E-DH Bike zelfbouw project

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
SpeedDemon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 18 maart 2012, 13:10
Mijn mountainbike: Bulls Black Adder Team '10

Helemaal top! Mooi stukje huisvlijt! :-q
Heb een dolle stier onder m'n kont.
eefsanders
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: do 21 april 2011, 23:39
Mijn mountainbike: Scott Genius 20
Contacteer:

mud mate schreef:Maar ja als het werkt kan hij dadelijk wel elke berg omhoog en niet alleen die waar een lift is...
Dat moet toch helemaal geweldig zijn, zeker met een aktieradius van zo'n 20km!
Erg leuk project en ik weet zeker dat we er zeer binnenkort een hoop tegenkomen in de Alpen, vorig jaar hoorde ik er daar al een hoop verhalen over.
jopieklep
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3076
Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Panasonic m1500
Contacteer:

:lol: :lol: Wat een apparaat!! Geweldig, pas maar op dat je zorgverzekeraar het niet ziet :tong :tong . Eenzelfde soort actie ben ik ook van plan om te maken maar dan ingebouwd op een ligfiets (en met 1/10e van jouw budget :wink: ). In elk geval mooi om te zien dat er nog mensen zijn die wél out of the box durven te denken :-q
monkey7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: zo 4 april 2010, 13:16
Mijn mountainbike: Heeft een magische koppeling

Zo kritisch als ik was toen je met dit project begon zal ik nu even door het stof moeten.

Je hebt een lastig project met een betrekkelijk bescheiden budget tot een goed resultaat gekregen. Echt goed gedaan, respect!

Denk dat jopieklep erg blij wordt van ervaringen delen :)
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

vraagje vooraf : waarom staat dit niet in Show Your Stuff :~
kan dit niet verplaatst worden??

verder : werkelijk prachtig, dergelijk "quirkyness" kan ik echt wel waarderen :-q

Die "kan niet, zinloos, bent niet wijs, waarom zou je..." opmerkingen zijn wel opmerkelijk trouwens.
Als iemand naar de winkel rent, zijn/haar hele spaarpot simpelweg omkiepert voor massaproductie sram of xtr spullen vliegen hier gelijk ontelbare oooeh's, aaah's, goed gedaan en harde plassers over het scherm maar als iemand op een eigenzinnig en originele manier zijn eigen concept ondanks tegenslagen vertaalt naar werkelijkheid moet men blijkbaar nog even op gang komen....


misschien heb je wel een soort niche ala snowbikes aangeboord :lol:
Laatst gewijzigd door vasquez op za 5 mei 2012, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

lol, ik zie nu pas je "inspiratie-filmpjes"

ik zie dergelijke toepassingen best zitten eigenlijk, zou er nog wel meer kunnen bedenken al zal dat hier in NL nooit door de wetgeving komen als "fiets" vrees ik.

op een DH bike nog niet eens zo'n slecht idee
enpro
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 9 oktober 2005, 23:14
Contacteer:

Leuk om te zien dat er toch nog mensen enthousiast zijn :-q.
Ben er inmiddles half limburg mee door geweest (500km+) dus alles flink getest en tot nu toe blijft alles netjes inelkaar zitten. Zelf na een paar glijders bleven de accu's netjes zitten terwijl alles gewoon met dukttape zit vast geplakt. 8)
De komende weken ga ik echt serieus beginnen met het bouwen van een carbon omhulsel voor de accu's en eventueel het frame toch maar zwart te spuiten om alles toch wat "stealthier" te maken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Filmpjes komen eraan :-q
Gebruikersavatar
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 17:07
Mijn mountainbike: Merida TFS Matts XT-Edition(RS SID/BRm775)

ik ben in elk geval blij dat je niet zegt dat je half limburg bent doorGEFIETST. ik ben wel benieuwd naar je filmpjes, en wat je er precies mee doet. draag je trouwens ook aangepaste bescherming?
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Ik vind het wel leuk om te zien, vooral die korte spaakjes in dat achterwiel. Zal niet erg veel rek in zitten :lol:
Ben benieuwd naar de carbon huls.
Gebruikersavatar
Rubenio
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: za 24 maart 2007, 15:00
Mijn mountainbike: Kona Unit

hehe :P dit is een gruwelijk vette bike. Stiekem loop ik ook al een tijd rond om zoiets te bouwen maar ben alleen niet zo thuis in elektrotechniek.
Gebruikersavatar
zeepkist
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 4 oktober 2010, 22:49
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9 2012, Ibis Ripley v4

Gaaf project!
Plaats reactie