[faq] Mountainbike.nl Genius

msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

@JJ Volgens mij was dat ook precies de insteek, de term moet je denk ik meer zien als een stukje waardering voor getoonde inzet in het verleden
Een gewezen verslaafde
JJ
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 18 december 2002, 15:12
Contacteer:

Ik denk dat die mensen die een lampje hebben heel goed weten dat wat ze doen gewaardeerd wordt en dat je daar dus niet een term Genius aan hoeft te hangen om die waardering te laten blijken.
En het gaat hier niet om het waarderen van mensen, het gaat hier in de eerste plaats om dienstverlening!

Maar we zitten op 1 lijn hoor!!

JJ
Singlespeed en/of 29" parts nodig?

http://shop.singlespeed.nl
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

JJ schreef:In mijn ogen is een 'Genius' (of vraagbaak) dus niet alleen iemand die heel veel weet op een heel breed gebied (van ons beperkte interesse gebied ;) ), maar vooral iemand die een vraag goed kan interpreteren en daarop een goed antwoord kan formuleren.

JJ
helemaal mee eens. de uitleg over genius.
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Ik zit me rot te zoeken, Castor heeft.. ERGENS... zo mooi verwoord waarom hij voor 'Genius' koos.
Volgens mij was het een antwoord op Bommie zijn vraag die zijn zelfde bedenkingen had als jij JJ.
Het antwoord was van zodanige aard dat Bommie, één van de main moderators, zich er in kon vinden.

Ik ben natuurlijk zo'n schlemiel dat ik het mij niet meer herinner.

Toch bedankt voor je woorden, we nemen het wel mee.
<3
JJ
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 18 december 2002, 15:12
Contacteer:

Das het probleem met die lange threads die je even snel doorleest om te voorkomen dat je dubbele dingen post.. Sorry dus als ik in herhaling ben getreden.

Ben nu wel heel benieuwd naar dat antwoord ;)

JJ
Singlespeed en/of 29" parts nodig?

http://shop.singlespeed.nl
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

JJ schreef:Das het probleem met die lange threads die je even snel doorleest om te voorkomen dat je dubbele dingen post.. Sorry dus als ik in herhaling ben getreden.

Ben nu wel heel benieuwd naar dat antwoord ;)

JJ
Ik vermoed dat Rodger doelt op het moderatorforum waarin het gebruik van de term besproken is voor het uitrollen ervan ;)
Een gewezen verslaafde
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

msxx schreef:
JJ schreef:Das het probleem met die lange threads die je even snel doorleest om te voorkomen dat je dubbele dingen post.. Sorry dus als ik in herhaling ben getreden.

Ben nu wel heel benieuwd naar dat antwoord ;)

JJ
Ik vermoed dat Rodger doelt op het moderatorforum waarin het gebruik van de term besproken is voor het uitrollen ervan ;)
Ja, maar die zin kan hier rustig herhaald worden.
Wat we niet publiekelijk willen maken is dat we alle users maar stom vinden.
<3
Ruud
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2044
Lid geworden op: di 17 september 2002, 11:26
Mijn mountainbike: is verkocht
Contacteer:

Rodger schreef:Wat we niet publiekelijk willen maken is dat we alle users maar stom vinden.
Ze zijn niet allemaal stom. Er zitten ook wat tussen die de term Bijzonder Stom verdienen.

//edit: o, is dit niet ons Admin Hoekje? Crap.
JJ
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 18 december 2002, 15:12
Contacteer:

Jezus Christus, jullie zijn al net zo'n stel kinderen. Als iemand anders uitwijdt krijgt hij een berisping, maar Mods mogen wel dit soort crap plaatsen, kom mannen, scherp blijven..
Singlespeed en/of 29" parts nodig?

http://shop.singlespeed.nl
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Zijn we ook JJ, en een wits mag iedereen plaatsen zolang het maar niet te lang duurt.
Ik denk dat je een verkeerd beeld van ons hebt als je denkt dat wij hier het alleenrecht
hebben om offtopic te gaan. Ik wil graag met je in discussie als je vindt dat het wel zo is.
Maar dan wel via de pb-functie.
<3
JJ
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 18 december 2002, 15:12
Contacteer:

Ja sorry, ben je een keer serieus bezig krijg je dat weer.
OK, je hebt een PB, on topic maar weer.
JJ
Singlespeed en/of 29" parts nodig?

http://shop.singlespeed.nl
kelmCo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: zo 25 juni 2006, 17:41

ik ben deze topic aant doorlezen als beginner en mijn bescheiden mening(wellicht overbodig) is dat dit nodig is om mensen zoals mij te helpen met keuzes en belangrijke info. Dus genius of niet "what's in a name?" :-D
Oh Baby You wake Up the Devil in Me!
violator010
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 2 juli 2004, 20:15
Mijn mountainbike: VanTuyl VT-280 carbon, Merida Carbon Race.

Ik vraag me af hoe een nieuw forumlid achter de betekenis van het lampje komt. Ik ga er van uit dat niet iedereen dit topic leest. Verder is het idee aan de ene kant wel aardig. Misschien dat de lampjesleden nu ook echt de moeite nemen om vragen te beantwoorden i.p.v. mensen te adviseren om de zoekfunctie te gebruiken als iets al eens besproken is. Het is tenslotte een forum en geen verkapte versie van google. Het kost soms wat tijd om een onervaren biker iets duidelijk te maken, en als iemand de tijd en moeite neemt om zijn/haar vraag te stellen, is het alleen maar een stimulans als hij of zij een persoonlijk antwoord op die vraag krijgt. Aan de andere kant begrijp ik de mening van KingBee ook wel. Als een newbie weet wat de betekenis is van een Genius, heeft het dan zin voor anderen om hun mening/advies te geven als deze verschilt van die van een Genius? Ik las in een van de voorgaande berichten dat deze nieuwe titel voornamelijk is bedoeld voor mensen in de beginnershoek, maar als ik daar wat leeswerk doe, kom ik antwoorden tegen van Geniussen die niet bepaald voldoen aan de term "behulpzaam".
Jump up, jump up and get down.
UNDISPUTED....
(p.i.g.)
kelmCo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: zo 25 juni 2006, 17:41

Als je intresse hebt dan lees je verschillende forums door. Dat ben ik nu ook aan het doen. Elke dag weer lees/leer ik wat nieuws. Zo ben ik ook op dit forum gekomen en heb alles doorgelezen. 8) :-q
Oh Baby You wake Up the Devil in Me!
Martientje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 00:23
Mijn mountainbike: Kona Lisa HT 2007... roze :D
Contacteer:

kelmCo schreef:Elke dag weer lees/leer ik wat nieuws. Zo ben ik ook op dit forum gekomen en heb alles doorgelezen. 8) :-q
Zo dan ben je wel even bezig! Cursusje snellezen gedaan ofzo?

Maar idd. Ik hang hier nu iets van een weekje rond en ik moet zeggen dat ik in sommige "wat voor fiets zal ik kopen"topics ook af en toe totaal de draad kwijt raak. Het is dan handig om aan de hand van de lampjes toch te kunnen zien welke info komt van mensen waarvan aangenomen kan worden dat ze er een beetje verstand van hebben. Dat wil dan uiteraard niet zeggen dat je de andere meningen niet leest, maar het geeft je toch een beetje meer vastigheid in het filteren van nuttige info. Je let dan uiteraard ook op mensen die vaak nuttige posts hebben en lampjeloos zijn ;)
Plaats reactie