Waarom is er reclame op Mountainbike.nl?

Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

BOSS schreef: vr 10 december 2021, 08:22 7k aan kosten zou je toch 'gemakkelijk' uit de fietsbranche moeten kunnen halen lijkt mij. Dat lukt lokale onderhoudsgroepen ook met gemak.
Het ophalen van geld gaat veel tijd in zitten. Wat mij betreft doet Rogier al meer dan genoeg en kun je dat niet van hem vragen, maar wellicht zijn er leden die hierin zouden kunnen bijdragen?
BOSS schreef: vr 10 december 2021, 08:22 Ik vrees dat de manier zoals nu voorgesteld het begin van het einde is.....iedereen is dit type opdringerige reclame op irritante plekken echt wel beu inmiddels.
Het is wel een beetje de manier waarop. Ik kom op genoeg sites waar ik wordt doodgegooid met reclame. Op een gegeven moment zie je dat niet echt meer. Pop-ups daarentegen :evil:
BOSS schreef: vr 10 december 2021, 08:22 Crowdfundig overwogen? 50.000 leden, als 10% €1,50 lapt ben je al een jaar onder de pannen. Bring it on!!!
Dat is iets eenmaligs en dus weer bewerkelijk als je het ieder jaar moet herhalen. Ik blijf er bij reclame-vrij premium lidmaatschap of een doneer-knop waarbij je voor een bepaald bedrag een jaar lang van de reklame af bent een nettere oplossing is.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 455
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

Mad Wally schreef: vr 10 december 2021, 09:07 ......Dat is iets eenmaligs en dus weer bewerkelijk als je het ieder jaar moet herhalen. Ik blijf er bij reclame-vrij premium lidmaatschap of een doneer-knop waarbij je voor een bepaald bedrag een jaar lang van de reklame af bent een nettere oplossing is.
Probleem is dat velen hier het probleem benaderen vanuit hun eigen positie, vanuit de irritatie voor reclame en daar "wel iets voor over hebbend om dat te voorkomen".

Als je het probleem vanuit het oogpunt van Rogier bekijkt, dat wil je meer zekerheid over de continuïteit van inkomsten. Met andere woorden: je wilt goed kunnen inschatten wat de jaarlijkse bijdrage vanuit de gebruikers opbrengt (via betaald abonnement, doneerknop, etc.). En sterker nog, die opbrengst moet voldoende zijn voor de kosten. Die zekerheid is er met Google. De opbrengst vanuit gebruikers is een Q x P vraag. Ofwel: hoeveel gebruikers zouden hoeveel willen opbrengen? (vandaar mijn eerdere vraag). Bij bijv. een bijdrage van EUR 25 per jaar, heb je zo'n 400 betalende gebruikers nodig (want de kosten gaan natuurlijk omhoog om dit systeem in de lucht te krijgen).
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Begrijpelijk dat je een bijdrage in de kosten wilt. Veel mensen beseffen niet wat het kost zo iets in de lucht te houden. Dus prima die reclame.

PS. Op andere fora waar ik wel eens zat, geven ze ook de mogelijkheid tot abonnementen. Of kleinschalige eenmalige of periodieke donaties. Denk dat best wat mensen bereid zijn een kleine bijdrage te doen voor iets wat ze leuk en waardevol vinden. En alle beetjes kunnen helpen toch? :-q
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

bongo schreef: vr 10 december 2021, 10:21
Mad Wally schreef: vr 10 december 2021, 09:07 ......Dat is iets eenmaligs en dus weer bewerkelijk als je het ieder jaar moet herhalen. Ik blijf er bij reclame-vrij premium lidmaatschap of een doneer-knop waarbij je voor een bepaald bedrag een jaar lang van de reklame af bent een nettere oplossing is.
Probleem is dat velen hier het probleem benaderen vanuit hun eigen positie, vanuit de irritatie voor reclame en daar "wel iets voor over hebbend om dat te voorkomen".

