Nieuwe server en nieuw jasje forum Mountainbike.nl

Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3459
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Kalfonske schreef: wo 8 december 2021, 23:28 Heb zo te zien voortaan reclame indien de site via de Ipad via Safari wordt bekeken , i.p.v. het witte vlak :cry:
Goedenavond allen,

Soms gaan dingen goed en soms ook minder. Reclame is een probeersel om te kijken of het de site owner gaat helpen om kosten te drukken. Laatste jaren is er niets aan (reclame) inkomsten geweest en alles (hosting, onderhoud, updates, etc.) door Rogier Mensink zelf betaald. Nu dus een test om te zien of dit werkbaar is en iets oplevert. Onze excuses voor het feit dat dit niet is aangekondigd. Was wel netter geweest.
Laat gerust weten wat je er van vindt want alleen zo kunnen we goede afwegingen maken.
Grtz
Herperduin
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5575
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Herperduin schreef: do 9 december 2021, 00:43
Laat gerust weten wat je er van vindt want alleen zo kunnen we goede afwegingen maken.
Grtz
Herperduin
Ik begrijp de afweging om inkomsten te genereren maar de reclames zijn wel heel erg aanwezig, tegen het irritante aan. Misschien heeft het ook even gewenning nodig maar iets minder had van mij wel gemogen.
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Ik vind het erg irritant!! Veel reclame op één pagina; zo moet je veel meer scrollen en zie vaak dezelfde reclame.

Is geld genereren via doneren geen optie?
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Mathijs_7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Reclame aan het begin zal wel wennen maar de reclames in de posts vind ik een stuk minder. :( :( .. Dan liever een balkje er naast of zo.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Old 'n' Rusty schreef: do 9 december 2021, 08:07 Ik vind het erg irritant!! Veel reclame op één pagina; zo moet je veel meer scrollen en zie vaak dezelfde reclame.

Is geld genereren via doneren geen optie?
+1

... vooral de posiitie bijv. middenin een lijst stoort behoorlijk, dan lieer een balk aan de rechterkant om te negeren. :roll:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Old 'n' Rusty schreef: do 9 december 2021, 08:07 Ik vind het erg irritant!! Veel reclame op één pagina; zo moet je veel meer scrollen en zie vaak dezelfde reclame.

Is geld genereren via doneren geen optie?
Een premium lidmaatschap zonder reclame?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Deze reclame is wel zeer opdringerig en storend aanwezig.
Groot, en voor mij niet relevant.
Ik snap dat het geld kost om het allemaal zo fraai te onderhouden, maar dit is wel irritant.
Misschien zijn we wel te verwend geraakt :wink: :-q !
Zo'n premium lidmaatschap is geen gek alternatief en de moeite waard om te onderzoeken? Wat heeft iemand over voor geen reclame zien?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ik ben er ook voor om gewoon überhaupt al een donatieknop te introduceren als eerste stap. Gebruik dit forum zo vaak, dat ik ook best wel een kleine bijdrage per jaar wil leveren. Soort forum mtb vignet :winkie:
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Bij commerciële sites (zoals nu.nl oid) weiger ik een abonnement of lidmaatschap te betalen (en zoek ik mijn oplossing in een adblocker) maar bij zo'n klein en sympathiek instituut als dit zou ik zeker een donatie geven of een abonnement/lidmaatschap nemen.
Ik breng hier redelijk wat tijd door, vooral lezend, en heb veel geleerd van de informatie die we allemaal bij elkaar brengen daarbij zijn de interwebsionele relatiestruggles ook vermakelijk 8) :bier:
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 507
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Ik ben idd ook voor een betaald lidmaatschap of iets dergelijks maar die irritante reclame hoeft voor mij niet, dat zou voor mij zelfs een reden kunnen zijn om hier af te haken :(
Vooral die reclame midden in een post van iemand maakt het er zeker niet beter op.
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Waar kijken jullie? Computer, smartphone, tablet? Welke browser? Waar ervaar je de reclame als het meest storend? Even inventariseren...

Hier: op de smartphone (iPhone) is het nogal aanwezig, met name in de posts is het verwarrend. Op de computert met Chrome is er geen reclame te zien.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Geen idee wat de inkomsten van reclame zijn voor een website als deze, maar een lidmaatschap of donatieknop zal voor mijn gevoel niet minder opleveren.

Feit dat er geen reclame was vind ik erg prettig. Net zoals eerdere reacties ben ik ook best bereid een kleine donatie te doen als die reclame daarmee uitgezet kan worden. Daarnaast staat er standaard een adblocker op m'n computer, maar zie het nu wel op m'n mobiel. Eén reclame bovenaan zou nog te doen zijn, maar tussen de berichten door is echt irritant.

Succes met de overweging!
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Helaas moeten de kosten ergens van betaald worden... Tussen de forumposts reclame vind ik ook geen prettige manier van lezen.

Misschien een optie om de reclame te laten verdwijnen of beperken als je ingelogd bent?

En ach, anders moet ik ook maar eens van browser wisselen of met adblockers aan de slag.
Laatst gewijzigd door Fourteen op do 9 december 2021, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

balboa schreef: do 9 december 2021, 09:55 Geen idee wat de inkomsten van reclame zijn voor een website als deze, maar een lidmaatschap of donatieknop zal voor mijn gevoel niet minder opleveren.

Feit dat er geen reclame was vind ik erg prettig. Net zoals eerdere reacties ben ik ook best bereid een kleine donatie te doen als die reclame daarmee uitgezet kan worden. Daarnaast staat er standaard een adblocker op m'n computer, maar zie het nu wel op m'n mobiel. Eén reclame bovenaan zou nog te doen zijn, maar tussen de berichten door is echt irritant.

Succes met de overweging!
Ik sponser de boel ook liever met bijvoorbeeld 25 euro of iets dergelijks, daarbij zijn webhosting kosten nu ook weer niet overdreven duur. Voor 100 a 200 euro per jaar heb je een hele fantsoenlijke webhoster. Ik host zelf ook wat websites en ben ietsjes duurder uit maar veel meer dan dat ook weer niet.

En zoals elke hobby komt dat nu eenmaal geld. Zelf heb ik een schurft hekel aan reclame en gebruik daarvoor ook verschillende ad blockers die eigenlijk alles gewoon wegfilteren.
Niet zeuren.... door fietsen
Lunatt
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 24 augustus 2021, 22:28

Doneerknop zou voor mij ook praktischer zijn dan dit.. :roll:
Gesloten