Wat is er mis met een Cube?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gesloten
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Jelle1707 schreef:In tijden van economische crisis zijn mensen sneller geneigd naar de prijs te kijken. Vandaar dat Cubes veel verkocht worden.
Ik denk dat er (per jaar) meer Cube's verkocht zijn vóór de crisis...

Maar goed, de verkoopaantallen was geloof ik niet im frage.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

stoever schreef: Ligt er ook net aan welk assortiment de LBS voert....
Ik denk dat dat ook een bijdrage is aan het aantal verkochte cubes
Smoked
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: za 23 februari 2008, 23:15
Mijn mountainbike: Cannondale Rz one-twenty one
Contacteer:

Tijdens de Houffa marathon viel het me op dat er veel cube's om mij heen waren.
Over het algemeen waren het vooral Specialized (duh :D ) en Cube die in de meerderheid waren.
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

LOL, Specialized Epic's waren niet te tellen in Houffa :o

ontopic : Cube is duitse degelijkheid voor een redelijke prijs, kun je in principe geen miskoop aan doen.

Als jij tevreden bent, DOEN en je NIKS van anderen aantrekken!
martinv77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 20 juni 2009, 20:52
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 9.0 HS All Mountain, Nicolai Ufo-ST, Cube Acid

Precies.
Net mijn Acid een beetje gepimpt.
Met nieuwe lock-on handvatten.
Is gewoon een fijne ongecompliceerde fiets
MICHEL UIT BERG
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 542
Lid geworden op: do 2 augustus 2007, 08:56
Mijn mountainbike: lapierre Zesty AM 827 Ei-shock

ik ben vorig jaar ook overstag gegaan na een testrit op een cube

en ik moet zeggen nog geen seconde spijt gehad, had ervoor een scott genius ook een fijne fiets maar de cube is gewoon geweldig.

men heeft t wel eens dat de frames van minder kwaliteit zouden zijn maar van scott zegt men dat d frames degelijk zijn. laat m'n broer nu een gescheurde scott hebben! :roll: bullshit dus, alles gaat kapot
WE ARE BASTA!!!!!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

dorretje schreef:Nu heb ik flink wat posts doorgelezen, maar ik krijg het idee dat er een soort van negatieve sfeer rond cube hangt. Eigenlijk wordt er van alles (trek, cannondale, epic, rose) geadviseerd behalve cube. Vaak hoor je dan dat je beter een goed frame kan kiezen met mindere afmontage. Ik snap niet zo goed wat er nu mis is met zo'n frame van cube en waarom een ander frame nu zoveel beter is. Ik lees geen posts van gebroken Cube fully's. Kan het niet dat ze goedkoper zijn door minder marketing. (ik zie in de tour de Fr best wat trek en cannondale rijden) en duitse efficiente productietechnieken.
Even terug naar de originele vraag. Ten eerste begrijp ik hem niet helemaal. Cubes worden veel genoemd in adviestopics evenals andere 'budget' merken zoals Focus en Bulls. Ik heb dus de indruk dat ze juist wel vaak geadviseerd worden, da's ook logisch want als je volgens bepaalde criteria (XT groep icm. bepaalde vork) zoekt loop je er vanzelf tegenaan.

In adviestopics uit ik nog wel eens wat kritiek omdat veel vragers (en adviseurs) zich imho teveel blindstaren op de afmontage. Een frame is dan goed als het geen ton weegt en niet na een jaar in elkaar dondert maar verder gaat het vooral over de vork en de groep. Voor mij begint een goede mtb bij de pasvorm en de rijeigenschappen. Juist daar moet je even opletten bij Cube en aanverwanten.

Cube levert een beperkt aantal maten en heeft een vrij korte geometrie. Voor mij persoonlijk valt Cube daarmee af en gezien het aantal mensen dat ik op te kleine maar vooral te grote Cube's rond zie rijden is niet iedereen daar even kritisch op...

Er is dus niets mis met een Cube maar ga wel even passen en proefrijden. Wees dan ook zo reeël om de aantrekkelijke prijs-afmontage verhouding te vergeten als de pasvorm niet goed is en ook even verder te kijken dan je neus lang is.
MICHEL UIT BERG
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 542
Lid geworden op: do 2 augustus 2007, 08:56
Mijn mountainbike: lapierre Zesty AM 827 Ei-shock

Smoked schreef:Ja ik voel me aangesproken, vind je het gek? Ik "kraak" een merk af en dit word afgedaan dat ik dit doe omdat het "stoer" is??? Zoals eerder vermeld, zeg dan niks, laat staan commentaar geven op mijn post....

