Nishiki K29 (Big Foot) kopen of niet kopen?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
signer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 15 oktober 2007, 16:01
Mijn mountainbike: CUBE STEREO - BITCHBIKE (no name)

Hallo iedereeeeeen,

Ben aan't uitkijken naar een budgetvriendelijke 29" voor bij m'n stereo en bitchbike en eventueel die laatste naar het fietsenkerkhof te verwijzen :cry: :cry: :cry: :cry:
Deze was er één dat ik ook op het oog had.
Nishiki K29
Iemand ervaringen hiermee en de pro's en contra's please :-q :-q :-? :-? :roll: :roll:
Alvast bedankt :-q
Laatst gewijzigd door Wicked DJ op za 4 december 2010, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Alsjeblieft, spaar ons het GESCHREEUW in je topictitel. Nergens voor nodig en reuze irritant.
Mu``
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1332
Lid geworden op: wo 9 september 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Close to Jedi.
Contacteer:

Hans van Zuylen... doe maar niet.
patrickV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 222
Lid geworden op: wo 4 juni 2008, 20:34
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 1 2012
Contacteer:

Mu`` schreef:Hans van Zuylen... doe maar niet.
Dit is wel wat kort door de bocht!!
Een beetje uitleg/motivatie erbij misschien??
http://www.mtbtilburg.nl" target="_blank
bogak
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: di 5 december 2006, 00:25

De verkoper is hier al meer besproken, zie:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 33&start=0
signer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 15 oktober 2007, 16:01
Mijn mountainbike: CUBE STEREO - BITCHBIKE (no name)

Mu`` schreef:Hans van Zuylen... doe maar niet.
Slechte ervaringen mee,geruchten ..... :cry: :cry:
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Lastig, de prijs/kwaliteit maakt het een leuke bike.

De vraag is dus wel een beetje of dit daadwerkelijk het 2009 model is.

Googlen op Nishiki maakt het niet duidelijker (of je moet één vd Scandinavische talen goed beheersen), maar Nishiki heeft al vele jaren 29ers in het assortiment. De laatste jaren niet meer in NL verkrijgbaar en de eerste frames waren ook niet heel stevig/stijf, maar die ontwikkeling is bij alle producenten de laatste jaren hard gegaan. Ik verwacht dus dat Nishiki ook met z'n tijd is meegegaan.

Wil je een nieuwe 29er, dan komt alleen de Trek Mamba in de buurt van 'budgetprijzen', de afmontage is dan minder. Anders ga je al snel naar 800 Euro, maar dan heb je wel een 2011-model.

Kleine waarschuwing: de kans is aanwezig dat de 29er zo goed bevalt, dat de Stereo de schuur niet meer uitkomt. Waarom dan niet direct wat meer investeren in een strakke 29er :P

Succes
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

Googlen op Nishiki maakt het niet duidelijker
http://translate.google.nl/ zorgt er voor dat iedereen een behoorlijk woordje scandinavisch kan lezen (of schrijven)

Googling ikke gør det klarere på Nishiki
Google-hakuja ei tehdä selkeämpi Nishiki
Googling gjør det ikke klarere på Nishiki
Googla gör det inte tydligare på Nishiki
peerke1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 16 september 2009, 12:15
Mijn mountainbike: Canyon Lux..Giant Revolt gravelbike en Giant TCR recert

heb het idee dat het geen 2009 model is heb zelf voor 4 jaar terug 2 maanden op zo een 29er rondgereden.
Denk dat het meer richting 2007-2008 is.
Moet wel zeggen dat ik het zelf een zeer prettige bike vond,heb hier mee rondgereden omdat ik toendertijd net
mijn sherpa bij MTBfool heb gekocht. omdat ik hier ff op moest wachten had ik tijdelijk de nishiki meegekregen.
Ik vond het zelf een strakke goedsturende bike.
Canyon Lux alp/fen kleur.. Giant Revolt gravelbike..Giant TCR advanced recert
partyboj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 456
Lid geworden op: di 4 juli 2006, 18:20
Contacteer:

