Grand Canyon 6 of Cube Acid

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
SonnyMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 11 augustus 2015, 16:50

Hoi MTBers,

Ik heb al wat boservaring op een wat oudere Cube Attention met 26" wielen en 27 versnellingen. Ik wil graag de overstap gaan maken naar een nieuwe MTB met 29" wielen en 1x versnellingen. Mijn budget is rond de 1000,-.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Grand Canyon 6 en op de Cube Acid.

Volgens mij redelijk vergelijkbare fietsen. De 'grote' verschillen zijn volgens mij dat de Canyon een SR Suntour XCR voorvork en Shimano Deore XT versnellingen heeft, en de Cube een Rockshox Judy Silver vork en SRAM NX Eagle versnellingen.

Wat is dan de betere keus?

Of zijn er nog andere suggesties van rond de 1000,-? Het liefst wel een zwarte / grijze fiets. Ik ben een beetje saai :wink:
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

De Grand Canyon 6 heeft geen interne kabelgeleiding voor een dropperpost, is wel iets om rekening mee te houden mocht je ooit een dropper willen installeren.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Er is ook nog een verschil in de geometrie. De Cube is wat korter. Balhoofdhoek van de Canyon is 67,5° die van de Cube 68,5°. Hiermee is de Canyon iets meer gericht op trails. Ik denk dat de Canyon zwaarder is vanwege de vork. Op zichzelf is een halve kilo niet veel, maar als het allemaal bij je vork zit voel je dat wel. Als je een fan bent van Smart Sams ( en die zijn er) kan je die ook los kopen en op de andere fiets zetten.
SonnyMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 11 augustus 2015, 16:50

Ik zag van de week ook ergens de Sensa Merano SLE staan. Ik vind het een erg strak design met volgens mij een prima afmontage.

Maar valt wel op dat deze fiets in maat M nog volop te koop is hier en daar, terwijl de Cubes, Treks, Scotts etc vrijwel overal uitverkocht zijn (in M). Heeft dat een reden? Is de Sensa toch minder geliefd of minder goed? Of is het gewoon toeval? :p
djiedjie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 9 december 2021, 21:21

Minder geliefd wellicht, er rijden tenslotte geen bekende grote ploegen mee rond. Ik heb zowel een MTB als een racer van Sensa en bevallen beide zeer goed. Prijs-kwaliteit dik in orde wat mij betreft. Doet mijns inziens echt niet onder voor b.v. Cube in die prijsklasse.
Plaats reactie