Als je het probleem vanuit het oogpunt van Rogier bekijkt, dat wil je meer zekerheid over de continuïteit van inkomsten. Met andere woorden: je wilt goed kunnen inschatten wat de jaarlijkse bijdrage vanuit de gebruikers opbrengt (via betaald abonnement, doneerknop, etc.). En sterker nog, die opbrengst moet voldoende zijn voor de kosten. Die zekerheid is er met Google. De opbrengst vanuit gebruikers is een Q x P vraag. Ofwel: hoeveel gebruikers zouden hoeveel willen opbrengen? (vandaar mijn eerdere vraag). Bij bijv. een bijdrage van EUR 25 per jaar, heb je zo'n 400 betalende gebruikers nodig (want de kosten gaan natuurlijk omhoog om dit systeem in de lucht te krijgen).
Dat doet toch niks af aan de mogelijkheid de reklame “af te kunnen kopen” met een premium lidmaatschap of een doneer-knop?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

yo-eddy schreef: do 9 december 2021, 19:02 verder vind ik reclames "in" reacties op een forum echt storend en verwarrend ......
Ik heb daar een iets andere omschrijving voor "Volkomen doorgeslagen en stompzinnig gebruikers irriteren." en bedrijven die ik op die manier (midden in een posting in een topic) voorbij zie komen, staan vanaf dat moment bij mij op de blacklist. :(
Een banner is nog wel acceptabel, maar opdringerige advertenties midden in een post is echt not done.

Natuurlijk heb ik er alle begrip voor dat de kosten gedekt moeten worden en ik zal niet verder ingaan op de homepage die naar mijn smaak al vrijwel uitsluitend bestaat uit 'advertorials'..... (heb ik al 's eerder genoemd, maar dat werd niet echt op prijs gesteld geloof ik) :winkie:

Zoals eerder gezegd, bied dan iig de optie om d.m.v. een donateurschap verlost te worden van die crap.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 455
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

Mad Wally schreef: vr 10 december 2021, 10:50 Dat doet toch niks af aan de mogelijkheid de reklame “af te kunnen kopen” met een premium lidmaatschap of een doneer-knop?
Wat als nu blijkt dat maar 7 gebruikers dat doen? :-q
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

bongo schreef: vr 10 december 2021, 10:55
Mad Wally schreef: vr 10 december 2021, 10:50 Dat doet toch niks af aan de mogelijkheid de reklame “af te kunnen kopen” met een premium lidmaatschap of een doneer-knop?
Wat als nu blijkt dat maar 7 gebruikers dat doen? :-q
:-{
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik zie alleen maar reclame van Bike-Components voorbij komen.

Dat zegt verder niks over mijn surfgedrag toch :bier: ?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

Misschien denk ik te simpel, maar de ervaring leert dat ik daar al best ver mee ben gekomen..... 8)

De branche waar ik in werk draait helemaal om het verduurzamen en het halen van klimaatdoelstellingen. Mobiliteit hoort daar ook bij en we stimuleren actief het gebruik van de fiets voor woon-werk verkeer, hebben een eigen sportruimte voor personeel, hebben een tour en mtb groep in mooie eigen fietskleding met logo, enz enz. Van onze 140 werknemers zit >50% wel een keer per week op de mtb. Iets om trots op te zijn.

Wat nou als ik (-lees ons bedrijf) 10K per jaar geef voor exclusieve reclame. Dat hoeft niet schreeuwerig maar gewoon subtiel. Bijvoorbeeld in de banner "Mountainbike.nl, mede mogelijk gemaakt door... en dan ons (klikbare) logo. Forum kleuren van wit rood naar onze huisstijl wit blauw zodat "het volk" wel duidelijk de nieuwe samenwerking herkent.

