Licht Rohloff frame

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Livio Livius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 518
Lid geworden op: zo 9 augustus 2009, 20:49

Voor een nieuw project zoek ik een licht (alu/Ti) frame om een Rohloff naaf te monteren. De meeste specifieke Rohloff frames zoals Idworx of Santos zijn redelijk zwaar. Verdere eisen excentrische as en montage firmtech hs33 remmen. Tevens moet het ook geen 3 in dozijn frame zijn en beschikbaar in 17,5 of 18 inch.
Wie heeft er suggesties.
Meld je aan als bloeddonor. Bel gratis 0800 - BLOEDBANK of kijk op http://www.sanquin.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Race: Canyon Ultimate CF SL - Mtb: Idworx MR
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Frames waar HS 33 firmtech remmen op passen zijn dus gezaaid volgens mij. Ben benieuwd wat je speurtocht gaat opleveren. Weet je zo wat een Idworx MR frame weegt? Heb zelf wel zo'n fiets maar heb geen idee hoe zwaar het frame is.
jb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 23 oktober 2005, 14:04
Mijn mountainbike: Transition

Endorfin heeft ook Rohloff frames,ook een sl uitvoering volgens mij.
Je kan daar ook je wensen doorgeven dus als je zegt dat je die Maguras wil monteren dan kunnen ze dat maken voor je.
ventourist
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 904
Lid geworden op: di 7 september 2010, 18:50

Jouw vraag is mijn vraag, ik heb het antwoord ook gezocht, maar niet gevonden. Enigste Firmtech frame dat los te koop is van Santos. Heb jij een indicatie wat het gewicht daar van is?
De Endorfin-site ligt er even uit, ik meen dat die geen excentrische bracket gebruiken.
http://www.dekaleberg.nl/voorbereiding2 ... t#tot-slot" onclick="window.open(this.href);return false;
Livio Livius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 518
Lid geworden op: zo 9 augustus 2009, 20:49

Eventueel geen firmtech maar wel HS33 is wellicht ook een optie.
Meld je aan als bloeddonor. Bel gratis 0800 - BLOEDBANK of kijk op http://www.sanquin.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Race: Canyon Ultimate CF SL - Mtb: Idworx MR
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

overgenomen van http://www.mi-tech.de/massrahmen.html

Maßrahmen

alle Mi:Tech Modelle werden auch als Maßrahmen gefertigt!

Jenseits der Norm - Jenseits der Grenzen - Jenseits der Träume

Jeder Körper ist einmalig, individuell und so trifft man bei technischen Normierungen an Grenzen. Deshalb passt der Rahmen von der Stange nicht! Die Proportionen Höhe zu Länge des Rahmens stimmen nicht oder es ist einfach nur der falsche Winkel des Steuer- oder Sitzrohrs. Für einen Mi:Tech - Maßrahmen sprechen folgende Argumente:

● ein Maßrahmen der hundertprozentig auf Sie angepasst ist
● Ihre Wünsche werden von uns zu einem einzigartigen Rahmen verbunden
● Mehrkosten gegenüber einem Standartrahmen bleiben verhältnismäßig gering
● nutzen Sie auch die Vorteile eines Maßrahmen, wie auch viele Spitzenathleten
● durch unsere fachliche Beratung erhalten Sie den optimalen Rahmen für Ihren gezielten Verwendungszweck.

● Hier noch ein paar Beispiele für die Individualität eines Maßrahmen
● Steuerrohr : 1" oder 1,1/8" oder 1,5" oder integrierter Steuersatz
● Ausfallenden : mit oder ohne Scheibenbremsaufnahme
● Rohloff Ausfallenden
● X12 Steckachsen Ausfallenden
● BB86 Tretlagergehäuse
● Züge : Innenverlegte Züge, Position der Zuganschläge selbst bestimmen
● Bremsen : Firm-Tech Sockel hinten , bei Scheibenbremse können die Canti-Sockel entfallen
● einige Beispiele für Maßrahmen finden Sie in der Gallerie.

