Starling murmur - Trail

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
W043W
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 2 maart 2015, 11:41

Hi mensen!

Zijn er hier mensen die hier een starling murmur rijden/overwegen? Ik ben op zoek na een nieuwe bike voor volgend jaar en deze ziet er wel echt gaaf uit. Staal, moderne geo, threaded BB enz. Benieuwd of er mensen zijn met ervaring(en). Ik wil hem 140/140 rijden denk ik met een ohlin coil in de rear. Misschien aan het budget een wat goedkopere coil achter (nog niet zeker) met (zilveren!) Pike ultimate voor denk ik.

Ik rij eigenlijk alleen de enduro trails in de ardennen en occasioneel bikepark dagje. Soms ook wat steile trails in Maastricht (sneaky trailtjes) maar das de local.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Zijn zeker hele gave frames. Maar daarin ben ik niet helemaal objectief misschien....
Houd wel rekening met de invoerkosten... :roll:
Dat kan anders nog wel een vervelende bijkomstigheid worden.
W043W
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 2 maart 2015, 11:41

Volgens mij houden we allebei van wat apartere fietsen... Mooi aan die murmur is die adjustable shock mount, kun je er zomaar een korte air shock/coil opzetten en de bike short travelen. Al blijft dat niet de intentie... Denk dat die murmur echt ript op zoiets als de ambleve! De tax van de UK gaat eraf overigens en dan komt de btw van NL erop toch correct? Althans zo vermeld starling het..
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Staal, moderne geo en fully is altijd goed. Met btw en invoer enzo niet heel goedkoop meer (2.500,- als ik me niet vergis) Als ik nu een stalen fully zou moeten kopen zou in Frankrijk gaan kijken: https://madnesbicycles.com/en/atlas-29-produit/
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
W043W
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 2 maart 2015, 11:41

suravida schreef: wo 14 september 2022, 21:08 Staal, moderne geo en fully is altijd goed. Met btw en invoer enzo niet heel goedkoop meer (2.500,- als ik me niet vergis) Als ik nu een stalen fully zou moeten kopen zou in Frankrijk gaan kijken: https://madnesbicycles.com/en/atlas-29-produit/
Nondeju.. dies ook vet man
W043W
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 2 maart 2015, 11:41

suravida schreef: wo 14 september 2022, 21:08 Staal, moderne geo en fully is altijd goed. Met btw en invoer enzo niet heel goedkoop meer (2.500,- als ik me niet vergis) Als ik nu een stalen fully zou moeten kopen zou in Frankrijk gaan kijken: https://madnesbicycles.com/en/atlas-29-produit/
Prijs is lager als ik het goed heb bij starling btw.. die 1850 pond is inclusief UK tax. Die gaat eraf en dan komt NL btw plus invoer erop. Zal niet giga veel verschillen maar ik gok rond de 2100-2300?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Inderdaad, je hebt gelijk. Ik dacht dat Starling voor export de prijzen wel zonder VAT zouden doen, maar blijkbaar rekenen ze dat later door. Dan zijn ze inderdaad wat minder duur. Al zou ik dan nog steeds naar die Fransozen gaan. :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
W043W
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 2 maart 2015, 11:41

suravida schreef: wo 14 september 2022, 21:24 Inderdaad, je hebt gelijk. Ik dacht dat Starling voor export de prijzen wel zonder VAT zouden doen, maar blijkbaar rekenen ze dat later door. Dan zijn ze inderdaad wat minder duur. Al zou ik dan nog steeds naar die Fransozen gaan. :winkie:
Heel gaaf inderdaad. Al trekt me het single pivot design, bottle cage en 140mm meer. Net iets meer dat ik zoek denk ik.
rensMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: do 2 april 2015, 20:25

Heb twee jaar gereden met de Starling Murmur. Mijn frame had een custom geo met voor 160mm veeerweg en achter 147mm veerweg. Voor singletracks vond ik de fiets super. Voordeel van de flex die het frame heeft of singletrack vind ik een nadeel in bikeparken. Vooral in grote kombochten flext het frame vaak halverwege terug wat een onveilig gevoel gaf. Dit ligt ook wel aan je rijstijl als je iets rustiger en minder lomp rijdt zul je hier geen last van hebben. Qua looks zou ik wel weer terug willen.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

