Waarom is er reclame op Mountainbike.nl?

aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

… Als Google zelfs weet wat @Stunning zelf nog niet weet… je bent gewaarschuwd, @Stunning, je gaat blijkbaar nog van BMW houden :winkie: !!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

aurelius schreef: zo 12 december 2021, 09:08 Dit was de enige reclame die ik ooit had willen zien.
Ik heb m’n oude forum terug, alle opdringerige ads zijn weer foetsie mbv die adguard. Geen idee of er nog een ‘catch’ is, maar voor nu zeer tevreden!
+1 :-q Werkt ook hier perfekt! Proefversie werkt tot 18 december maar zoals 't er nu uitziet neem ik een abbo straks.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

In Chrome gebruik ik al jaren de AdBlock extensie. Gratis, en doet het zo goed dat ik pas op mijn mobiel doorhad dat er hier advertenties waren gekomen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

aurelius schreef: zo 12 december 2021, 09:08 Dit was de enige reclame die ik ooit had willen zien.
Ik heb m’n oude forum terug, alle opdringerige ads zijn weer foetsie mbv die adguard. Geen idee of er nog een ‘catch’ is, maar voor nu zeer tevreden!
De "catch" is dat AdGuard ziet welke servers je verbinding mee zoekt. En dat gebruiken ze om hun product te verbeteren. Net zo vaag als de vrienden van Google en Facebook (of moeten wij Meta zeggen tegenwoordig) Maar ook als je een andere DNS server gebruikt kan de eigenaar zien wat je uitspookt op het net. Niet dat er iemand mee zit te loeren dat je ongenoegen over reclame zit te uiten op mountainbike.nl. Maar een algoritme gebruikt het voor analyse. En voor je denkt daarvoor heb ik een VPN. Onzin, dan weet de VPN boer wat je aan het doen bent. VPN is leuk als je snode plannen hebt, of een Netflix serie wil kijken die in je eigen land niet beschikbaar is. (maar daar kunnen ze natuurlijk geen reclame mee maken) Als een web adres met https: begint is het al versleuteld en kan niemand mee lezen. (en openbare WiFi netwerken moet je gewoon niet gebruiken, neem een grotere data bundel)

Wat is een DNS server dan? Een DNS server is het adresboek van het internet. Jij wil graag naar mountainbike.nl, dit vraagt je computer aan een DNS server. Die geeft als antwoordt dat mountinbike.nl op 136.144.203.90 woont. En walla je computer toont de website. Wat de AdGuard server doet is een lijst van reclame servers bijhouden. Als er dan door een website als mountainbike.nl verwezen wordt naar een reclame server geeft AdGuard een antwoordt waar niks te vinden is. En vervolgens wordt de reclame niet getoond. Dat is dan ook de rede waarom je nog wel reclame op sites als YouTube.com krijgt. Google is ook niet gek, en host dus lekker de reclame op de zelfde server.

En daarmee zijn wij ook bij een oplossing voor mountainbike.nl. Vind diverse sponsoren voor het forum die in ruil daarvoor reclame mogen maken in de vorm van een banner. Deze reclame host je op je eigen server om dus deze trucjes te omzeilen. (het blijft kat en muis) Plaats het echter subtieler/mooier. In ieder geval niet in de tekst van een post. Een normale banner (dus niet een XXL) tussen posts heb ik niet zo moeite mee. Dat is nu éénmaal het ruilmiddel voor een gratis site. En hou het gerelateerd aan mountainbiken. Dat mag best ruim van ventieldopje tot luxe poes bikehotel. Maar reclame voor goedkope lingerie, buiten de deur neuk sites, en domme spelletjes streeft zijn doel voorbij.
Laatst gewijzigd door Tijgerhaai op zo 12 december 2021, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

KTManiac schreef: zo 12 december 2021, 10:52
aurelius schreef: zo 12 december 2021, 09:08 Dit was de enige reclame die ik ooit had willen zien.
Ik heb m’n oude forum terug, alle opdringerige ads zijn weer foetsie mbv die adguard. Geen idee of er nog een ‘catch’ is, maar voor nu zeer tevreden!
+1 :-q Werkt ook hier perfekt! Proefversie werkt tot 18 december maar zoals 't er nu uitziet neem ik een abbo straks.

