Enduro: Propain Spindrift, wie heeft er 1 om een proefrit te maken?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Mjelnir schreef: di 6 september 2022, 11:57 Al nagedacht over een Ibis Ripmo AF ? Die zijn via Bikemarket, Ebaykleinanzeigen etc nog wel voor een leuke prijs te krijgen. (spreekt uit ervaring)
Of nieuw, voor iets boven budget met gewoon prima onderdelen erop: https://www.bpmproshop.de/mountainbike/ ... SW11316.83
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Kapitein Iglo schreef: wo 7 september 2022, 08:48
Mjelnir schreef: di 6 september 2022, 11:57 Al nagedacht over een Ibis Ripmo AF ? Die zijn via Bikemarket, Ebaykleinanzeigen etc nog wel voor een leuke prijs te krijgen. (spreekt uit ervaring)
Of nieuw, voor iets boven budget met gewoon prima onderdelen erop: https://www.bpmproshop.de/mountainbike/ ... SW11316.83
Sorry, de Ibis Ripmo is een mooie fiets, maar niet mijn persoonlijke smaak... (gelukkig verschillen smaken, anders reed iedereen op dezelfde fiets).
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

TenZNL schreef: wo 7 september 2022, 08:35
RobK79 schreef: wo 7 september 2022, 06:43 Ik zou een dag naar Greenhill rijden. Daar rijdt zo’n beetje elke Duitser op een spindrift of Torque. In Nederland kun je die fiets niet uitlaten. 🥱
Deze gasten zijn testcenter, zo te zien ook in Winterberg: https://rockmytrail.de/ (zie "Regionen>NRW")
Zitten in de buurt van Olpe (Gummersbach). Is inderdaad een optie wanneer ik in NL geen fiets kan lenen, dan er daar 1 huren en proberen in bikepark Olpe. Dank voor het meedenken.
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

Je zou ook op Kleinanzeigen kunnen kijken en daar naar een zgan tweedehands kijken. Ook Propain zelf biedt daar fietsen aan, die getest en zijn nagekeken. Persoonlijk vind ik een rondje rijden en zelfs bikepark Mook geen reverentie geven. Op de Propain site hebben ze test dagen. Maar dan moet je wel een eindje rijden. Succes!
Delix
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: za 5 december 2020, 18:12

Ik wilde ook een Spindrift, maar ben uiteindelijk voor een Nukeproof Giga 297 gegaan. Van het weekend het eerste enduro ritje met 900hm erop en dat gaat top, mede ook door de flipchip om de geo wat progressiever in te stellen voor dit soort ritjes. Wellicht ook een idee om eens naar te kijken....
tiggermac
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 19:22

De spindrift AL momenteel in de aanbieding bij een vaste configuratie.

https://www.propain-bikes.com/product/b ... -in-stock/

Patrick
Proberen lukt altijd
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

tiggermac schreef: wo 21 september 2022, 07:59 De spindrift AL momenteel in de aanbieding bij een vaste configuratie.

https://www.propain-bikes.com/product/b ... -in-stock/

Patrick
Gezien, dank je. Ik heb al contact gehad met het test centre in Gummersbach, wanneer de agenda het toelaat ga ik daar een keer heen, een Spindrift huren en dan naar Olpe.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Gisteren een Spindrift opgehaald in Gummersbach bij het Propain test center en getest in Olpe. Sowieso goede service er werd echt de tijd genomen om de vork en demper goed in te stellen voor je. Kosten 55 euro voor een dag (en als je dan via de website van Propain een fiets koopt, krijg je 50 euro korting). Helaas was er geen full 29er meer, in mijn maat, maar alleen nog een mullet. Fiets voelde direct vertrouwd, kon direct de tables op de flow line springen, later ook nog grotere jumps en drops. Fiets voelde stabiel in de lucht, maar ook wendbaar en bij foutjes (bijv, een drop wat te ver voorover hangen) vergevingsgezind.
Aangezien ik de fiets vnl. voor bikeparks wil gebruiken (tel ik iets als trail center Spa en de trails in Hellendoorn ook bij mee voor het gemak) en niet zozeer voor "toeren" (waarvoor de Tyee nog wat meer geschikt zou zijn, helaas is die bekabeling nog niet veranderd, echter gaf volgens de verhuurder weinig problemen bij een huurders), is de keuze op een Spindrift gevallen. Nu nog even de juiste configuratie uitzoeken, en dan snel op bestellen en betalen klikken, voordat mijn vrouw de prijs ziet....

in ieder geval allen dank voor advies en tips.
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

Je moet even informeren bij propain, daar is op
15-10 fabrieksuitverkoop. Krijg je korting plus kun je de fiets meteen meenemen. Ik zag dit op Instagram. Succes met de fiets! :-q
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

RobK79 schreef: zo 9 oktober 2022, 19:00 Je moet even informeren bij propain, daar is op
15-10 fabrieksuitverkoop. Krijg je korting plus kun je de fiets meteen meenemen. Ik zag dit op Instagram. Succes met de fiets! :-q
Had het gezien. Maar even op en neer naar Zuid-Duitsland, op de 6e verjaardag van mijn dochter. Heb het idee dat de sloten vervangen zullen zijn wanneer ik dan weer thuis kom....
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

je bedoelt dat je je dochter trakteert op een uitje naar zuid duitsland, bezoekje aan de Bodensee en pretpark Europapark? En while you're at it even een bike oppikt...
Ik denk dat je de dad of the year award binnensleept #omdenken
:bier:
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

Zo zou ook mijn uitje eruit hebben gezien. Ik denk dat ik ook volgend seizoen zo’n test dagje inplan. Vind het een mooie fiets, alleen zit ik tussen 2 maten in en vind de reach aan de kleine kant. Maat L op 475mm is toch een stuk kleiner dan mijn Jeffsy. Ben wel benieuwd welke je gaat bestellen?
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

RobK79 schreef: ma 10 oktober 2022, 19:32 Zo zou ook mijn uitje eruit hebben gezien. Ik denk dat ik ook volgend seizoen zo’n test dagje inplan. Vind het een mooie fiets, alleen zit ik tussen 2 maten in en vind de reach aan de kleine kant. Maat L op 475mm is toch een stuk kleiner dan mijn Jeffsy. Ben wel benieuwd welke je gaat bestellen?
De medium. Ben 1.78, heb ook een medium gehuurd. Zou ook een large kunnen, maar ik heb mijn fiets liever aan de kleinere kant dan aan de grotere kant.
Plaats reactie