Nieuwe server en nieuw jasje forum Mountainbike.nl

Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Het gradientje is wel weg al weer zo te zien, ik vind de fade-in animatie overal inderdaad ook vrij vermoeiend. Ook oogt het design met weinig contrast in de grijstinten weliswaar modern, met een wat minder goeie monitor kun je dingen niet meer lezen. Bij mijn tweede scherm zijn alle getinte vlakken (zoals het reactieblok) wit, en is elke pagina dus 1 groot wit vlak. Lichtgrijze letters op wit, grijze letters op lichtgrijs. Onderin ook rode letters op een grijze achtergrond. Mensen die wat minder goede ogen hebben kunnen heel veel nu echt niet lezen.

Tabelletjes zijn wel strakker en mooier. Ik zou de animaties weghalen, hoort gewoon niet op een forum, en wat meer contrast aanbrengen in de letterkleuren.
Laatst gewijzigd door Makkelijk op do 27 mei 2021, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Gradient is inderdaad weg nu. :-q
Animaties hoeven van mij ook niet. Dat werkt alleen maar vertragend. Ook is de achtergrond erg wit en een darkmode is erg wenselijk (ik heb standaard alles op darkmode staan waar het kan).

Maar we komen er vast wel.

Overigens doet het knopje "forum" op de homepage ook vreemd. Die laat niet alles meer zien.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Prachtig! Om maar ff een ander geluid te laten horen. :-q

(ik zou zelf een iets meer 'aardse' kleur dan rood gebruiken op een mtb forum, iets als zand en antraciet oid, maar dat is puur persoonlijk)
Laatst gewijzigd door vibemaker op do 27 mei 2021, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rogier
Site owner
Site owner
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Inderdaad. Het forum heeft een volledige update gehad. De versie was 1.5 jaar oud.
We zijn bezig met diverse performance updates om alles sneller en stabieler te hebben.

In de laatste versie is destijds in de code gewerkt om meer naar eigen smaak te krijgen.
Dat blijkt echter keer op keer het updateproces te verstoren.
We trachten nu meer "standaard" functionaliteit te gebruiken om updaten te vereenvoudigen.
Het forum bestaat namelijk uit een aantal plugins, spam beveiligingen (via API) en tekst aanpassingen.
Wellicht dat dark-mode als optie kan voor gebruikers die dat willen. Voor nu ben ik aan het testen of alles werkt...
It's a little like wrestling a gorilla. You don't quit when you're tired- you quit when the gorilla is tired.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Rogier schreef: do 27 mei 2021, 11:52[…] dark-mode als optie […]
🤩
Vorsprung durch Pedantik.
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Fijn dat jullie nog steeds bezig zijn met verbeteringen!

Ik mis nog steeds de "geplaatst in" namen wanneer ik bij actieve forumtopics kijk. Gek genoeg verschijnt dit wel wanneer ik mijn venster véél smaller maak of de site op mijn mobiel bekijk.
En +1 voor dark-mode!
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Rogier schreef: do 27 mei 2021, 11:52 Inderdaad. Het forum heeft een volledige update gehad. De versie was 1.5 jaar oud.
We zijn bezig met diverse performance updates om alles sneller en stabieler te hebben.

In de laatste versie is destijds in de code gewerkt om meer naar eigen smaak te krijgen.
Dat blijkt echter keer op keer het updateproces te verstoren.
We trachten nu meer "standaard" functionaliteit te gebruiken om updaten te vereenvoudigen.
Het forum bestaat namelijk uit een aantal plugins, spam beveiligingen (via API) en tekst aanpassingen.
Wellicht dat dark-mode als optie kan voor gebruikers die dat willen. Voor nu ben ik aan het testen of alles werkt...
:-q :-q :-q :-q
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1940
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

ziet er fris uit :-q , maar de animaties zijn inderdaad een beetje teveel van het goede :)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik krijg opeens meldingen van reacties in een topics waar ik niet op ben geabonneerd.
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

Prachtig, mooi gedaan, topwerk mannen, go for the standard, KISS :-q
Gebruikersavatar
Rogier
Site owner
Site owner
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Jamis Diablo schreef: do 27 mei 2021, 12:33 Ik krijg opeens meldingen van reacties in een topics waar ik niet op ben geabonneerd.
Dat zou niet mogen. Ik kan hem niet herleiden, maar staat genoteerd.
It's a little like wrestling a gorilla. You don't quit when you're tired- you quit when the gorilla is tired.
Gebruikersavatar
Rogier
Site owner
Site owner
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

- De iconen animeren nu niet meer.
- De DARK mode is in BETA bij de ontwikkelaars. Deze zie je nu rechtsboven. Helaas heb ik geen keuze in kleuren (op de Mountainbike.nl rode kleur na die voor light/dark geldt). (Preferences are saved in the end user's browser.)

De huidige versie biedt al iets meer "customisation". Maar nog niet voldoende. Duimen in de komende versies...
It's a little like wrestling a gorilla. You don't quit when you're tired- you quit when the gorilla is tired.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dark mode ziet er cool uit. Gaat helaas niet zo goed samen met het rood wat mij betreft, dark mode vanuit de browser zelf kan dan misschien beter werken.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Het rood is inderdaad heftig maar ik vind het al een stuk beter dan een compleet witte pagina. Dus ik ben tevreden! :-q
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2129
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Dark mode is qua contrast wel veel fijner dan de normale mode.

Het donker/licht grijs ervaar ik als wel goed zichtbaar en het wit/net niet wit zie ik op mijn monitor gewoon als allemaal wit.
Gesloten