Bmc Twostroke

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
J3lle
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 27 mei 2022, 12:43

Ik ben opzoek naar een nieuwe fiets en de bmc twostroke alu lijkt mij wel een goeden optie. Ik zoek een rappe fiets voor op de Utrechtse heuvelrug dus hij moet ook wel kunnen afdalen. De bmc lijkt goed te passen bij mijn criteria, maar ik heb nog twijfels over de afdaling capaciteit specifiek de stabiliteit. Ik maak me ook een beetje zorgen over het comfort tijdens lange ritten, vanwege het aluminium frame. Als iemand ervaring heeft met de bmc hoor ik het graag, alternatieven zijn uiteraard ook welkom.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

De BMC twostroke is met een balhoofdhoek van 67 graden en een zitbuishoek van 75 graden veel beter uitgerust voor mountainbiken dan de standaard XC hardtails die je in de winkel ziet. Voor op de UHR lijkt mij dat een prima fiets. Met een aluminium hardtail kan je prima alle UHR routes op een dag rijden. Ik zie niet dat afstand een probleem is. Je moet dan natuurlijk wel heel vaak gaan staan op je pedalen. Een BMC is overigens niet het goedkoopste merk; dus je moet er wel wat voor over hebben om zo een fiets te kunnen rijden.
J3lle
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 27 mei 2022, 12:43

Willem Altes schreef: di 27 september 2022, 20:55 De BMC twostroke is met een balhoofdhoek van 67 graden en een zitbuishoek van 75 graden veel beter uitgerust voor mountainbiken dan de standaard XC hardtails die je in de winkel ziet. Voor op de UHR lijkt mij dat een prima fiets. Met een aluminium hardtail kan je prima alle UHR routes op een dag rijden. Ik zie niet dat afstand een probleem is. Je moet dan natuurlijk wel heel vaak gaan staan op je pedalen. Een BMC is overigens niet het goedkoopste merk; dus je moet er wel wat voor over hebben om zo een fiets te kunnen rijden.
Ik had zelf ook al opgemerkt dat ze wat aan de prijs zijn, het is goed om te horen dat hij betere geo heeft dan andere xc fietsen.
Laatst gewijzigd door J3lle op wo 28 september 2022, 21:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

het is goed om te horen dat hij betere geo heeft dan andere xc fietsen.
Zo lees ik het niet.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
BobCross
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 29 november 2020, 16:40

Ik rij nu al bijna twee jaar op een BMC twostroke 2 (een van de eerste geleverd in NL) het is een razendsnelle XC fiets met toch aardig wat comfort (voor een HT). Snel op vlak, omhoog en door de balhoofd hoek ook omlaag, op de routes in voldoet hij meer dan prima. Lage gewicht speelt ook mee natuurlijk.
Tot nu toe ook geen problemen mee gehad, blijft een prachtig gebouwde fiets, voelt nog steeds zeer degelijk aan. Ietwat aan de prijs maar dan heb je imo wel een van de mooiste fietsen die er is.
PMT
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: di 22 september 2020, 12:00
Mijn mountainbike: Is zwart met wit

In mijn directe omgeving ken ik er twee die een twostroke al rijden. Een ervan is van mijn vrouw dus ken die fiets redelijk goed. Het is idd een fijne fiets die door de balhoofd hoek van ongeveer 67 graden ook best vertrouwen geeft bij afdalen. Moet wel zeggen dat ik vrij snel na aanschaf een andere wielset heb gemonteerd en de vork staat ook nog op het lijstje om te vervangen. De 1x12 deore groep schakelt trouwens heerlijk.

Mocht je in de buurt van Utrecht wonen mag je zeker een keertje komen kijken bij de fiets.
Plaats reactie