Dit frame is al aardig oud (2002), zie: http://www.bikeshops.de/Bikeshops/BikeI ... ot+K-29+LX" onclick="window.open(this.href);return false;
Die voorvork die erin zit is trouwens een hybride vork (south), in eerste instantie niet bedoeld voor mountainbikes!
signer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 15 oktober 2007, 16:01
Mijn mountainbike: CUBE STEREO - BITCHBIKE (no name)

Cubie schreef: Kleine waarschuwing: de kans is aanwezig dat de 29er zo goed bevalt, dat de Stereo de schuur niet meer uitkomt. Waarom dan niet direct wat meer investeren in een strakke 29er :P
Meer dan thx iedereen voor de reacties :-q :-q :-q :-q :-q
Ipv duidelijkheid krijg ik nog meer twijfels :~ :~ :~
Begin dan toch zwaar te twijfelen om mijn budget tot 1000€ op te trekken,maar wat koop ik dan best voor mijn money :~
En mocht deze 29er mij zo sterk bevallen dat mijn stereo de deur uit mag wil ik er gerust nog meer €tjes aan spenderen, :tong maar onbekend is nog altijd onbemind dus ik weet het ook niet.

I now, heb forum al doorzocht welke 29er maar zou het op de duur niet meer weten.
Reeds vooraf bedankt voor jullie bijdragen :-q :-q :-q :-q
Mu``
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1332
Lid geworden op: wo 9 september 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Close to Jedi.
Contacteer:

patrickV schreef:
Mu`` schreef:Hans van Zuylen... doe maar niet.
Dit is wel wat kort door de bocht!!
Een beetje uitleg/motivatie erbij misschien??
Je hebt gelijk, mijn reactie was te kort, maar zo geplaatst om de topic starter te waarschuwen.

Om een lang verhaal kort te maken (lees voor meer info ook het andere topic):

- Veel te veel geld voor wat je krijgt
- "Slinks" adverteren... d.w.z. ruim omgaan met begrippen zoals "nieuw" en "nieuwwaarde"
- Frame is dus van 2002. Ik heb het zelf niet nagekeken, maar "voelde" al dat dit nooit het 2009 model kon zijn.

Met dit soort praktijken val je als verkoper voor mij echt af.
partyboj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 456
Lid geworden op: di 4 juli 2006, 18:20
Contacteer:

Je wilt een 29'er, veel waar voor je geld, iets aparts (oranje) en vindt een vaste vork ok?
Check: http://www.on-one.co.uk/i/q/CBOO29INRA/ ... -29er-race" onclick="window.open(this.href);return false;
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

signer schreef:maar wat koop ik dan best voor mijn money
Ondanks dat het er niet duidelijker op is geworden, heb je toch zelf wat bikes in het hoofd? Dat is mogelijk makkelijker 'adviseren', dan dat menigeen hier een hele lijst gaat opnoemen.

Wat lijkt je wat?
Freddie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 552
Lid geworden op: za 5 februari 2005, 23:42
Mijn mountainbike: Van Nicholas Zion 29er

Zowel frame als vork zijn oud, niks nieuw aan.

Frames worden allemaal geleverd met een schijfremoptie, die zit hier niet op. Dat betekend dat het frame al zeker 5 jaar oud is.
Hoeveel plezier ik ook heb gehad met het uitzoeken en bouwen van m'n Zion, het rijden blijft toch het leukst
signer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 15 oktober 2007, 16:01
Mijn mountainbike: CUBE STEREO - BITCHBIKE (no name)

Cubie schreef: Wat lijkt je wat?
Het liefst had ik er eentje met een verende voorvork en no single speed al hoewel respect voor de single speed bikers :-q :-q het is pure en een filosofie.
Indien jonger kon ik me hierin zeker vinden,maaar ouder worden.......... :-{ :-{ :-{ :-{
Voor duidelijkheid,na overleg met moeder de vrouw is 1300€ de max. prijs :lol: :bier: :kiss:
Idd,had deze in gedachten na wat rondkijken vandaag en niet in volgorde van nummers :~
1 , 2 , 3, 4 , 5 en ietske minder afgemonteerd 6

Thx vr advies
Plaats reactie