Upgrade naar nieuwe mtb

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
MooiMenneke
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 19 september 2022, 17:42

Beste,

Ik ben Emil, 18 jaartjes jong en op zoek naar mijn eerste eigen mountainbike. Ik ben al een paar ervaring in het bos op aan het doen op de oude mtb van mijn pa. Een 20 jaar oude Merida 26''. Nou zie je het al aankomen: Emil wilt een nieuwe fiets.

Ik woon net buiten Utrecht, rondje mountainbiken doe ik vrijwel altijd in Zeist.
1,75m lang met een bbl van ongeveer 84cm.

Ook mijn budget is meerdere malen verhoogt, maar de grens staat op een kleine 900 euro's. Goedkoper is geen probleem, zoek een beetje bike for bucks.
Ik ben laatst bij Mantel Utrecht geweest en heb daar een stukje in de winkel op een Cube Attention gereden. Op deze mountainbike voelde ik mij gelijk goed: ik zat lekker en de fiets deed wat ik wilde doen.
Ik zag dat Canyon nu leuke aanbiedingen heeft, en ik moet zeggen dat de Stoic 2 mij wel aantrekkelijk lijkt. Luchtgeveerde vork, goed frame en genoeg ruimte voor upgrades. Deze zou ik echter wel zelf in elkaar moeten zetten, en mijn pa vind dit geen verstandige keuze.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe mtb, wat zouden jullie aanraden? 1 van 2 bovengenoemde of hebben jullie nog een leuk modelletje in gedachte.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Zelf in elkaar zetten is echt simpel. Even goed de handleiding lezen.


Maar als je daarover blijft twijfelen, dan is zo een Cube waar je goed op zit ook geen straf.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
MooiMenneke
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 19 september 2022, 17:42

Lars TB schreef: ma 19 september 2022, 18:44 Zelf in elkaar zetten is echt simpel. Even goed de handleiding lezen.
De stoic 2 is wel een totaal ander soort mtb, hier kan ik ook gewoon hard mee door de bossen scheuren neem ik aan?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MooiMenneke schreef: ma 19 september 2022, 20:49
Lars TB schreef: ma 19 september 2022, 18:44 Zelf in elkaar zetten is echt simpel. Even goed de handleiding lezen.
De stoic 2 is wel een totaal ander soort mtb, hier kan ik ook gewoon hard mee door de bossen scheuren neem ik aan?
Het voordeel van de Stoic is dat je er in een verder buitenland veel makkelijker moeilijke dingen mee kan doen. Terwijl het verschil in snelheid ten opzichte van de Cube onder Nederlandse omstandigheden klein is. Daarvoor moet je wel de banden aanpassen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie