Welke van de 2 bikes?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie

Welke van de 2 bikes kopen?

De Trek
41
75%
De Ghost
14
25%
 
Totaal aantal stemmen: 55
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Verdomme klote giant...

Ze zouden mijn fiets morgen 2 weken geleden ophalen! Nu hebben ze hem gisteren pas opgehaald bij de LBS. Heb toevallig net naar mijn LBS gebelt en het duurt nu nog zeker 2 weken voor het ding terug is. Ben ik dus in totaal 4 weken mijn fiets kwijt geweest!!! zal wel weer iets langer worden...

Kan wel een fiets bij mn LBS halen om mee te gaan raggen door de duinen, maar ik ben gewoon zo ontzettend kwaad op die lamme minkukels van giant... Nu kan ik dus ook niet binnen 3 weken een nieuwe fiets kopen! Dan zitten we al weer in april!!! Gelukkig kan ik nu nog iets aan mijn conditie doen, maar ik wil in het paasweekeinde meedoen aan de wedstrijd in Nieuwkuyk...Van een fatsoenlijke wedstrijd is dus geen sprake meer...

Nooit meer een Giant dat is me wel duidelijk, ik had die fiets lopend nog sneller afgeleverd daar. Ben wel blij dat ik een MTB krijg van de LBS waarop ik mijn kunsten kan vertonen, vind ik wel een stuk service....


/edit Castor
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Jammer dat Giant je niet zo behandelt zoals ze dat normaal zouden doen, ik hoor verder vaak wel goede berichten over de service van Giant.
Aapjes
Genius
Genius
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 29 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Episch Vonkende Yeti

Ik ook!

Als ik mijn MCM doorspring met de Urban in Arnhem zondag, krijg ik geheid een nieuwe!
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

alleen binnen hoeveel weken....
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

ff back to the point, wat verwacht je van bijv. Ghost ?
Heb toch sterk de indruk dat e.a. ook sterk afhankelijk is van je LBS.
Ik heb hele goede (en supersnelle!) ervaring met de Giant service.
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

In dit geval ligt het niet aan mijn LBS. Mn LBS geef ik voor zijn service een dikke 10. Die mensen daar balen verschrikkelijk van mijn fiets, het is een van de beste fietsenmakers van het land.

Ik ging met mijn brief van giant naar de LBS zij belden gelijk met Giant om het allemaal te regelen, daar was ik zelf nog bij. Giant beloofde een snelle afhandeling, ze zouden de fiets op donderdag (ik bracht hem woensdag) al meteen laten ophalen. Op die dag zou het transportbedrijf dat fietsen bezorgt voor Giant ook naar mn LBS komen.

Vervolgens gaat er van alles "mis" tussen die 2 bedrijven. Giant geeft te laat het ophaalbericht en het transportbedrijf kan geen fiets ophalen zonder dat bericht. Er moeten bonnen op de fiets, waar hij vandaan komt, van wie de fiets is etc.
Giant werkt vervolgens per NR, ze halen je fiets pas op als jou NR aan de beurt dreigt te komen.
In mijn geval pas 2 weken later! De fietsenmaker heeft zelfs tussen die 2 weken nog naar Giant gebelt om te vragen wanneer die fiets nu eindelijk eens kwamen halen, verder hebben ze de lui van het transportbedrijf aangesproken over het feit dat het allemaal zo lang duurde. "geen vrachtbrief, dus we kunnen hem niet meenemen" luidde het antwoord.

Om eens een voorbeeld te geven van de service en alles wat die LBS voor me doet: Problemen met de fiets betekent langskomen en ze lossen het op en wel meteen. Hoe druk het ook is! Geloof me het is er altijd druk, mensen komen van verre om daar fietsen te kopen. Zo verkocht de winkel vorig jaar alleen al 1000 Giants, en dat is niet zijn enige merk (Koga,gazelle,batavus,trek,noem maar op). Ik heb nog nooit iemand iets negatiefs horen zeggen over deze fietswinkel, wanneer er problemen zijn met een fiets wordt dat altijd goed afgehandeld en zo snel mogelijk. De LBS zette een compleet nieuwe deore groep op mn fiets, de fiets bracht ik net voor sluitingstijd maar het was wel de eerste fiets waaraan ze de volgende dag begonnen en om half 11 kon ik hem alweer ophalen. Vervolgens hebben ze Giant gebelt om te vragen of die het vergoeden.

Ik heb nog nooit 1 eurocent betaalt aan de problemen die ik met mijn fiets gehad heb, dat zul je zelden tegenkomen bij andere fietsenmakers. Tevreden klanten staat voorop en uit alles blijkt dat dit meer loont dan alle andere piet praat die je bij veel LBS-ers tegen komt, want bij deze LBS is het altijd druk terwijl het in sommige winkels akelig leeg blijft.



Dat ik die trek nog niet gekocht heb is omdat hij bij een andere LBS te koop staat en ik daar zeker niet hetzelfde niveau en service van verwacht als van mijn huidige LBS. Ik weet ook 100% zeker dat mijn LBS voor een leuke prijs een fiets aan me wil verkopen, zij balen ook van mijn problemen! Daar waar veel andere winkels de gedachte hebben van " zoek het maar uit"

Wat ik van Ghost verwacht

Ik verwacht dat de Ghost een leuke fiets is, geen topper. Het frame zal beduidend minder zijn dan het carbon frame van Trek. De voorvork zal dit ook zijn. Het verschil tussen LX en XT is overbrugbaar en naar mijn mening niet gigantisch groot.

