Enduro: Propain Spindrift, wie heeft er 1 om een proefrit te maken?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
udo van dongen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 13 juli 2014, 14:02
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Comp 2, YT Decoy Shred
Contacteer:

drpaul schreef: zo 4 september 2022, 10:17 Ik heb volgens mij een Pike erin zitten, maar rij ook achter met 140mm. Is de combi 160-140 dan niet te ver uiteenlopend? Of is dat geen probleem? DIt is niet mijn favoriete optie, dan blijf ik bij 1 fiets. En aangezien de racefiets toch weg "moet", zit ik dan met 1 lege plek in de garage. Dat kan niet.... (serieus: heb een ander plan in mijn hoofd, dit zou alleen een optie zijn wanneer het originele plan budgettair niet zou kunnen).
Verlengen van de pike wordt em dus niet. En hulpfiets ook niet. Dan zou ik es een blik werpen op de Orbea Rallon, die zijn ook wel erg dik.
Een gek alleen is zo gek nog niet
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Sowieso zou ik N+1 doen bij dit soort fietsen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

drpaul schreef: ma 29 augustus 2022, 12:28Gebruik zal zijn een paar keer per jaar in een bikepark ('23 waarschijnlijk Paganella, Green Hills, Olpe), maar ook naar Mook, trails in Hellendoorn en eens naar Zoetermeer, Bergschenhoek en zo.
1) Lijkt me uit de startpost al vrij duidelijk dat het in ieder geval niet 1x per jaar is.
2) Er staan ook referenties naar voorgaande jaren waarmee het me eerder een keuze op basis van een patroon van een aantal jaren lijkt dan een grootse-plannen-aankoop.


Huren lijkt me overigens ook makkelijker als je doorgaans na 2 weken op een fiets bent uitgekeken en wat anders wilt, maar dat geheel terzijde natuurlijk. :bier:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Zag net op MP wel een dikke fiets voorbij komen....https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... nduro-2021

Alleen wel een M. Zit je met je lengte net op de grens.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

cheeta schreef: ma 5 september 2022, 19:43
drpaul schreef: ma 29 augustus 2022, 12:28Gebruik zal zijn een paar keer per jaar in een bikepark ('23 waarschijnlijk Paganella, Green Hills, Olpe), maar ook naar Mook, trails in Hellendoorn en eens naar Zoetermeer, Bergschenhoek en zo.
1) Lijkt me uit de startpost al vrij duidelijk dat het in ieder geval niet 1x per jaar is.
2) Er staan ook referenties naar voorgaande jaren waarmee het me eerder een keuze op basis van een patroon van een aantal jaren lijkt dan een grootse-plannen-aankoop.


Huren lijkt me overigens ook makkelijker als je doorgaans na 2 weken op een fiets bent uitgekeken en wat anders wilt, maar dat geheel terzijde natuurlijk. :bier:
Maverick kan gerust voor zichzelf opkomen, maar ik las het ook niet keihard als meerdere keren per jaar, maar als intentie. En ook de geschiedenis kan over meerdere jaren verspreid zijn.
Maak niet uit, we gaan niet komma ne#ken.

Gewoon een geschikte fiets erbij, of een fiets huren.
Maar ook bij 1x per jaar (dan wel een week) kan huren al prijzig worden.
Huren levert ook nog wat ongemak en onzekerheid op, dus vandaar dat mijn conclusie en advies "kopen" was.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

Vind de capra ook echt wel echt een mooie fiets.
https://theloamwolf.com/2022/03/28/rev ... core-4-29/

Wat eerder genoemd was de Orbea Rallon, die zou ook in mijn lijstje staan. Maar goed keuzes genoeg!
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Als je dan toch zonodig moet kopen zou ik zeker niet voor nieuw gaan.

Onder de 4000 euro heb je eigenlijk net niks meer in deze tijd. Dan zou ik nog even doorsparen naar de 6000 dan begint het leuke spul een beetje.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Al nagedacht over een Ibis Ripmo AF ? Die zijn via Bikemarket, Ebaykleinanzeigen etc nog wel voor een leuke prijs te krijgen. (spreekt uit ervaring)
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Zelf heb ik een Trek Slash 8, die zit nu rond de 3900 Euro als je hem besteld. Ik heb zelf wat upgrades gedaan (CodeR naar Saints) en de wielset naar een steviger model DT Swiss EX1700 en daarnaast de banden geüpgraded naar DHR2/Assegai maar de Slash is echt een top fiets. Ook klimmen lukt er goed mee en is erg stabiel op rowdy terrein.

Mocht je meer van het echte spring werk zijn dan zou ik je adviseren een kortere bike te nemen of een maat te downsizen. Mijn overweging was na 2x internet fietsen ik nu iets meer service wilde ivm garantie gevallen. Tot nu toe ben ik er in ieder geval erg over te spreken. In huidige setup wel een kleine 17kg in maat L (170 voor en 160mm achter)
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Ghost Riot Full Party:
https://www.bike24.com/p2526741.html?sku=1800986
Edit: dit is de AM versie, er is/was ook een EN versie:
https://www.ghost-bikes.com/en/bikes/fu ... party-2021

Deze stond hoog op mijn lijst toen ik vorig jaar een vergelijkbaar plan had. Uiteindelijk toch besloten het bij 1 fully te houden en een Cube Stereo 150 gekocht. Ik zie nu dat Cube een nieuw (?) enduro model heeft, die er op het eerste zicht niet verkeerd uitziet.
Het is hier geen ponykamp!
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik zou Forumlid LarsTB even een berichtje sturen.

Die weet alles over alles en nog meer over fully's.

Die kan je vast wat moois adviseren.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

https://www.jonito.com/en/bikes/conway-wme-67

Geen idee qua maatvoering of die je past maar redelijk op budget en ziet er erg fraai uit.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Dank voor alle input. Mijn voorkeur gaat uit naar de Propain Spindrift. (evt. een Torque of Stereo one77 als 2e en 3e keuze). Is er iemand die toevallig zo'n fiets heeft, in medium of evt large, en waarvan ik de fiets tijdens een gezamenlijk ritje (jij op mijn Jeffsy bijvoorbeeld) mag testen??
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

Ik zou een dag naar Greenhill rijden. Daar rijdt zo’n beetje elke Duitser op een spindrift of Torque. In Nederland kun je die fiets niet uitlaten. 🥱
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

RobK79 schreef: wo 7 september 2022, 06:43 Ik zou een dag naar Greenhill rijden. Daar rijdt zo’n beetje elke Duitser op een spindrift of Torque. In Nederland kun je die fiets niet uitlaten. 🥱
Deze gasten zijn testcenter, zo te zien ook in Winterberg: https://rockmytrail.de/ (zie "Regionen>NRW")
Plaats reactie