epic pro van 2003

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

wat een onzin dat je problemen gaat krijgen als je schijfremmen op een sid monteert slaat nergens op allemaal gelul, je zou echter wel problemen krijgen als je een 180 mm disc (8') monteert....
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

jf schreef:Nooit de Bike vertrouwen op XC gebied.
Daar verschillen de meningen over,
jf schreef: Ik ken in ieder geval 1 iemand die met een vrij forse schijfrem en een gewicht dat echt boven de 70 kg ligt, nog nooit problemen heeft gehad met z'n SID.
Ik ken ook iemand die tot zijn 92e gerookt heeft en nooit iets gehad heeft. Dat wil nog niet zeggen dat roken niet slecht is. :wink: (Waarmee ik overigens ook niet mee wil zeggen dat de SID een slechte vork is. Hij heeft zich immers al een aantal jaren bewezen.)
Laatst gewijzigd door Lucifer op vr 6 mei 2005, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
Aphex
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: do 6 januari 2005, 14:31
Mijn mountainbike: Cube LTD5 2004
Contacteer:

ultimateme schreef:wat een onzin dat je problemen gaat krijgen als je schijfremmen op een sid monteert slaat nergens op allemaal gelul, je zou echter wel problemen krijgen als je een 180 mm disc (8') monteert....
8" is 204mm.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

De meest gerenommeerde tijdschriften op het gebied van Mountainbike betichten van "tegeltjeswijsheden" ? Wel een beetje makkelijk.

Misschien dat de biker die jij bedoelt JF doorgaans in Nederland onderweg is. En forse schijfrem ? De SID is door Rock Shox vrijgegeven voor een disc van max. 160 mm dus problemen krijg je inderdaad met 180 mm discs. Ook al was het maar met de garantie. De ervaring die ik heb opgedaan (jawel Exar) met een huurfiets in Oostenrijk met de SID (V-brake) vond ik tegenvallen. Neemt niet weg dat er best bikers zullen zijn die wel tevreden zijn over de combinatie SID / Discbrake. Denk dat het grotendeels afhangt in welk terrein je hem gebruikt. De Duitsers stellen inderdaad wat hogere eisen bij het testen van o.a. vorken. Dat heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat van de geteste onderdelen in zwaarder terrein (Alpen bv.) meer gevraagd wordt. 8)
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

Aphex schreef:
ultimateme schreef:wat een onzin dat je problemen gaat krijgen als je schijfremmen op een sid monteert slaat nergens op allemaal gelul, je zou echter wel problemen krijgen als je een 180 mm disc (8') monteert....
8" is 204mm.
sorry :oops:
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

voor een Epic Pro van 2003 met v-brakes zou ik niet meer dan 1500 euro betalen.

dus prijs indicatie: 1500 euro :)
SniperWorks
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1642
Lid geworden op: di 1 juli 2003, 21:44
Mijn mountainbike: Scott Pro Racing '03, Trek 9900 '95 Trek 8000 '09
Contacteer:

gaat het hier om de witte die ook in je advatar staat?

als ik het goed zie is dat namelijk een EX demofiets van 2003 (wit was namelijk alleen verkrijgbaar voor dealers als DEMO fiets)
net als de baby blauwe voor 2004 (of was dat al weer 2005? ben ff de tel kwijt)

maar ik denk dat 1500 echt een max is meer zou ik niet doen... ook afhankelijk van de hoeveelheid die er mee gereden is...
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

Niet kopen. Op een Epic hoort een Fox voorop en de Brain IQ versie is bijna een must (en die heeft ie niet als ie van 2003 is). Ik heb een SID geprobeerd op mn Epic (2003) en het is een zwabbervork op een fully. Vooral met schijfremmen. Meteen een Fox gekocht. Fox voor en achter veert zooooooooo lekker want dan zijn de dempers op elkaar afgestemd.

Sid zit nu trouwens op mn GT en dat fietst heel fijn. :-q
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Raffar schreef:

"Ik heb een SID geprobeerd op mn Epic (2003) en het is een zwabbervork op een fully. Vooral met schijfremmen."

Nu maar hopen dat Exar dit niet leest.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
michello
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1125
Lid geworden op: ma 24 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 Eagle
Contacteer:

Juist wel , want hij heeft veel (niet alle) wijheid in pacht :wink:
------------------------------
Gisteren werd er paniek gezaaid , vandaag stond het al een meter hoog

wielrennert

Trek Fuel EX8 Eagle
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

Exar de boeman bedoel je? Die kan alleen maar schreeuwen.
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Whaha, en wat ben jij dan?

Maar ik geloof dat Exzarrr niet meer zo heilig in de SID's is sinds hij met een echte vork rijdt.
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Jullie weten toch dat ik ALLES lees? Anyhoe: ik vind nog steeds dat een SID niet te slap is of iets dergelijks, maar de veerweg en demping van m'n Fox plezieren mij beter dan die van mijn SID. Misschien dat dat verschil bij een nieuwe SID nog wel kleiner is (alhoewel ook die geen 80mm veerweg zal halen).

Raffar: het maakt niks uit of je hem op een fully of op een hardtail zet, dat gaat aan de stijfheid van de vork niet veel veranderen. Verder mag jij niks zeggen sinds je 205mm MonoM4's op een Epic hebt willen zetten. Boxxer er bij?
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

Exar schreef:Jullie weten toch dat ik ALLES lees? Anyhoe: ik vind nog steeds dat een SID niet te slap is of iets dergelijks, maar de veerweg en demping van m'n Fox plezieren mij beter dan die van mijn SID. Misschien dat dat verschil bij een nieuwe SID nog wel kleiner is (alhoewel ook die geen 80mm veerweg zal halen).

Raffar: het maakt niks uit of je hem op een fully of op een hardtail zet, dat gaat aan de stijfheid van de vork niet veel veranderen. Verder mag jij niks zeggen sinds je 205mm MonoM4's op een Epic hebt willen zetten. Boxxer er bij?
Het zijn 160mm Mono M4's. Anders remde mn fiets te hard. En remmen is energieverlies... :tong
Trouwens puik stel remmen hoor. Nog nix aan gehad in het afgelopen half jaar en remt heel comfi...
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
Plaats reactie