Op het Trek frame zit levenslange garantie voor de eerste eigenaar en bij productiefouten krijg je gratis een nieuw frame. Mocht het frame breken bij een valpartij of iets anders dan krijg je voor een zacht prijsje een nieuw frame.
Bij Ghost zit er 5 jaar garantie op het frame, verder weet ik niet hoe goed de service van Ghost is. Mijn huidge LBS kan de Ghost voor me bestellen, echter heb ik hem ook verteld over de Trek en ze vonden het een prachtige prijs voor die fiets. Wel ben ik gewaarschuwd aangezien het frame al 1800 euro kost en de prijs voor de totale bike al lager ligt.

Ik zal ook niet 1,2,3 weggaan bij mijn huidige LBS, de enige reden om er weg te gaan is die Trek en de prijs voor die fiets. Mocht ik die fiets niet kopen blijf ik zeker bij LBS. :-q
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

themaniac schreef: BLabla Wel ben ik gewaarschuwd aangezien het frame al 1800 euro kost en de prijs voor de totale bike al lager ligt. Blablabla
Waar ben je voor gewaarschuwd dan? Idd, de prijs is wel laag, maar daar moet je juist van profiteren toch.

En waarom kan je niet dezelfde service verwachten bij die LBS waar de Trek te koop staat, je hebt daar toch nog geen ervaring mee?
Don't just train... train right.
@rno
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 1 maart 2004, 16:34
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works Carbon
Contacteer:

@Themaniac: Wellicht mag je nu ook even reclame maken en de naam van je lbs noemen, zeker als jij hem tot de beste van het land rekent.
Aapjes
Genius
Genius
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 29 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Episch Vonkende Yeti

Begint ZEKER met een S.
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Die zitten tegenwoordig ook in Tilburg dan?!
<3
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Fietsenmaker is de 2wieler zit in Udenhout en in Vught.

http://www.detweewieler.nl
Onder de mede-eigenaren bevinden zich namelijk Nederlands Kampioen Fietstechniek en zoals u zelf al kunt begrijpen wordt men dat niet zomaar!
Dat is de monteur die aan mijn fiets sleutelt.


Waarom ik bij andere dealers minder service verwacht?

Meeste andere dealers zijn kleiner, hebben minder gekwalificeerd personeel. Iedereen kan immers een fietsenwinkel openen, om het simpel te zeggen. Hoe vaak hoor je de verhalen over hoge rekeningen, fietsenmakers die maar wat aan klooien enz.. Ik heb nog geen cent betaalt voor alle nieuwe onderdelen op mijn fiets. Dit deels door de garantie van Giant en de rest komt voor rekening van De Tweewieler. bij veel fietsenmakers wordt je scheef aangekeken en krijg je een leuke rekening voor bijv. alleen de arbeidskosten of alleen de nieuwe onderdelen. Mijn fiets heeft hun alleen maar geld gekost, verdienen hebben ze er zeker niets aan gedaan.

Ik vind service belangrijk. Zeker nu ik veel problemen gehad heb met mijn Giant. Iedere fietsenmaker moet zijn boterham verdienen met zijn vak en een kleine fietsenzaak kan nu eenmaal niet dezelfde service geven dan een grote zaak.

Verder is het zo dat ze voor mij alles kunnen leveren wat ik wil hebben. Wil ik een Ghost dan bestellen ze die voor me, een cannondale, Fisher, specialized enz. alles wordt voor me geregelt.
De Tweewielers was genomineerd voor beste fietsenzaak van 2004, wil heel wat zeggen. Verder zullen ze mij voor een zachte prijs een nieuwe bike verkopen, er valt met hun zeker te onderhandelen. Ze zullen er alles aan doen om mij als tevreden klant de deur uit te zien gaan.
Edje
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 7 oktober 2002, 22:42
Mijn mountainbike: Giant anthem X1
Contacteer:

Mjah...
Ik zou zeggen ga eens naar Rings in Goirle. Die zijn ook duur maar hebben wel verstand van mtb's.
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

dat klopt, Rings en De tweewieler zijn de bekendste zaken uit de buurt
dolleman
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: za 16 november 2002, 14:01
Mijn mountainbike: ghost HTX 5100 disc
Contacteer:

je moet natuurlijk ventoux niet vergeten een echte speciaalzaak hoor

ook in tilburg

www.ventoux.nl
kijk voor foto's van men spookje op
http://members.home.nl/c.vanos/
Witte Biker
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: vr 28 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Scale 900SL

dolleman schreef:je moet natuurlijk ventoux niet vergeten een echte speciaalzaak hoor

ook in tilburg

www.ventoux.nl
Inderdaad leuke zaak.Vandaag nog een fiets gekocht.
Vanmorgen besteld en vanmiddag afgehaald.Moesten een paar aanpassingen aan gedaan worden.Zoals ik nu kan bekijken zijn ze goed op de hoogte van allerlei zaken.
Plaats reactie