Psst, gewoon de DNS server adres in je modem veranderen in:

Default servers
If you want to block ads and trackers.
IPv4:
94.140.14.14
94.140.15.15
IPv6:
2a10:50c0::ad1:ff
2a10:50c0::ad2:ff

Gratis :D Voordeel op alle apparatuur in je netwerkt werkt dit trucje. (mits je DHCP gebruikt, anders even in je computer veranderen)
◼︎ Go round the outside.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Nog mooier! :-q :D
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

KTManiac schreef: zo 12 december 2021, 12:18 Nog mooier! :-q :D
Jep, wij blijven wel Hollanders. Alles willen hebben voor gratis. :winkie: Het mooie het werkt ook op andere sites waar je dood gegooid wordt met reclame en ook nog eens bandbreedte opzuigt. Ander voordeel de pagina's worden ook nog eens sneller geladen omdat al die reclame meuk geblokkeerd wordt.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

KTManiac schreef: zo 12 december 2021, 10:52
aurelius schreef: zo 12 december 2021, 09:08 Dit was de enige reclame die ik ooit had willen zien.
Ik heb m’n oude forum terug, alle opdringerige ads zijn weer foetsie mbv die adguard. Geen idee of er nog een ‘catch’ is, maar voor nu zeer tevreden!
+1 :-q Werkt ook hier perfekt! Proefversie werkt tot 18 december maar zoals 't er nu uitziet neem ik een abbo straks.
Of je neemt Brave browser op je telefoon en AdBlock op je pc en je doneert het geld dat je aan het adguard-abonnement kwijt zou zijn aan mountainbike.nl
Dan komt hetzelfde geld tenminste terecht bij iemand die er kennelijk al heel wat privegeld ingestoken heeft.

(Ofwel ook ik doneer graag aan deze site)
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Eventuele donatie staat hier los van en daar sta ik nog steeds open voor, ben dus in afwachting van een oplossing vanuit mountainbike.nl.
Maar ik wil nu van die stortvloed aan crap af dus doe nu wat nodig is.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dat vind ik inderdaad ook een beter idee dan betalen om reclame die een website in de lucht moet houden te blokkeren. Dan kan je beter direct aan de website doneren want dan hoeft er geen reclame op. Iedereen blij. :D
◼︎ Go round the outside.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Dat bedoel ik, ben in afwachting.
Tot die tijd blokkeer ik 't aan deze kant. :-q
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

+1.
Ik ben mbv die AdGuard app nu verlost van die irritante ongerichte (want niet op enige voorkeuren gericht en zomaar midden in posts geplaatst) reclame ongein, en zodra er een doneerknop oid komt ben ik graag weer de eerste :-q !
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

aurelius schreef: zo 12 december 2021, 09:14 … Als Google zelfs weet wat @Stunning zelf nog niet weet… je bent gewaarschuwd, @Stunning, je gaat blijkbaar nog van BMW houden :winkie: !!
:lol:

Maar zo werkt het wel... :o

De vraag is alleen hoe slim de AI van Google al is, gezien ik sinds een jaar nu in een gloednieuwe VW Tiguan rijd. Dus, of Google loopt flink voor, of flink achter. Ik vermoed toch het laatste....

Inmiddels ben ik wel flink op de zoeknaam Playboy gaan Googlen... Dat zie ik toch veel liever tussendoor dan die BMW reclame's :winkie:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Op een Franse verbinding zitten doet ook wonderen. :bier:
◼︎ Go round the outside.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Stunning schreef: zo 12 december 2021, 13:52
aurelius schreef: zo 12 december 2021, 09:14 … Als Google zelfs weet wat @Stunning zelf nog niet weet… je bent gewaarschuwd, @Stunning, je gaat blijkbaar nog van BMW houden :winkie: !!
:lol:

Maar zo werkt het wel... :o

De vraag is alleen hoe slim de AI van Google al is, gezien ik sinds een jaar nu in een gloednieuwe VW Tiguan rijd. Dus, of Google loopt flink voor, of flink achter. Ik vermoed toch het laatste....

Inmiddels ben ik wel flink op de zoeknaam Playboy gaan Googlen... Dat zie ik toch veel liever tussendoor dan die BMW reclame's :winkie:
Mmmhhh... Sinds ik flink googel op Playboy, sinds ik die addblocker heb, krijg ik alleen nog maar Konijntjes te zien, zo'n addblocker is dus ook niet zaligmakend :winkie: ...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie