Welke van de 2 bikes?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie

Welke van de 2 bikes kopen?

De Trek
41
75%
De Ghost
14
25%
 
Totaal aantal stemmen: 55
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Niet de beste hardtail op de markt! licht die man niet zo op!
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

ExarMCM schreef:Niet de beste hardtail op de markt! licht die man niet zo op!
Ja dat is namelijk mijn Intersens, dat weet toch iedereen? :wink:
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Het is wel de duurste non-titanium hardtail (ik lees hier een adviesprijs van 1799 Euro voor alleen het frame van 2003!), en de duurste is altijd de beste (vraag maar aan Sanjo!). Zonder gekheid, dat frame is gewoon goed, levenslange garantie en je krijgt er over een tijd nog geld voor terug als je hem ooit mocht verkopen (bij de Ghost liggen deze 2 zaken denk ik anders).
Don't just train... train right.
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

dat laatste lijkt mij ook.

Voor de rest denk ik dat Trek over niet al te lange tijd òf moet een nieuwe versie komt òf er helemaal mee ophoudt.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Het beste? Wat is het beste? Is XTR het beste, is race face het beste? Een cane creek balhoofd of toch een ander?
Alles draait om de persoon die erop rijdt. Degene die erop rijdt kan alleen beoordelen hoe goed zijn fiets is. Ik heb tot nu toe van de verkopers deze dingen gehoord: waanzinnige acceleratie, heerlijk om er snel op te fietsen, veel stabiliteit, fijne fiets tijdens het klimmen door de gewichtsverdeling.

De reacties van enkele Nederlandse kopers en van buitenlanders over het frame zijn louter positief. Uit de 50 reacties komt steeds naar voren dat hij een heerlijke bike is, wel mopperen wat mensen over de prijs en de 'matige' afmontage die je erbij krijgt. Maar steeds roemt men het gedrag op snelle stukken, het klimgemak en het feit dat de fiets je kracht omzet in snelheid en acceleratie.




Of dit frame het beste is? Misschien fiets jij er eens op en vind je het compleet waardeloos, misschien vind ik het wel weer top. Natuurlijk zitten er bepaalde kwaliteiten aan dit frame, afgezien van het gebruik van carbon.

This bike climbs like a dream while cornering like a master! I've been racing the Trek 8500 for the past 2 years and the difference in responsiveness and comfort is unbelievable
As I see it and feel it the major strengths of the 9.8 is the power transfer.
The bike climbs as high as you allow it and the frame is very rigid, but it absorbs the trail with every bump. The ability to transfer the power from the crank to the ground with out loosing any power feel so great and to top it off, the weight of the bike will just knock your socks off.
Als je echt van hard fietsen en lekker klimmen houdt, kan ik je deze bike echt aanraden
Dat zijn steeds dezelfde aspecten die geroemd worden. Heb slechts 1 reactie gelezen over een gebroken frame, en dat werd goed afgehandeld.
Ik zit alleen met het probleem da tik die bike ook moet verkopen, en de verkoper wil gewoon cash zonder inruil Die ghost vind ik nog steeds een prachtige bike en ik zou op dit moment niet durven kiezen...
TBIKER
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 30 september 2002, 10:31

Zet anders je huidige fiets te koop in het te koop forum. Dan weet je hoeveel je er eventueel voor krijgt en dat zou wel eens meer kunnen zijn dan bij de LBS.
Je zegt dat het voor iedereen verschilt hoe de 9.8 rijdt.. dus ga hem eens proberen, eventueel zoek je iemand die er één heeft en regel je op die manier wat.
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

themaniac schreef:Het beste? Wat is het beste? Is XTR het beste, is race face het beste? Een cane creek balhoofd of toch een ander?
Alles draait om de persoon die erop rijdt. Degene die erop rijdt kan alleen beoordelen hoe goed zijn fiets is. Ik heb tot nu toe van de verkopers deze dingen gehoord: waanzinnige acceleratie, heerlijk om er snel op te fietsen, veel stabiliteit, fijne fiets tijdens het klimmen door de gewichtsverdeling.

De reacties van enkele Nederlandse kopers en van buitenlanders over het frame zijn louter positief. Uit de 50 reacties komt steeds naar voren dat hij een heerlijke bike is, wel mopperen wat mensen over de prijs en de 'matige' afmontage die je erbij krijgt. Maar steeds roemt men het gedrag op snelle stukken, het klimgemak en het feit dat de fiets je kracht omzet in snelheid en acceleratie.
Iedereen zal een verschillende opvatting hebben over het beste. Voor shimano is dat XTR (hoogste groep) etc. etc. Wat jíj het beste vindt moet je zelf ondervinden ...en de enige mogelijkheid daarvoor is testen, voelen hoe het ene zich gedraagt t.o.v. het andere merk/type etc.

De waanzinnige acceleratie e.d. ligt IMO meer aan degene die de pedalen rondtrapt dan aan de bike zelf. Nogal wiedes dat wanneer je harder trapt je acceleratie hoger is (DuH)

Het gevoel dat die bike overbrengt is weer een ander verhaal.


