nieuwe MTB

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
squadra
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 338
Lid geworden op: ma 29 juni 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Cannondale F29

Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe mountainbike te kopen, na ruim 15 jaar met mijn Loverdi gedaan te hebben wordt het tijd voor wat nieuws omdat de Loverdi compleet versleten is....
Ik ga de MTB gebruiken voor wat cross-paden die uitgezet zijn bij mij in de buurt (Bergschenhoek en Zoetermeer hebben een paden die half op wat heuveltjes liggen) en ik wil weer minimaal 1x in de week gaan MTB-en.
Budget is 600-700 euro

Na heel veel leeswerk op o.a. dit forum en na wat verschillende bezoeken bij wat speciaalzaken ben ik rond gaan kijken op het internet en heb nu wat MTB's gevonden die naar mijn idee geschikt zijn voor mijn doel:
A http://www.12gotrading.nl/?page=record& ... =sub_soort" target="_blank
B http://www.12gotrading.nl/?page=record& ... =sub_soort" target="_blank
C http://www.12gotrading.nl/?page=record& ... =sub_soort" target="_blank

Nu heb ik ervaring met Shimano (had DX op mijn Loverdi) en dat vond ik gewoon goed spul. Dat Sram ken ik zelf niet en daarom toch de vraag wat jullie van mijn keuze vinden...
Welke fiets zou jullie voorkeur hebben en waarom (uitgaand op alleen de technische specificaties)?

Ik ga a.s. vrijdag de fietsen bekijken en proberen en zal daarop mijn definitieve keuze bepalen (tenzij jullie op specificaties zeggen dat ik ook nog naar andere MTB's moet kijken)
Liever de berg opfietsen dan de fiets opbergen....
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

Voorvork lijkt 3 x zelfde, dus dat is geen verschil ;)

ben niet helemaal in de onderdelenvergelijking gedoken...

de el nino is 50 euro goedkoper dan de Tsunami, echter voor de 50 euro meerprijs zou ik de tsunami kiezen met X9/X7 ipc slx/deore. Echter zou IK de focus daar weer boven plaatsen met XT (en beetje LX), ondanks een 2008 model.

Hangt er ook vanaf welke jij mooier vindt, of je een 2009 of 2008 model wilt. Qua merksterkte (als dfat tegenwoordig nog wat uitmaakt) vind ik Focus een betere dan Rockmachine.
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
squadra
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 338
Lid geworden op: ma 29 juni 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Cannondale F29

het is de focus geworden, maar dan wel model 2009 met alles LX ;)
Liever de berg opfietsen dan de fiets opbergen....
martijn137
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 609
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 23:31
Mijn mountainbike: Noname enduro

wel ff laten zien he, en is het geen SLX ? want voor zo ver ik weet wordt LX in 2009 niet meer gemaakt als mountainbike groep.
I've been through the desert on a horse with no name
squadra
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 338
Lid geworden op: ma 29 juni 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Cannondale F29

martijn137 schreef:wel ff laten zien he, en is het geen SLX ? want voor zo ver ik weet wordt LX in 2009 niet meer gemaakt als mountainbike groep.
heb een apart topic geopend:
Focus Black Raider Disc LTD Red 09
in Show your stuff

Daar zal ik mijn ervaring en vragen een beetje in bijhouden...
Liever de berg opfietsen dan de fiets opbergen....
Plaats reactie