Misschien is dit iets om verder uit te werken zodat ik het in het MT kan voorleggen hier? Stuur maar een PB als er interesse is.
Nu ook op een gravelbike... :o
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

bongo schreef: vr 10 december 2021, 10:55
Mad Wally schreef: vr 10 december 2021, 10:50 Dat doet toch niks af aan de mogelijkheid de reklame “af te kunnen kopen” met een premium lidmaatschap of een doneer-knop?
Wat als nu blijkt dat maar 7 gebruikers dat doen? :-q
Dan heb je toch de inkomsten via Google én de extra bijdrage van die 7 gebruikers? Of betaald adwords zo goed dat 1 gebruiker dan 100,- jaar (oid) moet gaan dokken?

Overigens nu de adblocker op mijn telefoon aangezet en dan zie ik niks meer. Maar liever steun ik mijn favoriete forum. :-q
Laatst gewijzigd door suravida op vr 10 december 2021, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 455
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

suravida schreef: vr 10 december 2021, 12:35
Goede opmerking!! Geen idee of de voorwaarden van Google dat toestaan........ :-q
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

LosseSchroef schreef: vr 10 december 2021, 12:03 Misschien denk ik te simpel, maar de ervaring leert dat ik daar al best ver mee ben gekomen..... 8)

De branche waar ik in werk draait helemaal om het verduurzamen en het halen van klimaatdoelstellingen. Mobiliteit hoort daar ook bij en we stimuleren actief het gebruik van de fiets voor woon-werk verkeer, hebben een eigen sportruimte voor personeel, hebben een tour en mtb groep in mooie eigen fietskleding met logo, enz enz. Van onze 140 werknemers zit >50% wel een keer per week op de mtb. Iets om trots op te zijn.

Wat nou als ik (-lees ons bedrijf) 10K per jaar geef voor exclusieve reclame. Dat hoeft niet schreeuwerig maar gewoon subtiel. Bijvoorbeeld in de banner "Mountainbike.nl, mede mogelijk gemaakt door... en dan ons (klikbare) logo. Forum kleuren van wit rood naar onze huisstijl wit blauw zodat "het volk" wel duidelijk de nieuwe samenwerking herkent.

Misschien is dit iets om verder uit te werken zodat ik het in het MT kan voorleggen hier? Stuur maar een PB als er interesse is.
Vaste sponsoren lijkt mij idd de beste oplossing.
Een paar jaar terug stonden er ook banners bovenaan. Alleen genereerde dat blijkbaar niet de juiste inkomsten.
Denk door een behoorlijke terugloop van het aantal bezoekers.
Dus één dedicated sponsor zou perfect zijn als je die voor meerdere jaren vast kan leggen.
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 455
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

LosseSchroef schreef: vr 10 december 2021, 12:03
Inderdaad een sympathiek idee ! :-q
Succes lijkt me mede afhankelijk van antwoord op de vraag: waarom zijn wij interessant voor jouw bedrijf en waarom is jouw bedrijf interessant voor ons?......tenzij jouw bedrijf strooit met geld, dan is het ook goed :P
Wellicht beste via PB met Rogier te bespreken?
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

er worden hier al vaak genoeg "gratis" reclames gepost, namelijk leden die een technische vraag hebben en daar antwoorden andere leden dan weer op met bv. een link naar bike-components voor het onderdeel of gereedschap dat ze nodig hebben.
in de phpBB software zit als ik het goed heb al de viglink plugin ingebakken, die van deze links affiliate links maakt.

alleen al het "welke banden" topic zou voldoende inkomsten kunnen opbrengen om het forum draaiende te houden. :wink:
Gebruikersavatar
Rogier
Site owner
Site owner
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Deze discussie is leerzaam en verhelderend. Als gebruiker herken ik mij in veel, los van de facturen welke mij ook weten te vinden :wink:
Ik wil crowdfunding nog deze maand een kans geven en ga dit met de crew bespreken. Met als vertrekpunt ook de komende +2 jaar een stabiel platform, vrij van reclame.
It's a little like wrestling a gorilla. You don't quit when you're tired- you quit when the gorilla is tired.
Plaats reactie