"dat ik die bike ook moet verkopen, en de verkoper wil gewoon cash zonder inruil"

Welke bike? Die Giant wat je nu hebt?
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

die terrago ja.hoop hem volgende week terug te krijgen van Giant....

Nu hoor ik vandaag dat die Ghost niet voor 1450 maar voor 1550 geleverd kan worden, is dus minder.
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Enkele mensen hebben het gehad over het opbouwen van een frame naar eigen wensen. Nu vind ik dat wel interessant.
Ik ben echt niet DE kenner die alles precies weet op het gebied van prijzen maar heel misschien kan ik het Trek 9.8 frame kopen voor 800 euro om hem dan vervolgens compleet op te laten bouwen.

Dan kom ik bij de volgende kosten:

- frame 800 euro
- Xt 04 425 euro (incl remmen)
- Sid team 04 vork 450 euro

Dan komen we bij de onderdelen waar ik weinig over weet:

- stuur 25 euro??
- zadelpen 25 euro??
- zadel 50 euro??
-wielen ??
-banden (35 euro p.s.)

Ik vraag me heel erg af of ik dan goedkoper uit ben, dan bijv een complete fiets te kopen. Zijn er mensen die me hier meer over kunnen vertellen?
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Een beetje fatsoenlijke wielen 250 Euro. Balhoofd, kabels, binnenbanden, handvatten, pedalen, zadelpenklem. Allemaal (kleine) dingetjes die bij elkaar nog behoorlijk wat gaan kosten dus.
Don't just train... train right.
crosser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 30 november 2003, 00:52

Jeffrey schreef:Het is wel de duurste non-titanium hardtail (ik lees hier een adviesprijs van 1799 Euro voor alleen het frame van 2003!), en de duurste is altijd de beste (vraag maar aan Sanjo!).

dacht je dat ? weleens gehoord van Scapin ? beter, en ja, ook duurder...
(staal).
crosser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 30 november 2003, 00:52

themaniac schreef:Enkele mensen hebben het gehad over het opbouwen van een frame naar eigen wensen. Nu vind ik dat wel interessant.
Ik ben echt niet DE kenner die alles precies weet op het gebied van prijzen maar heel misschien kan ik het Trek 9.8 frame kopen voor 800 euro om hem dan vervolgens compleet op te laten bouwen.

Dan kom ik bij de volgende kosten:

- frame 800 euro
- Xt 04 425 euro (incl remmen)
- Sid team 04 vork 450 euro

Dan komen we bij de onderdelen waar ik weinig over weet:

- stuur 25 euro??
- zadelpen 25 euro??
- zadel 50 euro??
-wielen ??
-banden (35 euro p.s.)

Ik vraag me heel erg af of ik dan goedkoper uit ben, dan bijv een complete fiets te kopen. Zijn er mensen die me hier meer over kunnen vertellen?
je gaat het absoluut niet redden om aan de winkelprijs te tippen als je dat frame netjes op wilt bouwen.

en als je nou nog langer twijfelt met het kopen van die fiets dan koop ik em en hang ik em in de schuur, gewoon als straf voor jou....nee serieus, voor die prijs vindt je alleen met extreem veel mazzel wat beters, ook voor de lange termijn doe je er zeker goed aan om de trek te kopen(duurzaamheid, waardevast etc.)

ps. pas je profiel eens aan, daar staat dat je binnenkort een Ghost hebt....
doe dat nou niet jonge.... :wink:
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

crosser schreef:
Jeffrey schreef:Het is wel de duurste non-titanium hardtail (ik lees hier een adviesprijs van 1799 Euro voor alleen het frame van 2003!), en de duurste is altijd de beste (vraag maar aan Sanjo!).

dacht je dat ? weleens gehoord van Scapin ? beter, en ja, ook duurder...
(staal).
Nee, nooit van gehoord :-? Gewoon compleet kopen dat ding en later langzaamaan upgraden lijkt mij het beste (maar volgens mij heb ik het tegen dovemansoren, je bent nu al een maand aan het dubben).
Don't just train... train right.
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Jeffrey schreef:
crosser schreef:
dacht je dat ? weleens gehoord van Scapin ? beter, en ja, ook duurder...
(staal).
Nee, nooit van gehoord :-? Gewoon compleet kopen dat ding en later langzaamaan upgraden lijkt mij het beste (maar volgens mij heb ik het tegen dovemansoren, je bent nu al een maand aan het dubben).
Jeffrey!! Scapin is SUPER mooi!
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

en als je nou nog langer twijfelt met het kopen van die fiets dan koop ik em en hang ik em in de schuur, gewoon als straf voor jou....
hahaha... En voor straf moet ik dr iedere dag naar komen kijken;-)
Als ik hem koop verander ik er op dit moment niets aan, maar vervang ik de cassette en ketting (misschien achterderailleur) wanneer deze aan vervanging toe zijn door XT.
Plaats reactie