Starling murmur - Trail

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
DoubleWW
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 5 november 2020, 15:25

ThaSingleTrackMastah schreef: do 15 september 2022, 11:12 Als je een frame in de UK koopt (Starling, Stanton, Pipedream, Planet-X, On One) moet je je verdiepen in de invoerrechten en de tarieven, tenzij je koopt bij een webshop die dat op voorhand voor jou regelt, zoals Wiggle en CRC. (Zoals AliExpress dat ook doet vanuit China)
Kopen bij een (web)shop die dat niet voor jou op voorhand doet kan vervelende verrassingen opleveren.
Made in UK is minder zwaar belast dan spul dat ze uit Azië doorschuiven.
Dus let op dat het spul van jouw bestelling aantoonbaar Made in UK is.
De importheffing gaat over je aankoop (excl VAT) + verzendkosten + verzekering.
Daar komen de kosten van het inklaren bovenop en daar overheen gaat de BTW.
Alles bij elkaar kan dat toch aardig oplopen.
En het kan een paar weken duren.
En het kan alsnog verkeerd gaan en zie dan het teveel betaalde maar eens terug te vorderen.
Mijn idee, Alleen bestellen in UK als het echt niet anders kan.
Heel erg waardevolle info. Bedankt voor de tip!

Moet overigens ook een beetje betaalbaar blijven inderdaad. Ik wil een beetje een leuke build voor max 5.5-6k. Het zal een bike worden voor veel wat jaartjes. Anders staal niet zal lukken ga ik denk ik gewoon voor de propain hugene, al krijg ik (ongegrond ik weet het) beetje kriebels van carbon.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Voor Starling geld kun je misschien wel terecht in Wijchen ;)
DoubleWW
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 5 november 2020, 15:25

wamske schreef: do 15 september 2022, 13:08 Voor Starling geld kun je misschien wel terecht in Wijchen ;)
Dat snappe ik nie.. wat bedoel je
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

DoubleWW schreef: do 15 september 2022, 13:26
wamske schreef: do 15 september 2022, 13:08 Voor Starling geld kun je misschien wel terecht in Wijchen ;)
Dat snappe ik nie.. wat bedoel je
Suravida is de bouwer van dit mooie spul https://projectxii.nl/models/ en zit in Wijchen :-q
DoubleWW
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 5 november 2020, 15:25

MarkMeisner schreef: do 15 september 2022, 13:27
DoubleWW schreef: do 15 september 2022, 13:26

Dat snappe ik nie.. wat bedoel je
Suravida is de bouwer van dit mooie spul https://projectxii.nl/models/ en zit in Wijchen :-q
Ah zo. Ja ik zag ook al op de pinkbike steelbikes threads de bikes van hem voorbij komen. Supermooi!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Iedereen zou sowieso eens langs moeten komen in The Bicycle Hub in Wijchen. Mijn stalen knutselwerk is maar een fractie van de gave dingen die we daar aan het doen zijn. :bier:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Eens, al was het maar omdat ik zelden een hotelkamer gezien heb met zoveel frames aan de muur :-q

Maar zeker als je iets met techniek hebt dichter bij de bron van het fietsen bouwen komt het niet snel.
DoubleWW
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 5 november 2020, 15:25

rensMTB schreef: do 15 september 2022, 08:54 Heb twee jaar gereden met de Starling Murmur. Mijn frame had een custom geo met voor 160mm veeerweg en achter 147mm veerweg. Voor singletracks vond ik de fiets super. Voordeel van de flex die het frame heeft of singletrack vind ik een nadeel in bikeparken. Vooral in grote kombochten flext het frame vaak halverwege terug wat een onveilig gevoel gaf. Dit ligt ook wel aan je rijstijl als je iets rustiger en minder lomp rijdt zul je hier geen last van hebben. Qua looks zou ik wel weer terug willen.
Wat weeg je trouwens, aangezien je zo een probleem met flex had?
rensMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: do 2 april 2015, 20:25

rensMTB schreef: di 20 september 2022, 09:31 Wat weeg je trouwens, aangezien je zo een probleem met flex had?
Rond de 80kg met fietskleding.
Laatst gewijzigd door rensMTB op di 20 september 2022, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
rensMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: do 2 april 2015, 20:25

Dus ben niet echt zwaar maar spring wel met de fiets. En een fiets met deze geo nodig ook wel uit om wat lomper mee te rijden omdat de vering goed zijn werk doet. Had er niet overal last van vooral op lijnen zoals de vink lijn in Chatel of kombochten die kort op elkaar liggen waar je snel van richting veranderd.
Plaats reactie