W043W schreef: wo 14 september 2022, 21:15
suravida schreef: wo 14 september 2022, 21:08 Staal, moderne geo en fully is altijd goed. Met btw en invoer enzo niet heel goedkoop meer (2.500,- als ik me niet vergis) Als ik nu een stalen fully zou moeten kopen zou in Frankrijk gaan kijken: https://madnesbicycles.com/en/atlas-29-produit/
Prijs is lager als ik het goed heb bij starling btw.. die 1850 pond is inclusief UK tax. Die gaat eraf en dan komt NL btw plus invoer erop. Zal niet giga veel verschillen maar ik gok rond de 2100-2300?
Voor dat geld zou ik die Pike + onderdelen + gereedschap in de auto knikkeren en 'm zelf ophalen in de UK 8) Gelijk een proefritje in Schotland!
DoubleWW
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 5 november 2020, 15:25

rensMTB schreef: do 15 september 2022, 08:54 Heb twee jaar gereden met de Starling Murmur. Mijn frame had een custom geo met voor 160mm veeerweg en achter 147mm veerweg. Voor singletracks vond ik de fiets super. Voordeel van de flex die het frame heeft of singletrack vind ik een nadeel in bikeparken. Vooral in grote kombochten flext het frame vaak halverwege terug wat een onveilig gevoel gaf. Dit ligt ook wel aan je rijstijl als je iets rustiger en minder lomp rijdt zul je hier geen last van hebben. Qua looks zou ik wel weer terug willen.
Dat brengt dan weer wat twijfel. Ik weeg 95kg en rij nogal lomp.
DoubleWW
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 5 november 2020, 15:25

suravida schreef: wo 14 september 2022, 21:24 Inderdaad, je hebt gelijk. Ik dacht dat Starling voor export de prijzen wel zonder VAT zouden doen, maar blijkbaar rekenen ze dat later door. Dan zijn ze inderdaad wat minder duur. Al zou ik dan nog steeds naar die Fransozen gaan. :winkie:
Ik zie trouwens dat je custom steel doet. Wat gaaf!
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

W043W schreef: wo 14 september 2022, 21:34
suravida schreef: wo 14 september 2022, 21:24 Inderdaad, je hebt gelijk. Ik dacht dat Starling voor export de prijzen wel zonder VAT zouden doen, maar blijkbaar rekenen ze dat later door. Dan zijn ze inderdaad wat minder duur. Al zou ik dan nog steeds naar die Fransozen gaan. :winkie:
Heel gaaf inderdaad. Al trekt me het single pivot design, bottle cage en 140mm meer. Net iets meer dat ik zoek denk ik.
https://pipedreamcycles.com/shop/the-full-moxie/ :bier:
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je een frame in de UK koopt (Starling, Stanton, Pipedream, Planet-X, On One) moet je je verdiepen in de invoerrechten en de tarieven, tenzij je koopt bij een webshop die dat op voorhand voor jou regelt, zoals Wiggle en CRC. (Zoals AliExpress dat ook doet vanuit China)
Kopen bij een (web)shop die dat niet voor jou op voorhand doet kan vervelende verrassingen opleveren.
Made in UK is minder zwaar belast dan spul dat ze uit Azië doorschuiven.
Dus let op dat het spul van jouw bestelling aantoonbaar Made in UK is.
De importheffing gaat over je aankoop (excl VAT) + verzendkosten + verzekering.
Daar komen de kosten van het inklaren bovenop en daar overheen gaat de BTW.
Alles bij elkaar kan dat toch aardig oplopen.
En het kan een paar weken duren.
En het kan alsnog verkeerd gaan en zie dan het teveel betaalde maar eens terug te vorderen.
Mijn idee, Alleen bestellen in UK als het echt niet anders kan.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Mogen ze wel eerst eens europees maatgevoerde fietsen gaan aanbieden ipv de huidige kindermaten :D
suravida schreef: wo 14 september 2022, 21:24 Inderdaad, je hebt gelijk. Ik dacht dat Starling voor export de prijzen wel zonder VAT zouden doen, maar blijkbaar rekenen ze dat later door. Dan zijn ze inderdaad wat minder duur. Al zou ik dan nog steeds naar die Fransozen gaan. :winkie:
Plaats reactie