Trek Superfly of Trek Superfly al elite

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
hardcore-biker
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 21:30
Mijn mountainbike: trek 8000

Beste mede bikers,

Wij zitten te twijfelen over een Trek Superfly 29 aluminium 1799,- of Trek Superfly al elite 29 carbon 2499,-
Heb nog nooit op een carbon fiets gefietst lijkt mij lichter, meer flexibiliteit daar waar het nodig is.
Gevaar bij carbon bij chainchuck dat het frame beschadigt en of breekt???
De trek Superfly aluminium is ook nog eens minder afgemonteerd maar kost 700,- minder.
Mijn vraag zou de carbon fiets veel meer voordeel opleveren om sneller en makkelijker de bergen op te kunnen rijden??
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Ik weet niet waar je precies woont, maar mocht je in de buurt van Oldenzaal wonen of in staat zijn er naar toe te gaan dan kan je op Zondag 4 maart de fiets testen. Ik heb zelf ook zo'n test-dag van Trek gedaan en alle topmodellen gefietst en dat is erg leuk om te doen. Mijn budget was minder hoog, ben met de X-Caliber 29-er naar huis gegaan. Voor mijn gevoel fietst carbon wel wat comfortabeler, minder trilling. En de fiets is natuurlijk gewoon heerlijk licht. Of het het geld waard is weet ik niet :P

Info:
04/03/2012 @ 10:00 – 15:00

Oldenzaal, Nederland

Recreatieterrein Het Hulsbeek
Oude Almeloseweg 11
Oldenzaal 7576 PE
Nederland

Omschrijving evenement
Op zondag 4 maart organiseert Zwiep fietsen ism Trek een mtb en race opstapdag, de mogelijkheid om de nieuwste modellen vrijblijvend test te rijden. De volgende fietsen zijn ter beschikking: Superfly Elite en 100 Elite, Top Fuel 9.8 en de EX 9. voor de racedemo: Madone 5.2C en 5.9C.
roger77
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: vr 18 januari 2008, 22:22
Mijn mountainbike: kona hei hei deluxe 29r Giant Fathom 29er 1 2019

Bij deze even de specs:

Superfly elite

Superfly

En even ter vergelijking

In mijn ogen ga je met de carbon versie niet harder omhoog. Naast het gebruikte materiaal voor het frame vind ik het grootste verschil --> wil je sram of shimano.
Ik persoonlijk zou gaan voor de al versie en met de overige doekoe een lekkere lichte wielset kopen. Of wat in mijn ogen echt iets bijdraagt aan de fiets kijken voor een voorvork met qr15.
Er zullen daarentegen genoeg mensen zijn die liever een carbon frame rijden. Over de stevigheid van carbon frames hoef je je geen zorgen te maken. Anders zouden fabrikanten ook geen frames maken die zo duur zijn. plus hoeveel topics zie jij hier voorbij komen over kapotte frames door chainsuck. En je kunt bescherming aanbrengen.

En nu het beste advies wat ik kan geven, ga test rijden op beide en kom er zelf achter wat je prettig vindt.
Wil je weten hoe de wielset is, even een pb aan kleine tom, die heeft een Superfly 100 met dezelfde wielset.

:-q Succes
HAPPY TRAILS!
hardcore-biker
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 21:30
Mijn mountainbike: trek 8000

Bedankt Sheiky voor je zeer goede advies en tip,

Ik weet wel zeker dat ik daar gebruik van ga maken.
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

hardcore-biker schreef:Bedankt Sheiky voor je zeer goede advies en tip,

Ik weet wel zeker dat ik daar gebruik van ga maken.
Moet je zeker doen! Ik zat zelf te twijfelen tussen een 26" fully of een 29-er hardtail and heb tijdens de testdag 4 fietsen gefietst. Heel verschillend en daardoor erg leuk, maar ook erg leerzaam. Ook zou je verschillende frame-maten kunnen proberen om te zien wat voor jou het fijnste fietst.
In mijn geval waren er op de testdag meer fietsen beschikbaar dan dat er op de site werd aangegegeven. Er waren ook enkele modellen andere modelllen van Trek(slechts enkele en niet 5-10)en er waren van andere merken(via de fietsenmaker) ook fietsen beschikbaar. Kan dus best een leuk dagje zijn.
Ik weet niet of je jer ervoor moet inschrijven, dat was bij mij wel het geval.(niet noodzakelijk bleek achteraf)

Have fun!
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1610
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

roger77 schreef:plus hoeveel topics zie jij hier voorbij komen over kapotte frames door chainsuck. En je kunt bescherming aanbrengen.
:-q Succes
Ik heb een paar jaar geleden een carbonnen Trekframe vernield doordat de achterderailleur vastsloeg. Door de klap sloeg de chainstay doormidden. Ook als ik een alu-frame had gehad was dit door midden geslagen. Deze breuk viel niet onder de garantie. Framebescherming had dit niet kunnen voorkomen. Maar door Trek werd alles wel netjes geregeld met 'crack-replacement'.
Bas
Plaats reactie