Waar ik me kapot aan erger zijn die nutteloze posts hier op het forum! En dat zijn er veel, mensen die denken verstand te hebben en overal op moeten reageren.
Als je wat te melden hebt, zorg dat het wat aan het forum toevoegt inplaats van al dat domme gelul waar alleen maar irritatie uit kan voortkomen.

Ik rijd niet op een Cube onderandere omdat iedereen er al op rijd, ik heb een hekel aan kuddegedrag. Waarom zou ik dan hier een mening geven die is gebasseerd op kuddegedrag? (iedereen rijd erop dus het zal wel goed zijn..!)

Alleen de 2 posts boven mij al.... , wat heeft dit met Cube te maken?

Als je een beetje verstand gebruikt en bij de zoekfunctie Cube invoert kun je al een heel goede mening vormen over dit merk!

Maar uiteraard zal er dalijk wel weer een NUTTELOZE post komen op mijn post, denk er dan even aan wat dit toevoegt aan het hele verhaal....
je geeft dus zelf toe dat een cube goed is maar omdat je geen kuddedier wil zijn er niet aan toe wil geven bang dat je iemand ziet met dezelfde fiets :D
WE ARE BASTA!!!!!
Concorde
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 15 november 2004, 19:17
Mijn mountainbike: Scalpel 3 model 2011

Helamaal eens met George. Zinvolle bijdrage. Ik ben inderdaad juiost op zoek naar een Cuve vanwege de korte Geometrie. Ik heb nu een Intersens en die is veel te gestrekt. Ben zeer benieuwd naar gebruikerservaringen met de AMS pro. En benieuwd naard e keuze van TS
stoever
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 12:34
Mijn mountainbike: SWorks Stumpjumper

Is de dollarkoers laag ?
En die van het Britse Pond ?

Zijn de prijzen van Specialized en Cannondale gedaald ?

Nee !

Een complot dus van alle partijen die die marge wegsnoepen, waarbinnen deze merken op allerlei forums en in bladen opgehemeld worden !
Some girls are bigger than others
Some girl's mothers are bigger than other girl's mothers
Smoked
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: za 23 februari 2008, 23:15
Mijn mountainbike: Cannondale Rz one-twenty one
Contacteer:

Ik geef DUS zelf toe? Aparte interpretatie...

Ik staar me niet blind op afmontage.... Die gaat er uiteindelijk toch wel naar wens op.
Ik beweer niet dat Cube slecht is, maar mijn voorkeur zal het nooit krijgen.

Bang zijn om een kudde dier te worden? Lees mijn post nog eens en denk eens iets harder na ;). Toen ik mijn Jekyll kocht wist ik iemand die precies dezelfde fiets had...

Daarbij komt dat ik ben verkocht aan C'dale, de AM's van C'dale bevallen mij zeer goed en ik zie daarom ook geen reden om naar een ander merk te gaan.
Als ik toen een Cube had gekocht had ik een veel betere afmontage gehad.... En dat wist ik toen ook al. Maar als ik nu mijn Jekyll breek staat er snel een nieuwe rush te wachten. Ik denk niet dat Cube zo schappelijk is.

Daarbij wil ik de inruil waarde wel eens vergelijken van mijn uit 2004 komende Jekyll tegen een Cube uit die tijd. (ook al kocht ik hem pas in 2006)
clucluc
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: wo 16 april 2008, 20:26
Mijn mountainbike: Scott Scale 925+Trek supercaliber 9.7 Black2022

