specialized FSRxc pro

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
matvm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 30 juli 2008, 18:19
Mijn mountainbike: Specialized Enduro Expert

ik heb een specialized FSRxc pro op het oog maar ik heb hem nog getest dus heeft iemand hier misschien ervaringen mee? Alvast bedankt.

Matthias
Evil R
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 11 maart 2004, 22:28
Mijn mountainbike: Turner 5 Spot

Jazeker. Mijn vriendin rijdt nu een paar jaar op de vrouwen versie. Alhoewel ik verwoede pogingen doe haar een Turner aan te praten houdt ze stug vol dat het een goede bike is. Daar zal dus wel een kern van waarheid in zitten.

Het gaat om de Comp uitvoering.

De standaard afmontage is, Specialized eigen, nogal een rommeltje. Wel een XT achterderri, maar low budget wielen en remmen bijvoorbeeld. Maar dat is nu opgelost door de wielen, remmen en de aandrijflijn van mijn oude bike over te zetten. Het frame op zich en het veerconcept voldoen prima. Het is allemaal erg degelijk. Los van wat kleine probleempjes met de demper (piepen), heeft ze er eigenlijk geen problemen mee gehad. We maken er voornamelijk tochten mee in de Ardennen, maar ook middelgebergte in Duitsland en Schotland is er prima mee te doen.

De demper is een X Fusion en doet zijn werk naar behoren. Idem voor de Rock Shox Tora.

Een no-nonsense bike, voor relatief weinig geld.
This can’t go on, I must inform the law!
Plaats reactie