Cube Reaction C:62 Pro, maatadvies.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
FHillenaar
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 28 augustus 2022, 20:26

Ha allen,
Graag jullie mening.
Bij een grote fietsenmaker heb ik een Cube Reaction C:62 Pro bekeken, heb er op proefgereden in de winkel en kan 'm deze week ophalen, maar nu twijfel ik aan de maat. Ik vond de fiets 'kortzitten'. De winkel heeft alleen maat M. (17") en XL. Maat L. is waarschijnlijk eind september a.s. weer leverbaar, volgens de website, maar dat is afwachten. Volgens framecalculator op de website van Cube.EU. zit ik met m'n lichaamsmaten tussen een 17"en 19" in. M'n vorige Cube Reaction (uit '14) was een 19", daar heb ik jaren goed op gereden, ook lange afstanden zoals Drenthe 200 ed. De geometrie van m'n oude Reaction en de C:62 Pro maat 19" zijn hetzelfde. Het verschil tussen maat M. en de L. zit mn. in de afmeting van de bovenbuis (buis tussen zadelpen en balhoofdbuis. De M. is 13 cm. korter), wat dus ook mijn ervaring van het 'kortzitten' bevestigt.
Moet ik nu wel/niet de fiets kopen, (zn. zou ik een langere stuurpen kunnen nemen), of toch de fiets afbestellen en wachten op maat L.?

Mijn tweede keus zou de Scott Scale 930 zijn, maat M. De geometrie daarvan is bijna hetzelfde als de 19", bovenbuis verschilt enkele mm. Maar, deze is minder goed afgemonteerd dan de Cube én is 300,00 euro duurder. Voor dat geld kan ik ook de Cube Reaction C:62 Race kopen, wanneer die weer op voorraad is.

Frank.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je moet een fiets kopen die de juiste maat is.
Zoals ik het hierboven lees heb je bij Cube een L nodig.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
scottpaul
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: do 14 november 2013, 12:08
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Pro

Wat zijn jouw maten??
Dat is belangrijk om je een advies te kunnen geven!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, maar ..
Hij had een L, heeft op een M gezeten en die voelde klein.
Tenzij hij ten onrechte aan een te grote fiets is gewend, heeft hij een L nodig.

Ik heb me op advies van een fabrikant ooit laten verleiden een M te kopen ipv. een L.
Altijd het gevoel gehad dat ik op een iets te kleine fiets zat.
Wel lol gehad op die fiets daar niet van, maar toch...
Nu rijdt mn vrouw er op, M past haar perfect.
Dus tenzij je een fiets voor iemand anders koopt, gewoon je eigen maar kiezen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
FHillenaar
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 28 augustus 2022, 20:26

M'n maten (lengte, binnenbeenlengte, armlengte, romplengte zijn mij bekend) heb ik onlangs ingevoerd op website Best Bike Advice. Daar kwam als eerst keus een Orbea ALMA M30 maat S, tweede Canyon Exceed CF 6, derde Scott Scale 930 maat M. De Canyon valt af omdat ik geen fiets via internet wil kopen, maar eerst gevoeld wil hebben, in m'n handen wil hebben gehad voordat ik 'm eventueel koop.
Tevens heb ik van meerdere mtb's de geometrie bekeken en ontdekte zo dat ook de Merida Big Nine 600 dicht bij de waarde van m'n vorige mtb. komt, maar deze werd niet vermeld als advies op de website van Best Bike Advice.
Ik heb nu besloten om af te zien van de fiets die ik kon kopen en diverse winkels in de Randstad in de gate ga houden op beschikbaarheid , binnen prijsklasse 1500,00 - 2200,00 euro, zodat ik ze kan ervaren hoe groot/ klein ze voelen, zn. met 'n beperkte aanpassing van stuurpen, en of ik dat kan beredeneren. De keuze zal daarna vallen van de kwaliteit van onderdelen, mogelijke upgrades ed.
Plaats reactie