Concorde schreef:Helamaal eens met George. Zinvolle bijdrage. Ik ben inderdaad juiost op zoek naar een Cuve vanwege de korte Geometrie. Ik heb nu een Intersens en die is veel te gestrekt. Ben zeer benieuwd naar gebruikerservaringen met de AMS pro. En benieuwd naard e keuze van TS
Ik heb de ams ( in de Hpc ) ik kan je wel een beeld schetsen. Pm maar ( heb geen zin om geflamed te worden. )

cluc
Giant X-1500, Focus Black compo, Cube AMS HPC K18Cube 29 Reaction GTC pro ,
Scott Scale 925 2018
+ trek supercaliber 9.7 black 2022
Gebruikersavatar
J2.0
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 13:13
Mijn mountainbike: haat asfalt!
Contacteer:

clucluc schreef:
Concorde schreef:Helamaal eens met George. Zinvolle bijdrage. Ik ben inderdaad juiost op zoek naar een Cuve vanwege de korte Geometrie. Ik heb nu een Intersens en die is veel te gestrekt. Ben zeer benieuwd naar gebruikerservaringen met de AMS pro. En benieuwd naard e keuze van TS
Ik heb de ams ( in de Hpc ) ik kan je wel een beeld schetsen. Pm maar ( heb geen zin om geflamed te worden. )

cluc
Wat een overdreven reactie zeg.
Zet gewoon neer wat je ervaring is...
Ik ben net een konijn... Dol op wortels!

http://www.lakebike24.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bestmtbroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ATBBikersracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
clucluc
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: wo 16 april 2008, 20:26
Mijn mountainbike: Scott Scale 925+Trek supercaliber 9.7 Black2022

Net terug van vakantie en vindt 3 tropiq met halve flames over cube in de eerst pagina ... kijk maar na.

Maar dat wil niet zeggen dat ik mijn mening niet wil of durf te geven dus bij deze.
Goede fiets gekocht in juni 2008 na een paar maanden mijn achter brug gescheurd, direct een nieuwe gekregen, daarna nog een nieuw compleet frame ook vanwege een productie fout ( het was de 1e serie hpc ( carbon ) van cube ) Top opgelost net zoals je dat bij andere goede merken ook ziet.
Ik heb er in 1 jaar meer dan 5.000 km op gefietst en voor mij is de geometrie perfect. U turn voorvork is simpel onder het rijden van 115 mm veering naar 80 te draaien waardoor je veel sportiever op de fiets komt te liggen. Omdat de achtervering van fox onder de bovenbuis zit kun je er makkelijk bij.
Mijn wielen waren zwaar, en heb ik vervangen, ook de achter derieur is xtr ( top bottom nu ivm modder) geworden voor de rest heerlijke fiets. Het 2009 frame wat ik nu heb is veel sterker en blijft nu heel. Ik weeg 85 en stamp meestal in de brabandse bossen rond ( heel het jaar rond en heeeeel vaak ik de modder :) ) 100/150 km de week en ik ben een "oude" biker met een gevoelige rug die mede daarom na eerst 2 hardtails nu voor een fuli heeft gekozen en nooit meer naar een hardtail gaat ( vinden mijn kont en rug niet goed ;) )

Of ik in de toekomst nog voor carbon zou kiezen weet ik niet, voor mijn gevoel zijn die iets kwetsbaarder dan de alu varianten. Het verschil in gewicht kun je dan beter investeren in goede lichte velgen dat vindt ik een groot verschil met sturen en accelereren. Maar dat is mijn mening.

Wat er veel zeggen kijken naar wat je te besteden hebt voor een mtb en dan kijken wat je goed "past" Een lbs in de buurt is ook handig, dat is voor mij ook een belangrijke afweging van keuze van merk. Zeker omdat mijn fiets ook 2 x is teruggeweest voor garantie.

Succes met je keuze.

cluc
Giant X-1500, Focus Black compo, Cube AMS HPC K18Cube 29 Reaction GTC pro ,
Scott Scale 925 2018
+ trek supercaliber 9.7 black 2022
De Schout
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 205
Lid geworden op: zo 14 september 2008, 20:30
Mijn mountainbike: Canyon Nerve XC 6.0
Contacteer:

Heb zelf ook een Cube Reaction Race (wel een silverline en geen zwart) en ben zeer tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding.

Hoi ik heb ook net een Reaction hs 33 gekocht alleen verkrijgbaar in het MOOIE Mat Zwart!!!
wat is er mis met een Zwarte ATB?
Sensa, ben net terug van vakantie vandaar de verlate reactie.
Voor alle duidelijkheid ik heb helemaal niets tegen de (mat)zwarte Cubes, in tegendeel ik vind ze zelfs mooi, maar ik gaf het aan omdat dat 1 van de eerste dingen is die "tegenstanders" roepen als ze een Cube zien, alweer zwart !
No pain, no gain
Gesloten