Afbeelding
- Rohloff-naaf: check - HS33 Firmtech: check - Excenter: geen idee - als los frame verkrijgbaar: check - aandelen in: neen -
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Livio Livius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 518
Lid geworden op: zo 9 augustus 2009, 20:49

Ziet er goed uit. Snel even op de website gekeken en prijs is ook nog eens aangenaam. En ja excenter bb.
Meld je aan als bloeddonor. Bel gratis 0800 - BLOEDBANK of kijk op http://www.sanquin.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Race: Canyon Ultimate CF SL - Mtb: Idworx MR
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Je zou je vraag nog eens in een of ander Duits MTB-forum moeten stellen. Er zijn vast nog wel meer frames die aan jouw wensen voldoen. Duitsland is per slot van rekening de Heimat van de Rohloff-naaf, van de HS-33 Bremsen en er zitten heel wat leuke framebouwers.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Volgens mij doet Mi-Tech ook custom dingetjes zoals kabelloop e.d.
En als je budget groot genoeg is kun je hier mooi tita maatwerk kopen :): http://www.rewel.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Vrijwel alles mogelijk, alleen firmtech nokken heb ik er nog niet gezien (maar hoe moeilijk zijn die...)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Freddie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 552
Lid geworden op: za 5 februari 2005, 23:42
Mijn mountainbike: Van Nicholas Zion 29er

Van Nicholas
Hoeveel plezier ik ook heb gehad met het uitzoeken en bouwen van m'n Zion, het rijden blijft toch het leukst
josvveen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 30 juni 2010, 21:50

Zelf heb ik een Idworx MR, geen idee hoe zwaar deze is.

Hou er rekening mee dat als je achter HS33 Firmtech remmen wilt monteren een erg sterk frame nodig hebt.
Bij slappere frames kun je beter de standaard HS33 monteren, de krachten van de rem worden dan deels opgevangen door de Boosters.
Gang is alles.
Gebruikersavatar
Reakon
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 524
Lid geworden op: vr 23 januari 2009, 18:46
Mijn mountainbike: Radon ZR race 29'er 8.0
Contacteer:

santos frame is dacht ik 1200gram.
Zal het even voor je navragen indien gewenst :)
16-04 - Nieuwe blog post: Nieuwe bike, nieuwe ervaringen: Radon ZR Race 8.0 29'er

Gezocht: 1 malig bikeverlichting lenen, wie kan mij helpen?

4418km by bike. Canada to Mexico. Alone.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Volgens mij heeft Livio Livius al een Idworx Mountain Rohler. Denk dus niet dat daar zijn interesse naar uitgaat. In de 55 cm uitvoering weegt mijn Idworx MR met XT pedalen en bidonhouders (verder standaard uitgevoerd) 12,5 kg.
evg3
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 25 februari 2011, 11:22
Mijn mountainbike: Santos SCC02

Heeft iemand evaring met mi:tech? Kan je alleen bij fabriek bestellen? (ik wil complete fiets - ben niet handig en heb vooral geen tijd, hence de Rohloff met Gates).
Vind het een schitterende fiets om te zien... maar rijden is wat telt.
Rij nu op Santos zonder Rohloff maar ben wat verder aan het kijken. Van Nicholas Zion, eventueel Santos en nu toch ook de Mi:tech RO EX staan nu op de longlist.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Tijdens een MTB clinic in de Eifel viel me de fiets van onze instructeur Uli op: een titanium hardtail met lefty van het merk Kocmo (had er nooit van gehoord, maar zag er wel mooi uit). Ze hebben ook een Rohloff frame (keuze uit excentrisch BB of met drop-out spanner) en veel valt te customizen (ook de remnokken):

http://www.kocmo.de/en/products/?visit= ... &id=100028

Ook frame op maat kan.
Plaats reactie