inderdaad dat de functie niet werkt. Hoe goed je je username en bijbehorende e-mail ook intypt, bij zowel de wachtwoord-retriever als de heractivator krijg je nul op het spreekwoordelijke rekest.

Om je toch van dienst te kunnen zijn kun je even een mailtje sturen met de probleemstelling: wachtwoord kwijt. Omdat je e-mail onherroepelijk in mijn spambox ploft graag even een duidelijk onderwerp:

mountainbike.nl wachtwoord kwijt

Nee, dat hoeft niet cursief.

Slinger dat mailtje dan even naar "roel -ed- mountainbike puntje nl". Als je een pb kunt sturen heb je immers mij al niet meer nodig ;)

Oh, en voor de criticasters: ja, we gaan natuurlijk ook ons uiterste best doen om het softwarematig op te lossen, maar daarvoor moeten wat tijd inboeken bij onze php-goeroe.

Uiteraard ook de gebruikelijke excuses voor het ongemak, beterschap en meer goedbedoelde doch slecht gemeende excuses.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Evil R
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 11 maart 2004, 22:28
Mijn mountainbike: Turner 5 Spot

Na vele vergeefse pogingen om één van de moderatoren te bereiken per e-mail, een tip: zet het e-mail adres even in dit bericht.

Het e-mail adres van shiverer is namelijk niet te zien tenzij je ingelogd bent en dat is nou juist het probleem.

Tot zover mijn critishe noot, we gaan nu een feestje vieren dat ik eindelijk weer ingelogd ben! :bier:
This can’t go on, I must inform the law!
Beklad
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 211
Lid geworden op: za 10 oktober 2009, 14:11
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp 2010 (inclusief RockShox SID Race)
Contacteer:

Evil R schreef:Het e-mail adres van shiverer is namelijk niet te zien tenzij je ingelogd bent en dat is nou juist het probleem.
shiverer schreef:"roel -ed- mountainbike puntje nl"
-ed- staat voor een apenstaart
Work In Progress
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

je e-mailadres voluit op een forum knallen is een sollicitatiebrief voor spam ;)

Enfin, de "eersten" hebben hun weg al gevonden naar het juiste adres, dus ik ga er gevoeglijk vanuit dat ook anderen het wel zullen vinden. "Beklad" hierboven heeft het inderdaad bij het rechte eind.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

Ik heb moeite met mobiel inloggen. 3x verkeerd geprobeerd en nu moet ik de Captcha bevestiging invullen. En daar wringt de schoen. Onder WinMo geprobeerd met Opera en IE, krijg geen Captcha. Android krijg ik wel Captcha, vul die ook correct in, maar kan nog steeds niet aanmelden. Want nu? Wachtwoord wijzigen via profiel en dan is de 3x aanmeldgrens tijdelijk voorbij?
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

En als je je gewoon aanmeld via je PC? Kun je daarna toch weer mobiel inloggen?

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

Hmmm, geen idee hoe ik zou moeten aanmelden via de pc. Hier gaat dat automatisch, via cookies en password bank.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Slinger me dan maar een mail met verzoek tot assistentie ;)

Maar dergelijke problemen worden volgens mij hooguit door de bouwer van de software achter het forum in de grote updates meegenomen, ik de dat onze eigen mr. PhP er niet zo veel mee kan/wil.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
stevenske
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 7 augustus 2009, 14:38

Mag er ook geklaagt worden over hoe (sommige) moderators omgaan met leden van het forum?!?
Zoals je kunt zien ben ik al sinds aug 2009 forumlid en heb sinds die tijd al menige post geplaatst.
Echter doordat ik een nieuw wachtwoord aan heb moeten geven (volgens mij na een update/aanpassing van de site) is mijn teller met posts teruggezet naar 0!!
Kijk de historie maar na en je zult zien dat dit een onterechte aktie is geweest!!
Repareer a.u.b. mijn post van 25 okt j.l. in de Te Koop rubriek!
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Een nieuw wachtwoord is geen reden tot het resetten van postcounts (al dan niet automatisch), er zijn geen logs omtrent jouw naam dat dergelijke acties of andere acties omtrent jouw nickname registreren.

Ik denk dat het gehele moderator-team heel af-en-toe weleens verzucht dat members ook weleens wat fatsoenlijker mogen omgaan met de moderators en admins.

Ik ga ervan uit dat je dit verder per PB afhandelt, dit is er in ieder geval niet de plaats voor.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Kick.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
franskem
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: zo 28 september 2008, 15:06

ik moet mij vrijwel dagelijks terug opnieuw inloggen, ook al geef ik aan dat ik ingelogd wil blijven. Ook komt het frequent voor dat als ik wil reageren in een topic is weer uitgelogd wordt.
This is a call to arms for some of you. It is for me too. Stop all the things that make you a pussy and steal your energy. Get your life back. - Jim Wendler
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ja dat probleem heb ik ook, zowel op mijn PC als mijn laptop als op mijn telefoon...
franskem
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: zo 28 september 2008, 15:06

Problemen met inloggen en ingelogd blijven zijn blijkbaar nog niet voorbij.
Wordt toch wel een dagelijkse ergernis
This is a call to arms for some of you. It is for me too. Stop all the things that make you a pussy and steal your energy. Get your life back. - Jim Wendler
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Er wordt aan gewerkt! Graag meldingen plaatsen in één van de andere topics; of forum upgrade, of mountainbike2.0.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gesloten