advies over een nieuwe XC - all mountain combo?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

De Roscoe gaat compleet voor feestprijzen weg momenteel :tong
(als frame niet los te krijgen)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
TreeBasher
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 14:28
Mijn mountainbike: Giant XTC 29", Agent!Bikes Cooper
Contacteer:

de fisher en beide cannondales vind ik (sorry dak het zeg) best lelijke frames, dan geef ik liever wat meer uit aan een iets mooier frame.

En de yeti 575, weet iemand daar een prijs in nederland van? Wicked, jij zei dat je hem niet echt betrouwbaar vond voelen op de ruigere stukken, hoezo?

op de yeti site staat ie als 1790$ frame only, maar ik verwacht dat ie als ie in nederland is wel wat duurder zal zijn.
Laatst gewijzigd door TreeBasher op vr 4 september 2009, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Keihard.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

TreeBasher schreef:ik verwacht dat ie als ie in nederland is wel wat duurder zal zijn.
Reken op 1900 euro, frame only 2009 model. Voor 2010 verandert er in principe niks (hoogstens wat kleuren, ALS ze dat al doen; tot nu toe geen spoor in die richting).

Wat voor maat heb je nodig? Zeker geen large?
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
TreeBasher
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 14:28
Mijn mountainbike: Giant XTC 29", Agent!Bikes Cooper
Contacteer:

ben nu 15 jaar, 1.77, ben zeker van plan m op de groei te kopen, over mountainbikematen weet ik
niet egt veel.
Wicked DJ schreef:Wat voor maat heb je nodig? Zeker geen large?
Hoezo, heb je r nog een staan? xD

Weet iemand wat over het merk Chumba, ik zie hier twee mooie frames van hun staan voor niet al te veel (1500 - 1900)

EDIT: binnenbeen is 78
Keihard.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

TreeBasher schreef:EDIT: binnenbeen is 78
Da's bij Yeti toch echt een medium...
Ik heb nog wel een Yeti staan ja :tong

Chumba ken ik wel, maar me er nooit in verdiept.

Neem in ieder geval geen overhaaste beslissingen, want je mist nog een beetje de richting merk ik ;)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
TreeBasher
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 14:28
Mijn mountainbike: Giant XTC 29", Agent!Bikes Cooper
Contacteer:

Ik orienteer me nu een beetje en begin volgend jaar kijk ik weer wat er met het nieuwe seizoen is gekomen, ik heb het geld toch nog niet.

Wat bedoel je met "de richting missen"
Keihard.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

TreeBasher schreef:Wat bedoel je met "de richting missen"
Dat je nog alle mogelijkheden open laat. Maar gezien je antwoorden tot nu toe is dat verklaarbaar; echt concreet ben je nog niet op zoek.
Begin volgend jaar kan de wereld wel vergaan zijn ;)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
TreeBasher
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 14:28
Mijn mountainbike: Giant XTC 29", Agent!Bikes Cooper
Contacteer:

ah, ik begrijp...
jah, op dit moment is mijn idee een fiets waarmee je kan xc'en en trail mee kan rijden, +- 150mm veerweg voor, achter heb ik niet zo'n idee van. Ik kijk nog niet specifiek naar één merk, maar een fiets moet voor mijn gevoel wel wat stijl hebben. Single- of double pivot, float, of vpp weet ik nog te weinig van om er een uitspraak over te doen.

afmontage weet ik trouwens wel ongeveer.
Wicked DJ schreef:Begin volgend jaar kan de wereld wel vergaan zijn
jup, maar volgend jaar kan mijn portomonnee ook vol zitten met flappen. :p
Keihard.
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

morewood shova st mis ik nog ..
komen in duitsland nog wel eens voor prettige prijzen voorbij ( oa jehlebikes)
bobby
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: zo 20 april 2008, 21:44
Mijn mountainbike: YT- TuEs FR - Giant Trance - Commencal Maxmax
Contacteer:

tja, ik heb met de trance goede ervaringen. Kan hem je zeker aanraden :wink: . Kan zowel XC aan als het ruigere werk. En heeft zich in parken zoals Leogang, Winterberg, én BWB DH (die laatste op weinig snelheid, dat dan wel :tong ) goed bewezen.

grtz bobby
TreeBasher
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 14:28
Mijn mountainbike: Giant XTC 29", Agent!Bikes Cooper
Contacteer:

lijstje = nu
Yeti 575 £1599 6,2 lb
SC Heckler £1199 6,4 lb
SC Blur ST £1799 6,4 lb
Morewood shova ST €1599 7,0 lb

Dat maakt de morewood wel de zwaarste, maargoed wat is 300 gram nou...?
Laatst gewijzigd door TreeBasher op vr 4 september 2009, 19:20, 4 keer totaal gewijzigd.
Keihard.
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

hiero

Let wel dit is de shova ST ( short travel ) , de LT ( long travel ) wil je niet als xc fiets hier gebruiken. De ST is een stuk veelzijdiger..
TreeBasher
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 14:28
Mijn mountainbike: Giant XTC 29", Agent!Bikes Cooper
Contacteer:

Danke schön
Keihard.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

TreeBasher schreef:Danke schön
Je kan voor gebruikservaringen Kermit zijn topic bekijken in S-Y-S of hem eens PB-en met wat gerichte vragen...
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16771
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Wicked DJ schreef:
TreeBasher schreef:Danke schön
Je kan voor gebruikservaringen Kermit zijn topic bekijken in S-Y-S of hem eens PB-en met wat gerichte vragen...
U riep mij? ;-)

Om te beginnen kan ik je over bikeparkgebruik niet wijzer maken over de Shova. Wil ik nog steeds weleens aan gaan ruiken, maar is er nog niet van gekomen. Gezien meneer Morewood's downhillverleden zal dat wel goed zitten.

Als xc-toerbak (NL, Limburg/Ardennen/Alpen) heb ik hem nu ruim twee jaar in gebruik, en ben er superblij mee. Afgemonteerd voor xc zit-ie rond de 13,5kg compleet (maat S). HET sterke punt van de Shova vind ik het stuurgedrag, superwendbaar zonder nerveus te worden. (Zit nog steeds te zoeken waar Patrick M. die mindreader-chip verstopt heeft :-))

Het frame is prima afgewerkt, een stukje vakwerk. Minpunten? Stickers niet onder blanke lak, t/m 2007 de kabelloop, en voor puur xc-gebruik is de zithoek iets flauw, hou er rekening mee dat je ws een zadelpen zonder setback nodig hebt.

Een model steviger binnen het Morewood-gamma zit de Mbuzi (160mm).
Maar die wordt voor xc wel een beetje erg heftig...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie