Specialized Stumpjumper HT (MAG OP SLOT)

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

Dat lijkt me niet echt een relaxte zet TAXI aangezien er al ze al heel flexibel zijn geweest met de aanbieding.
TAXI
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 2 mei 2007, 23:18
Mijn mountainbike: Heb bijna een Gazelle W8!!!!!

idd, je hebt gelijk. Je hebt al wat korting gekregen.
Dan zou ik gewoon 2 weekjes wachten... Heb je nog een oude fiets om mee te crossen? Anders moet je die maar op fietsen ;)
-=|| Er zijn altijd meer vragen dan antwoorden ||=- -=|| When things work well, well they just work, but if you got to eat, you got to eat ||=-
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

Idd als ze geen XT van een andere fiets kunnen halen, zou ik 2 weken wachten.
DopeMan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: za 5 augustus 2006, 18:12

TAXI schreef:Heb je nog een oude fiets om mee te crossen? Anders moet je die maar op fietsen ;)
Die was gestolen.. daarom koop hij juist deze fiets. :wink:

Zijn LX-shifters btw zoveel "slechter" dan XT-shifters?
Ik zou anders namelijk gewoon die LX-shifters erop laten zetten en een XTR-achterder. En dit ook zo laten... :~
kleinetom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 25 maart 2007, 12:35
Mijn mountainbike: staat niet thuis!
Contacteer:

en nog nieuws?? Zijn jullie tot een oplossing gekomen.
Paranoy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 431
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 12:53
Mijn mountainbike: Stumpjumper HT Expert custom
Contacteer:

kleinetom schreef:en nog nieuws?? Zijn jullie tot een oplossing gekomen.
Ik heb voorlopig nog gewoon de LX shifters en de XTR derrie.
Heb trouwens wel nog 2 carbon look specialized bidon houders erbij gekregen. Voor het ongemak.
Als ik over 3 weken voor de eerste beurt ga dan moet ik hem laten weten wat ik doe met de shifters en de derrie.

Fiets trouwens echt heerlijk!!!
Zal later op de avond foto's plaatsen in "show your stuff".

PS. Zijn XT shifters inderdaad veel beter dan de LX dan?
for once you have tasted flight you will walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return. (Leonardo da Vinci)
Twisted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: wo 25 april 2007, 00:30
Mijn mountainbike: is vies.

Paranoy schreef:Welke kleur heb jij nu gekozen? Als ik mij niet vergis is de Comp versie in zilver grijs en rood.
Inderdaad. Het wordt nu de zilverkleurige en ik kan hem dinsdag gaan bekijken. Ben wel erg benieuwd, in zo'n folder krijg je niet echt een idee van hoe het er nou echt uit ziet.
Dat lijkt me niet echt een relaxte zet TAXI aangezien er al ze al heel flexibel zijn geweest met de aanbieding.
Dat is onzin, een consument hoeft zich niet schuldig te voelen over het feit dat hij van een aanbieding gebruik heeft gemaakt als hij service verwacht. Zo'n bikedealer heeft heus wel een behoorlijke winstmarge en productlevering blijft zijn probleem niet dat van de klant.

Succes ermee!
geforce guy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6874
Lid geworden op: ma 14 augustus 2006, 13:57
Mijn mountainbike: 0,7x alu, 0,2x carbon, 0,1x Ti
Contacteer:

Paranoy schreef:PS. Zijn XT shifters inderdaad veel beter dan de LX dan?
Je merkt het verschil; XT-XT zal beter schakelen dan LX-XTR. In het schakelen draait het om de zwakste schakel...
Op zoek naar witte 26'er 80mm luchtvork, 1 1/8" 22+ cm stuurbuis, postmount
Gebruikersavatar
wab
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 9 oktober 2005, 22:11

geforce guy schreef:
Paranoy schreef:PS. Zijn XT shifters inderdaad veel beter dan de LX dan?
Je merkt het verschil; XT-XT zal beter schakelen dan LX-XTR. In het schakelen draait het om de zwakste schakel...
Dit is natuurlijk een beetje uit de lucht gegrepen, het is juist een samenspel van alle componenten. En wie zegt dat de LX shifters de zwakste schakel zijn? In mijn ervaring zijn cassette en achterderailleur van grotere invloed op het schakelgedrag dan de shifters (vanaf een zeker niveau natuurlijk, laten we zeggen LX :))
Redfish
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 12:42
Mijn mountainbike: Scandium, XTR Disc, Reba Team Air, American Classic, Ritchey WCS, SLR TT, Thomson Elite
Contacteer:

Het blijft toch altijd gedoe met die fietsenmakers he, hebben nooit een degelijke voorraad. Kom je weer voor ongewilde keuzes te staan.

Ik zou de XTR derrie houden en er ook XT(R) shifters opzetten. Die combinatie werkt in ieder geval heerlijk. Ik wil niet meer terug in ieder geval. Mijn broertje rijdt met LX, en dat schakelt minder, maar dat komt vooral door de derailleur, door wat er achteraan gebeurt, en niet zozeer door het gevoel voren.

Maar uiteindelijk is het gedoe over de shifters natuurlijk een beetje overdreven. Het werkt allemaal wel met elkaar, en LX zal ook best schakelen. Het blijft gewoon een dingetje dat een stukje kabel meer of minder naar achteren stuurt. En meer iets om te patsen he.

Wel is het meer iets psychologisch he. Je hele fiets XT of beter, en dan LX erop. Maar na een half jaar boeit je dat ook niet meer. Andere shifters, zullen je tijdens het rijden waarschijnlijk niet laten voelen alsof je op een geheel nieuwe fiets rijdt. Het is niet: wauw ofzo :)

Bedenk ook dat de meerprijzen van LX naar XT ook grotendeels wordt verklaard door gewichtsbesparing en gebruik van andere materialen, die niet noodzakelijkerwijs een evenredig grotere invloed op schakelgedrag hebben.

Het is maar dus maar wat je wilt en of je zegt dat je genoeg geld eraan hebt uitgegeven.

Maar je hebt hem dus? Foto's!!!
Paranoy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 431
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 12:53
Mijn mountainbike: Stumpjumper HT Expert custom
Contacteer:

En dan eindelijk HIER de foto's

Allen heel erg bedankt voor de reacties.
for once you have tasted flight you will walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return. (Leonardo da Vinci)
Plaats reactie