epic/fsr?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!

S-works epic disk 04 / FSR anniversary 04??

Specialized S-works epic disk 04
16
50%
Specialized stumpjumper FSR anniversary 04
16
50%
 
Totaal aantal stemmen: 32
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Aapjes schreef:Dan moet je toch eerst harder dan mijn persoontje gaan gaan? En ik zie mezelf dat nog niet doen! Jammer!


En heel snel kappen met die Hentai meuk van je!
Blaat
Aapjes
Genius
Genius
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 29 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Episch Vonkende Yeti

Kus!

Iig: je hentai apparaat is wel weg!
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

kus terug
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Ik vond em net zo mooi!

O ja, laat ik maar on topic gaan.
<3
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Anders ik wel.

Als het om de looks gaat, dan vind ik heel persoonlijk de Epic mooier. Gaat het echter om een mooie veelzijdige bike voor de doelen die Kaka beschrijft dan absoluut de Stumpjumper.

Waarom? Nou: die instelbare achterdemper t.o.v. de automatische lockaout van de Epic. Bij de stumpjumper kun je in standje 1 de klassieke FSR vering benutten (dus zonder anti-bob of wat ook), wat fijn is bij bijvoorbeeld afdaling die wat meer karakter vragen. Wil je wel vering maar wat minder bob, dan zet je de achterdemper op standje 2: ProPedal, al zijn de ervaring daarmee wisselend. En voor als je op de weg je no-fully vriendjes bij wil houden is er standje 3: Full Lock-out. Oftewel: je kunt zelf kiezen of de bike wel of niet star is, ipv dat de fiets dat voor je kiest, maar je kunt de fiets dat ook min of meer laten doen.

Voor de rest zijn specs vrijwel eender, het frame is anders maar M4 is al heel mooi en inruilwaarde... tja, ik denk dat het weinig uitmaakt. De Epic is een echte racer, maar ook erg trendgevoelig (volgens jaar ander kleurschema en je bike is meteen minder waard), de Stumpjumper misschien iets minder hip, maar wel een collector, want de Anniversary edition.

Oftewel: of je moet echt voor de looks willen gaan (en dan verschillen de smaken gelukkig erg) maar anders zou ik voor jou doelen gewoon de Stumpjumper nemen.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Kaka
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: di 6 mei 2003, 15:35

Dat is inderdaad het gevoel dat ik ook een beetje heb. De epic vindt ik ook mooier, maar dat mag natuurlijk geen doorslaggevende reden zijn. Zit waarschijnlijk niet veel anders op dat ik ook de stump een keer moet gaan testrijden. Duurt natuurlijk wel weer ff voordat die beschikbaar zijn voor testritten en de anniversary is een beperkte oplage...

Weet iemand toevallig of de herfst editie van 'singletrack' (UK magazin) al uit is? Daar staat als het goed is een exclusief testverslag van de stump in. Is iemand hier op geabonneerd?

Kas
Redfish
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 12:42
Mijn mountainbike: Scandium, XTR Disc, Reba Team Air, American Classic, Ritchey WCS, SLR TT, Thomson Elite
Contacteer:

Niet mijn smaak die frames van specialized. Waarom mag mooier vinden geen reden zijn? Vind ik wel, als je iets vergelijkbaars krijgt, alleen effe afvragen of het je waard is.
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

Redfish schreef:Niet mijn smaak die frames van specialized. Waarom mag mooier vinden geen reden zijn? Vind ik wel, als je iets vergelijkbaars krijgt, alleen effe afvragen of het je waard is.
Omdat als je dit topic goed hebt gelezen je zult zien dat de bikes niet vergelijkbaar zijn, duh!!!

Het karakter van bijde bikes is anders.

De epic = een racer
De Stump = een allrounder
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Jass schreef:
Redfish schreef:Niet mijn smaak die frames van specialized. Waarom mag mooier vinden geen reden zijn? Vind ik wel, als je iets vergelijkbaars krijgt, alleen effe afvragen of het je waard is.
Omdat als je dit topic goed hebt gelezen je zult zien dat de bikes niet vergelijkbaar zijn, duh!!!

Het karakter van bijde bikes is anders.

De epic = een racer
De Stump = een allrounder
Of nog iets genuanceerder: als ie mooier is en niet voldoet aan wat je ermee wilt (of nog erger: gewoon niet goed zit) dan ben je mooi de pineut.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Aapjes
Genius
Genius
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 29 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Episch Vonkende Yeti

En toch ben ik het niet helemaal met Jass eens dat een Stoempjumper een allrounder is. Een Rukhopper, das een allounder. Stoempjoemper is toch echt wel een hele snelle XC foelie.
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

Aapjes schreef:En toch ben ik het niet helemaal met Jass eens dat een Stoempjumper een allrounder is. Een Rukhopper, das een allounder. Stoempjoemper is toch echt wel een hele snelle XC foelie.
Met 100 mm voor en achtervering wordt de stoempjoemper :-q toch wel als all-rounder gekwalificeerd.
Over de looks van de bikes, zelf vind ik het nieuwe fsr frame erg gaaf, ziet er gewoon hightech uit. Maar het ligt idd aan wat je ermee wil doen. Kun je die bikes niet een dagje of paar uurtjes testen? Bij sommige shops kun je zo'n bike huren en als je 'm dan koopt krijg je dat geld weer terug, dan kan je ze allebei een daggie uitproberen, wel nuttig als je praat over 5000 :o Euries.
Aapjes
Genius
Genius
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 29 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Episch Vonkende Yeti

Veerweg is niet alles. Geometrie is echt wel sportief. Dat. Is wat ik bedoel.
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

Aapjes schreef:Veerweg is niet alles. Geometrie is echt wel sportief. Dat. Is wat ik bedoel.
Da's zeker waar (Een rukhopper heeft trouwens toch dezelfde geometrie alleen mindere onderdelen, of is dat in 2004 niet meer zo?)
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Sjase schreef:
Aapjes schreef:Veerweg is niet alles. Geometrie is echt wel sportief. Dat. Is wat ik bedoel.
Da's zeker waar (Een rukhopper heeft trouwens toch dezelfde geometrie alleen mindere onderdelen, of is dat in 2004 niet meer zo?)
De 2004 rukhopper is niet meer verkrijgbaar in FSR versie alleen nog
maar hardtail.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Kaka
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: di 6 mei 2003, 15:35

Vergis ik me nou, of is de meerprijs van de anniversary over de Pro het verschil in onderdelen helemaal niet waard? 2000 euro voor crossmaxen i.p.v. twee nog steeds hele redelijke wielen, xtr-groep i.p.v. xt (en achterderraileur was al xtr bij de pro), en nog een paar 'kleine' dingen. En de pro heeft daarbij al wel spd en de anni niet (520 dat wel, maar toch). Dit verschil is toch niet meer dan zo'n 1000 euro? Zit dat dan alleen in het feit dat iemand 'anniversary' op het frame gevingerverfd heeft en het daarmee een 'special edition' is?

Kas

p.s. dit zijn de specs:

anniversary: http://www.specialized.com/SBCBkModel.j ... qqo.j27005

pro: http://www.specialized.com/SBCBkModel.j ... qqo.j27005
Plaats reactie