maatvoering cannondale

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
franskem
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: zo 28 september 2008, 15:06

Met welke inch maten komen de optimo/de F en het vorige model Scalpel(demper achter de zadelpen) M en L overeen?

Ik heb een santos scc gehad in 19", een orbea popR in 18" en een epic (2006) in de maat M.
Deze fietsen waren goed qua maat.

Ik heb wel eens gereden op een scale35 in L en die was aan de (te) grote kant.
This is a call to arms for some of you. It is for me too. Stop all the things that make you a pussy and steal your energy. Get your life back. - Jim Wendler
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Een scale35 in L is vergelijkbaar met 19".
Maar als een Scale in L te groot is dan is een Scalpel in L waarschijnlijk ook te groot.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Vorige model Scalpel (<2008) in Large heeft een 56cm zadelbuis,
De F serie en Optimo's zijn in L 19''.

Maatvoering Scalpel van dat type is erg apart; de XL is bijvoorbeeld hetzelfde qua zadelbuis, maar is langer in de bovenbuis. De Medium is dan weer zowel lager als korter.
Als de Large van een Scale te groot is moet je voor de oude Scalpel een M hebben, een Optimo hardtails zal op het randje zijn tussen M en L.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
franskem
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: zo 28 september 2008, 15:06

even een oud bericht terug omhoog halen.
Ik ga van de week naar deze fiets kijken.

http://nl.kapaza.be/vi/60382101.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


iemand een idee waar ik op moet letten?

-staat van tandwielen, ketting, wielen
This is a call to arms for some of you. It is for me too. Stop all the things that make you a pussy and steal your energy. Get your life back. - Jim Wendler
dag
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: za 28 januari 2012, 00:15
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 29er Carbon 2

Niet te vergeten: frame inspecteren op scheurtjes. C'dale geeft nl alleen garantie aan 1e gebruiker. Overigens lijkt mij vraagprijs aan de hoge kant.

Suc6!
Plaats reactie