Skibike voor wintersport

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
BrouwerPower
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 5 april 2020, 19:18
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 6.0

Hallo,

Voor de wintersport lijkt het me leuk om een Skibike te kopen of zelf samen te stellen. Het idee is ontstaan nadat mijn schoonvader nieuwe knieën heeft gekregen en nu al zegt niet meer te willen skiën i.v.m. angst om te vallen en daar wat aan over te houden. Nu weet ik niet of hij dit wel aan durft, maar hij heeft behoorlijk wat mtb en wielren ervaring en waarschijnlijk gaat hem dit gewoon lukken (denk ik).
Volgens mij bestaat dit onderwerp niet op het forum waar mensen al hun ervaringen hebben gedeeld, indien wel word ik hier graag op geattendeerd.

Mijn interesse werd gewekt door het Amerikaanse merk ‘Tngnt’ maar dat kost al bijna €1000,-
Nu vind ik €1000,- iets teveel van het goede om maar direct aan te schaffen en hopen dat het wat is. Het tweedehands aanbod is er ook niet.
Vandaar het eerder benoemde idee om zelf iets samen te stellen met oude of ongebruikte mountainbike onderdelen.

Iemand ervaring met dit onderwerp?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zoiets dus:
Afbeelding
https://www.tngntskibikes.com/

Nee, geen ervaring mee, maar als ik zie hoeveel ik met m'n knieën opvang zou ik de FS uitvoering willen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
BrouwerPower
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 5 april 2020, 19:18
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 6.0

Ja, precies zoiets. Zal dit zoveel klappen gaan geven op de knieën?

De full suspension is natuurlijk hartstikke mooi, alleen nog weer een klap duurder en dat voor iets waarvan we niet weten of het überhaupt iets is. Hopelijk zijn er alternatieve merken en weet iemand die te benoemen, waarvan de aanschafprijs lager is.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maar je kan ze toch gewoon huren in het wintersport gebied ?

Verder heeft het weinig met MTB te maken, en valt het eigenlijk buiten de scope van dit forum.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie